Katlanır Bisiklet Turuna Çıkarken Yanıma Neler Alıyorum?

Hasan Kasapoğlu
Çağdaş Evliya Çelebi
3 min readAug 15, 2017

Katlanır bisiklet, bisiklet dünyasında çok farklı bir yere sahip. En çok laf atılan bisiklet ünvanına sahip olsa gerek! Bu nasıl bisiklet yaa! *ıçı kırık! Bunun tekeri küçük gidiyo mu bu?! Laflarını duymayan katlanır bisiklet insanı yoktur herhalde.

İşte bu tekeri küçük ama işlevi büyük aletlerle çok güzel tur da yapılıyor. Bu konuda yaklaşık bir yıldır Youtube kanalımda yayın yapmaya çalışıyorum. Bu yazımda sizlerle katlanır bisikletle turlarken yanıma neler alıyorum mevzusundan bahsetmek istedim.

Bu vlog tüm olayı gözler önüne seriyor. Diyeceksiniz ki ey katlanır bisiklet insanı burda lüzumsuz bir sürü malzeme götürmüşsün. Doğrudur! Bu ilk turumda bunca malzeme ile Gökçeada-Çanakkale-Ayvalık-Dikili-İzmir-Seferihisar hattında nasıl gittim, o rampaları nasıl çıktım şimdi bakınca şaşıyorum kendime.

Her turda deneyimim arttı! Artık çok daha az malzeme ile yollardayım.

Mutlaka almanız gereken malzemeler neler?

Konaklama

  • Çadır
  • Uyku tulumu
  • Mat (Şişme mat varsa çok daha kaliteli uyku süreciniz olur. Kaliteli uyku bir sonraki gün daha sağlıklı tur anlamına gelir.)

Yeme — İçme

  • Tencere-tava seti
  • Çaydanlık
  • Yemek kabı
  • Çatal-bıçak-kaşık
  • Bulaşık deterjanı-süngeri
  • Ocak ve kafası
  • Saklama kapları
  • Termos (Olmazsa olmaz bir malzeme. Tur esnasında soğuk su çok motive edici oluyor.)

Temizlik

  • Diş fırçası-macunu
  • Tuvalet kağıdı
  • Sabun (Ben zeytin-defne sabunu kullanıyorum. hem bizim için hem doğa için zararsız)
  • Havlu vb.

Tamir-Bakım

  • Yedek iç lastik (en az 1 adet)
  • Yama seti
  • Levye
  • Pompa
  • Fren teli
  • Cırt bağlantı
  • Güçlü bant
  • Yan keski
  • Ayarlanabilir anahtar
  • Alyan seti

Elektronik

  • Powerbank (11000 mAH iki gün rahatlıkla iş görüyor. Bu güçte bir powerbank ile aksiyon kameramı, telefonumu ve gps sistemimi iki gün rahatlıkla kullanabiliyorum.)
  • Cep telefonu (İyi bir aletiniz varsa, bu alet ile hem fotoğraf hem video, hem bilgisayar işlerinizi yolda rahatlıkla halledebilirsiniz.)
  • Kamera
  • Şarj aletleri (Yanınıza ne alıyorsanız güç bağlantı kablolarını unutmayın.)

Sağlık-Güvenlik

  • Kilit (Katlanır bisikletimi çadırın içine almadığım zamanlarda dışarıda kitliyorum.)
  • Refletörlü yelek (Belki hiç kullanmazsınız ama yanınızda olsun. Gece sürüşü yapmak durumunda kalırsanız çok önemli ve lazım bir ekipman.)
  • Bisikletinizin aydınlatma sistemi önemli
  • Düdük (Boynunuzda takılı dursun ne olur ne olmaz)
  • İlkyardım malzemeleri
  • Güneş gözlüğü (Yaz aylarında mutlaka olması gereken bir ekipman.)

Taşıma

  • Yük durumunuza göre arka port bagaja 2 adet ön port bagaja iki adet çanta
  • Gidon çantası
  • Telefon tutucu
  • Gergi lastikleri(2–3 tane)
  • Fileli gergi lastiği (Bu lastik çok iş görüyor.)

Kıyafet

  • Uzun kollu nefes alabilir ve hızlı kuruyan kumaştan gömlek (Turda ben uzun kollu gömlek tercih ediyorum. Güneş kremi fayda etmiyor. Ciddi yanıklar olabiliyor. O yüzden en iyi seçim uzun, vücudunuzu örten kıyafetler.)
  • Uzun pantalon
  • Tişört
  • Şort
  • İç çamaşırı
  • Çorap

Kıyafetlerin sayısı 3 ten fazla olmasın. Yolda yıkayıp giyersiniz tekrar. Fazla fazla eşya taşımaya gerek yok!

Tabii bu malzeme listesi olayı çok kişisel bir mevzu. Şu an aklıma gelmeyen malzemeler de olabilir. Turun kendine has özel bir malzeme ihtiyacı olabilir.

Yakın zamanda yaptığım çok daha minimal takıldığım Saros turunun malzemelerine de vlogtan bir göz atabilirsiniz.

Aşağıda bulunan yorumlar kısmına deneyimlerinizi ve görüşlerinizi bekliyorum. Kanalıma ve bloguma abone olmayı unutmayın. Katlanır bisiklet konusunda yayınlarım devam edecek.

Yollarda ve yolculuklarda buluşmak dileğiyle.

Originally published at www.cagdasevliyacelebi.com.

--

--

Hasan Kasapoğlu
Çağdaş Evliya Çelebi

Travel, Adventure and Nature Photographer Institute of Fine Arts / Photography