Формула розвитку особистості

Останнім часом доводиться багато читати та практивувати (що дуже важливо!) здатність стійкості (resilience) та здатність процвітати як особистість (thrive). А все тому, що я дуже люблю свою роботу і життя. Не обходиться без стресу, невдач, розчарувань… І це ще не найважчі моменти, які може підкинути життя. Як розвивають у собі ці навики люди, які втрачають близьких, роботу, які тяжко захворівають або змушені тяжко працювати, щоб заробити гроші.

Що ж таке “стійкість”?

Коли у житті випадають труднощі, ти піддаєшся їм чи долаєш їх? Це по суті і визначає твою стійкість. Ніякий психологічний тест не здатен визначиити її рівень. Лише важкі життєві обставини, стрес, втома, невдачі можуть показати твій рівень стійкості. Як стверджують науковці та дослідники, цьому сприяють наша здатність дивитись на проблеми життя під різним кутом — ті, хто сприймає складнощі як виклик, здатність вирости та не як перешкоду до власного щастя, і мають найвищий рівень стійкості. Отже, сприйняття є ключем до стійкості: ти думає про подію як травматичну чи як можливість навчитись та вирости?

Які інструменти аналізу мого рівня стійкості я використовую?

  • Аналіз та усвідомлення моєї реакції на стрес — найчастіше мені вдається це зробити ввечері, після роботи за допомогою зошита, куди я записую всі свої думки та події
  • Медитація про стресову подію — буквально 5 хвилин кожного дня (зранку або ввечері) я присвячую медитуванню стосовно проблеми та погляду на неї зі сторони
  • Молитва та прохання у Бога допомогти мені вирішити цю ситуацію
  • Активний пошук зворотнього зв’язку серед людей, чия думка є мені важливою.

Рекомендую вам спробувати один з таких способів

Тепер проаналізуємо поняття “процвітаючої особистості”.

З ним я стикнулась вперше прочитавши книгу Аріанни Гафінгтон “Процвітай” (англ. “Thrive”). У ній вона описує важливість дбати про себе, своє здоров’я, сон, спорт, особисті та сімейні зв’язки. Ми так часто женемось за професійними успіхами, досягненнями, що не можемо більше розділити наше життя на рівні частини, і дбати однаково про інші частини життя. Це призводить до вигорання, стресу, нездатності відключитись та подумати про щось більше. Вона також стверджує, що ті люди, які гармонійно збалансовані і досягають більшого у житті, є креативнішими та здатні краще вирішувати комплексні проблеми.

Рекомендую подивитись її ТЕД-виступ на тему сну. “Виспіться на вашому шляху до успіху”, стверджує вона. А ще — хвалитись, що ви спали всього 3 години є ознакою поганого тону.

https://ted.com/talks/arianna_huffington_how_to_succeed_get_more_sleep

Які інструменти розвитку себе як процвітаючої особистості я використовую?

  • Біг та йога — вже не можу уявити своїх ранків без хорошої практики. Я називаю це зняття стресу через хорошу дозу пропотівання. І вам рекомендую
  • Вихідні дні насичені навчанням та саморозвитком — не роботою, а активним навчанням та читанням. Вони дозволяють переключити мій розум та думки та сконцентруватись на чомусь іншому
  • Сон — тривалий, добрий 8-ми годинний сон.

А як ви розвиваєте свою стійкість та здатність процвітати як особистість? Що вам допомогає ставати кращою людиною, незважаючи ні на що? :)

--

--