Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔
Published in
6 min readMay 7, 2019

--

[分析員基本功]點解富智康發盈警係好消息

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

首先,我可以發毒誓,諗住寫呢篇文係星期五收市後嘅事,而篇文係星期日晚寫,寫到星期一淩晨寫完。當然係星期一未開市,但剛剛知道當撈侵又話徵關稅乜鬼。節目調動關係,呢篇文當然係星期一開市後,甚至收市先出。

個故事係,星期五,有個咁嘅新聞。富智康升18%,收市發盈警。哈哈

蘋果嘅標題,並無不妥,唔止一間係咁寫。當然兩者有冇因果關係,另一回事,而咁寫會唔會令讀者覺得有因果關係,又係另一回事。但,反正讀者點都覺得有關架啦!有冇咁啱呀?

先講頭半,富智康近排勁升,當然同郭台銘選總統有關。我在面書都有寫。我完全唔明點解郭台銘參選會有利富智康,唔知個邏輯在邊。但市場理得你。首先市場有時唔講邏輯,況且,我可能錯架嘛!

總之,升就升咗啦。甚至有人(其實係我),心諗郭台銘會唔會順手配股集資咁仆街。不過機會都係細,唔係郭台銘菩薩心腸,而係,鬼咩,隻富智康咁細。配就配台灣鴻海精密科技啦(但鴻海精密科技冇勁升)!

結果炒上後,出嚟嘅係,公佈盈警。

兩者有冇關?我覺得得冇,但你堅持有我都吹唔脹。信念嘅嘢

不過畀啲客觀證據你。富智康年年都係五月中左右就出個季度嘅數據(並唔係業績,陣間再解),咁既然輸錢,就當然之前要出盈警,呢個時間出,好合理。

況且,更重要嘅係,富智康往年都係呢個時間出盈警!5月4號!今年放假咪提早一天!

係啦,重點嚟啦喎,富智康,根撚本就成日都出盈警架啦!

如果冇睇錯,近兩年,佢地基本上每次業績都出盈警!有時仲一次盈警講兩次業績(例如九個月時預計埋全年,三個月時預計埋半年),十分貼心。等你睇少次。

原因,就當然係業務疲弱啦。由賺多多到賺少少,由賺少少變蝕錢,過去四個季度全數見紅。咁當然就次次都出盈警。至於點解業務咁差,我就真係隔行八重山,唔好評論咁多,反正我唔識(我連工業富聯 鴻騰 鴻海精密科技 同富智康有乜分別都係早排先知)

不過我知嘅係乜?我知,今次個盈警,係好消息!

換著啲三九唔識七睇兩句又以為自己專家嘅,又嚟屌你老母埃汾人地盈警仲好消息害人,你識唔撚識架?

我唔撚識,你識?

咁梗係有理由啦。

粗重嘢等我做,其實做就好快,但作為一個前教師,當然要提升埋讀者嘅水平,要畀晒所有資料同workings 同 steps你嘛 (小弟純數A1絶非僥倖)(四十歲人仲講呢啲,都幾失敗)

睇晒下面啲圖。第一張係今次盈警內容,之後四張係富智康之前四次嘅公佈。

另外留意,呢堆嘢當然在港交所搵。你搵其他網站呀彭博呀,未必搵到季度嘅數。因為富智康季度(一季三季)嗰啲唔係叫業績,叫做 「若干財務資料」。係有埋純利的,但就唔係成盤數出畀你。

另另另外,好彩富智康係十二月結。換著啲九月結之類,又要同你解一大輪點解第三季即係四月至六月之類,至憎。其實分析員一定慣晒(一皮嘢個助理都應該未入職就識),啲sales基金經理都明晒,但我嘅任務係畀行外人(即係你)睇嘛。

廢話講晒,睇完後,我地跳落去。

今次盈警
舊年全年業績
舊年頭三季
舊年半年業績
舊年第一季

好,綜合晒以上嗰堆東西,就有下面呢個表。單位係 千美元,下同。有啲數字迫出嚟,有啲原文有,不用深究,反正小學數學。右邊嗰堆順手仲可以用嚟cross check,但主要睇左邊

咁樣表達你就明啦!富智康舊年,一季差過一季,越蝕越多。但今年第一季呢?嘩,係仲係蝕,但只係舊年第一季一半多啲,同舊年第四季比更加大翻身,仲唔係好消息?

今次盈警,貼多次

仲有,睇埋中期,其實都阿媽係女人。係呀,發埋中期業績盈警。但,預會少過舊年上半年了。但其實都好明顯,舊年半年輸349,今年第一季先69,斷估今年半年好難輸得多過舊年半年。

所以,盈乜鬼警?根本係盈喜!

不過,話就話係好消息,但唔代表實升的。首先,隻富士康之前已經因為郭台銘話選總統炒高不少(其實定係因為個業務轉好?但冇人知,當係因為郭台銘先)。換著仲係頭三個月 八九毫子嗰啲位,我就估出完呢個 「盈警」實升。但而家個四,就另一回事。星期五我問同事,都冇一個好有信心嘅答案,估到升定跌。

呢啲基本常識,你所謂好消息壞消息,對股價嘅影響,除咗睇反映未,仲睇埋估值。你隻嘢(或者個市)殘都不堪嘅,再多壞消息都冇反應,甚至照升。你隻嘢炒到癲嘅,好消息都散落嚟。

另外,當然仲要睇個市啦。星期五前,呢排個市都冇乜大郁動,咁你個股嘅消息,咪歸個股。

但不幸地,星期日晚傳來當撈侵又搞搞震。咁有相當大機會拖低個市的(呢排都乜大消息,大市估值亦唔平)。咁個股反應又未必反映個消息了。星期五放工先同同事講,換著週末核爆嘅,乜都跌啦。

但你叫我搏,我都仲係估富智康可以升。係,炒起咗都照升,大跌市都照升。睇下點?

後記:呢排重睇 虎與狐。十幾年前嘅書了。虎係郭台銘,佢正係屬虎。狐,當然就係 Foxconn。正所謂好似老虎咁惡,但又似狐狸咁靈巧。 Float like a butterfly, sting like a bee

(結果:星期二隻嘢彈返些少,但星期一跌成10%。證明侵侵一出講乜分析都多餘,但我依然堅信個「盈警」根本係好消息)

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.