دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

human-resources-management
6 min readApr 9, 2022

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

دانلود کتاب

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

طرح‌های مالکیت سهام کارکنان (ESOPs) طرح‌هایی در سطح شرکت هستند که در آن کارفرما سهام خود (یا پول نقدی که برای خرید چنین سهامی استفاده می‌شود) را به یک اعتمادی که برای خرید سهام شرکت برای کارمندان ایجاد شده است، مشارکت می‌دهد. . شرکت به طور کلی این کمک ها را سالانه به نسبت کل پاداش کارکنان، با محدودیت 15٪ دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

، انجام می دهد. تراست سهام را در حساب های فردی کارکنان نگهداری می کند. سپس سهام را پس از بازنشستگی (یا جدایی دیگر از خدمت) بین کارمندان توزیع می کند، با این فرض که فرد به اندازه کافی طولانی کار کرده است تا مالکیت سهام را به دست آورد. (گزینه‌های سهام، همانطور که قبلاً در این فصل مورد بحث قرار گرفت، دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر به سراغ کارمندان می‌روند تا هر طور که مناسب می‌دانند استفاده کنند، نه به یک تراست بازنشستگی.)

ESOP ها محبوب هستند. شرکت کسر مالیاتی معادل ارزش بازار منصفانه سهامی را که به متولی منتقل می کند دریافت می کند و می تواند برای سود سهام پرداخت شده در سهام متعلق به ESOP کسر مالیات بر درآمد را مطالبه کند. همانطور که اشاره شد، کارمندان تا زمانی که توزیعی از تراست دریافت نکنند، معمولاً در زمان بازنشستگی، مشمول مالیات نمی‌شوند. قانون امنیت درآمد بازنشستگی کارکنان (ERISA) به شرکت اجازه می‌دهد در برابر سهام کارکنان که به صورت امانی نگهداری می‌شوند وام بگیرد و سپس وام را به‌جای دلار پس از دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلرمالیات به صورت پیش از مالیات بازپرداخت کند، که یک مشوق مالیاتی دیگر برای استفاده از چنین طرح‌هایی است.

ESOP همچنین می‌تواند به سهامداران کمک کند. از شرکت های نزدیک (به عنوان مثال، یک خانواده مالک تمام سهام) برای تنوع بخشیدن به دارایی های خود. آنها برخی از سهام خود از سهام شرکت را در تراست ESOP قرار می دهند و (در حالی که شرکت برای سهامی که در تراست آنها را جبران می کند) سپس به جای آنها سایر اوراق بهادار قابل بازار را برای خود خریداری می کنند.

مطالعات نشان می دهد که ESOPs احتمالاً کارمندان را تشویق می کنند تا احساس مالکیت و تعهد نسبت به شرکت را ایجاد کنند، اما تأثیر آنها بر انگیزه و عملکرد مشکوک است. در هر صورت، مسئولین صندوق ها — معمولاً مدیران ارشد شرکت — باید در اجرای مسئولیت های امانتداری خود برای صندوق سختگیر باشند. یا اکثر دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر می توانند شرکت کنند. تفکر اساسی این است که به اشتراک گذاشتن مالکیت در شرکت با کارکنان حس انگیزشی و عملی دارد. به عنوان مثال، تایم وارنر، مایکروسافت، ایتنا و چارلز شواب توزیع گزینه های سهام را برای اکثر کارمندان متوقف کردند. برخی از آنها، از جمله مایکروسافت، در عوض سهام اعطا می کنند.

با قوانین مالیاتی فعلی، شرکت‌ها باید گزینه‌ها را به عنوان هزینه نشان دهند و جذابیت آن‌ها را به عنوان یک پاداش «بی هزینه» کاهش دهند. مایکروسافت و سایرین ظاهراً احساس می‌کنند که اعطای سهام به جای گزینه‌های سهام، راهی مستقیم‌تر و فوری‌تر برای پیوند دادن پرداخت به عملکرد است.

طرح‌های تشویقی در عمل: Nucor

Nucor Corp بزرگترین تولیدکننده فولاد در ایالات متحده است. همچنین دارای بالاترین بهره وری و کمترین هزینه کار در هر تن است. کارمندان می توانند 100٪ یا بیشتر از حقوق پایه را دریافت کنند و همه کارکنان Nucor در یکی از چهار طرح دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر مبتنی بر کار شرکت می کنند. با طرح مشوق تولید، کارکنان و سرپرستان عامل و مستاجر اصلی بر اساس بهره وری گروه های کاری خود پاداش هفتگی دریافت می کنند. طرح تشویقی مدیر بخش به مدیران بخش پاداش های تشویقی سالیانه پرداخت می کند که عمدتاً بر اساس نسبت درآمد خالص به دلار دارایی های به کار رفته برای بخش آنها است. با طرح پاداش حرفه‌ای و دفتری، کارکنانی که در یکی از دو طرح قبلی نیستند، بر اساس بازده خالص درآمد بخش‌هایشان از دارایی‌ها، پاداش دریافت می‌کنند. کمتر از شرکت های مشابه) بر اساس درصد کلی سالانه شرکت Nucor از درآمد خالص به حقوق صاحبان سهام، پاداش دریافت می کند. بسته به عملکرد شرکت، این ممکن است از 1٪ تا بیش از 20٪ از دستمزد یک کارمند باشد

هدف یادگیری 12–6 نحوه استفاده از مشوق ها برای بهبود مشارکت کارکنان را توضیح دهید.

راهنمای مشارکت کارکنان برای مدیران

مشوق‌ها و مشارکت کارکنان

یک نظرسنجی بینش‌هایی دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر نقش پرداخت تشویقی در تقویت مشارکت کارکنان ارائه می‌دهد. از حدود 6300 متخصص غرامتی که محققان درخواست کردند، 736 نفر به این نظرسنجی پاسخ دادند.

اولاً، اگرچه متخصصان پاداش معتقد بودند که برنامه‌های پاداش کل می‌توانند بر مشارکت کارکنان تأثیر بگذارند، بسیاری از آنها به طور خاص مشارکت کارکنان را به عنوان یکی از اهداف برنامه‌های پاداش خود در نظر نمی‌گرفتند. حدود 60٪ موافق یا کاملاً موافق بودند که “معیارهای مشارکت و عملکرد کارکنان در برنامه های دستمزد متغیر در سازمان ما گنجانده شده است.” تنها 37 درصد موافق یا کاملاً موافق بودند که “در سازمان، سطوح تعاملی که توسط مدیران خط تقویت می شود عامل مهمی در ارزیابی عملکرد است.”

دوم، آنها به این نتیجه رسیدند که مستقیم‌ترین راه‌ها برای تشویق مشارکت کارکنان با مشوق‌ها عبارتند از: (1) اندازه‌گیری میزان تشویق سرپرستان زیردستان به مشارکت، و (2) استفاده از مشوق‌ها برای پاداش دادن به سرپرستان برای بهبود مشارکت کارکنان.

سوم، مهم‌تر از خود پاداش‌ها، مشارکت دادن کارکنان در توسعه برنامه‌های پاداش «استاندارد طلایی» برای ایجاد همکاری و تعهد کارکنان بود.

بنابراین به طور خلاصه: دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر مشارکت کارکنان را به عنوان هدف رسمی برنامه جبران خسارت خود قرار دهید. سرپرستان خود را تا حدی بر اساس این که آیا اقداماتی برای بهبود مشارکت زیردستان خود انجام می دهند، ارزیابی و تشویق کنید. و در صورت امكان اجازه دهيد كاركنان در تدوين طرح جبران مشاركت كنند.

مرور فصل

خلاصه بخش های فصل

1. در طراحی یک برنامه تشویقی مالی موثر، درک رابطه بین پول و انگیزه مهم است. هرتزبرگ می‌گوید بهترین راه برای ایجاد انگیزه در افراد، سازماندهی کار است به گونه‌ای که بازخورد و چالشی را فراهم کند که به ارضای نیازهای سطح بالاتر فرد کمک کند. دسی دریافت که پاداش های بیرونی ممکن است در واقع انگیزه درونی فرد را کاهش دهد. نظریه انگیزه انتظار وروم می گوید انگیزه یک فرد به انتظار، ابزار و ظرفیت بستگی دارد. رویکرد مبتنی بر اصلاح رفتار اسکینر به معنای تغییر رفتار از طریق پاداش یا تنبیه است که مشروط به عملکرد است.

2. Piecework یک طرح تشویقی و برنامه تشویقی فردی کارکنان است که در آن به یک فرد برای هر کالایی که می سازد مبلغی پرداخت می شود. پرداخت شایستگی افزایش حقوقی است که بر اساس عملکرد فردی تعلق می گیرد. جوایز غیرمالی و مبتنی بر شناسایی شامل جوایزی در قالب تقدیر از کارمندان، گواهی هدیه و سفر فردی است. بسیاری از کارفرمایان از سیستم های مدیریت انگیزه سازمانی برای خودکارسازی برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل و مدیریت برنامه های تشویقی خود استفاده می کنند.

3. مشوق ها برای دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر معمولاً کمیسیون های فروش هستند. اگرچه درصد پرداخت در قالب کمیسیون فروش ممکن است متفاوت باشد، اما یک نظرسنجی نشان داد که فروشندگان در شرکت‌های با عملکرد بالا حدود 38 درصد از کل غرامت نقدی خود را در پرداخت متغیر مربوط به فروش دریافت می‌کنند.

4. مدیران هنگام تنظیم انگیزه برای مدیران و مدیران، موارد زیادی را در نظر می گیرند. اکثر شرکت ها برنامه های پاداش سالانه با هدف ایجاد انگیزه در کوتاه مدت مدیران در هر عملکرد دارند. جایزه واقعی اغلب به ترکیبی از عملکرد فردی و عملکرد سازمانی بستگی دارد، به طوری که، برای مثال، مدیران با عملکرد بالا حتی اگر خود شرکت عملکرد ضعیفی داشته باشد، پاداش دریافت می کنند. مشوق‌های بلندمدت شامل اختیار خرید سهام، «چتر نجات طلایی» و حقوق افزایش ارزش سهام است.

5. از آنجایی که کارفرمایان بیشتر تلاش های خود را حول تیم ها سازماندهی می کنند، برنامه های تشویقی تیم و سازمان از اهمیت بیشتری برخوردار است. با طرح های تشویقی تیمی، سوال اصلی این است که آیا به اعضا بر اساس عملکرد فردی یا تیمی پاداش داده می شود. هر دو مزایا و معایب دارند طرح های تشویقی گسترده سازمان، طرح هایی هستند که همه یا بیشتر کارکنان می توانند در آن شرکت کنند. اینها شامل طرح های تقسیم سود است که در دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر کارکنان در سود شرکت سهیم هستند. طرح‌های اشتراک‌گذاری، از جمله طرح اسکنلون، کارکنان را در یک تلاش مشترک برای دستیابی به اهداف بهره‌وری و در نتیجه به اشتراک گذاشتن منافع مشارکت می‌دهد. طرح‌های مالکیت سهام کارکنان، طرح‌هایی در سطح شرکت هستند که در آن کارفرما سهام خود را به یک اعتمادی که برای خرید سهام شرکت برای کارکنان تشکیل شده است، مشارکت می‌دهد.

--

--