Stage bij BBDO Belgium?
Stagiaire Strategie Peggy Storme vertelt waarom.

BBDO Belgium
2 min readMar 20, 2015

--

Je weet meteen hoe klein je je kunt voelen als je als nieuwe stagiaire binnenloopt in een bedrijf zoals BBDO. Niet enkel door het geweldige design van de inkomhal. Ook omdat alle mensen rondom je gedreven bezig zijn met iets waar ze meestal nog eens erg goed in zijn. Er hangt duidelijk heel wat creativiteit in de lucht bij BBDO!

Hoewel me altijd verteld werd dat werken in een reclamebureau anders is, sta ik er nog altijd versteld van. De sfeer die er hangt is voor mij geen typische werksfeer. Het is meer de sfeer van collega’s die gedreven en graag samenwerken, die overleggen en elkaar raadplegen. En dat is wat ik ook wil voor mezelf, later.

Ik mocht kennis maken met heel wat mensen. Stuk voor stuk gaven ze me de indruk gedreven en creatief te zijn, en vooral goed in hun werk. Bovendien zijn het allemaal sociale mensen en voelde ik me meteen welkom. Deze mensen slagen erin om je als stagiaire niet het gevoel te geven dat je mensen voor de voeten loopt, maar iets bijdraagt. Dat voelt enorm goed.

Nog positief aan de werking bij BBDO is dat er op één dag enorm veel variatie kan zijn in taken. De ene dag is nooit zoals de andere en ze zijn allemaal even leerrijk. Een tip die ik wil meegeven aan alle andere stagiairs: durf vragen stellen! Geen enkele vraag is een domme vraag en je bent er om bij te leren. Je mag dus, of beter, je moét vragen stellen. Zo haal je het maximum uit je stage en voorkom je vast te zitten in een project zonder verder te kunnen.

Ja-knikkers zijn er al genoeg. En ze zijn, tenzij als ontginningsmachine, niet interessant.

Een groot voordeel is uiteraard dat ik een stage heb kunnen bemachtigen in de sector die me het meeste interesseert. Presentaties of gesprekken tussen collega’s worden zo meteen een manier om te leren. Opdrachten die voor anderen saai lijken, zijn juist superinteressant voor mij. Dat motiveert me enorm. Stages zijn bedoeld om te leren en je moet er dus ook zoveel mogelijk uithalen. En ik ben écht blij dat ik mag leren van de besten.

Bedankt BBDO!

Word jij onze nieuwe Peggy? Strategen, accounts, copywriters, art directors, community managers, videographers … Talent is altijd welkom BBDO Belgium. Interesse? Neem contact op met bart.deleeuw@bbdo.be of check www.bbdo.be

--

--

BBDO Belgium

BBDO Belgium is a full-service advertising agency. We create effectiveness: we change the way consumers think, feel, talk and act.