مراحل طلاق توافقی

tetherland seosite
1 min readApr 28, 2021

--

بعضی از زوجین زمانی به دلایل مختلفی همچون عدم سازگاری تصمیم به جدایی می گیرند؛ طلاق توافقی انتخاب میکنند. آنها این کار را برای جلوگیری از تنش های بیشتر و آسیب کمتر به خود و فرزندان انجام میدهند. همچنین وقتی طرفین تصمیم به طلاق توافقی می گیرند، این پروسه با سرعت بیشتری طی می‌شود.

از آنجا که برای هر اقدام حقوقی یک روند و تشریفات قانونی وجود دارد، برای طلاق توافقی هم مراحلی وجود دارد. به طور کلی مراحل طلاق توافقی 4 مرحله کلی را شامل می‌شود:

اولین مرحله از مراحل طلاق توافقی، دریافت مشاوره و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق است. برای این کار طرفین ابتدا باید در سامانه تصمیم ثبت نام کنند و وقت مشاوره از مراکز مشاوره سازمان بهزیستی دریافت کنند

دومین مرحله ثبت دادخواست طلاق توافقی است که باید در یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت نمایند.

سومین مرحله از مراحل طلاق توافق اخذ گواهی عدم سازش از دادگاه است. دادگاه با ملاحظه مدارک و رسیدگی به آن­ها، اقدام به صدور رأی می‌کند که این رأی در مورد طلاق توافقی، گواهی عدم سازش نام دارد.

در مرحله آخر نیز طرفین سه ماه فرصت دارند طلاق خود را در دفترخانه به ثبت برسانند. لازم به ذکر است که اگر ثبت طلاق بیشتر از سه ماه از صدور گواهی عدم سازش طول بکشد، همه مراحل بلاید مجدد طی شود.

--

--