Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔
Published in
8 min readAug 10, 2019

--

(多圖小字)可能係香港第一篇新界鄉紳新股分析!

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

上次「可能係全香港第一篇雞煲新股分析」大受歡迎,證明讀者鍾意多圖小字。今次繼續,遲早成為一個系列

報紙有報啦,新公司上市,業務冇乜特別,分銷(?)紅酒及其他酒。股東特別,大股東陳嘉和,新界鄉紳、新界社團聯會名譽主席

咁,梗係睇招股書啦。初步啫。

政治真係唔識,所以陳嘉和我都唔識,講新界鄉紳,我以為係啲爆炸頭花T 恤茶色方型太陽眼鏡嘅友。原來陳生仲後生過我。

又,當我歧視都好,遙距學習我就已經心中打個折。咁呢間「美國管理科技大學」,行內幾出名,你懂的。

不過,大佬,而家唔係請分析員嘛。野雞學校咪野雞學校咯,賣紅酒要讀Ivy League咩。野雞,如實披露,冇犯法,好盡責喎。你話亂作哈佛(哈爾濱佛學院?)畢業就話有問題啫。

咁當然啦,正如陳婉嫻住半山,新界鄉紳,都係住半山的。唔通你以為住圍村?

咁另外,啲非執董都好大來頭。第一位,曾先生,就係曾鈺成。很靚的CV,冇乜好寫。唯獨係有人奇怪,條友唔係讀數學咩?做乜係文學士學位。答案好簡單:因為當年的港大數學就係文學士。數學係咪科學都係一個幾深嘅問題。

另外呢位,呢排幾出位噃。份CV冇曾鈺成咁靚,冇乜出奇。但,發唔發現冇咁啲嘢?

係啦,邊度讀書嘅呢?曾鈺成有講,葉議員做乜唔講? 華南師範大學唔係好失禮者(應該),點都好過「美國管理科技大學」

業務,其實有乜好寫。留意客戶就呢啲,鍾意杯葛嘅,唔食富臨阿一鮑魚事小,但唔幫襯shitty supper好似有啲難度。五大客戶先佔一成多啲,相當分散。最大嘅都唔夠4%。

利錢等等,望落幾好。但廢話,有邊間公司上市前啲利潤唔好?正如邊個男人呃你上床前唔係聖人?(其實有的,美國而家好興蝕錢上市,蝕得越多好升得越勁添)。一億生意,賺千幾萬,幾好架啦。至少冇得講「柏林仔都搵得多過你間公司」

息方面,上市前係冇派嘅。其實不能一概而論,但感覺總好過上市前借大大舊錢派畀大股東。

上市前借大大舊錢派畀大股東,有咁X?其實都幾常見,可能你都估到,呢期最出名咪安樂工程(1977),鄭若驊老公間嘢。犯唔犯法?都話其實唔罕見。賤唔賤?兩睇。咁公司上市前分紅畀舊股東好合理啫。你話借到一身街數然後上市集資還錢?咁就真係冇人拎支槍迫你買嘅。下次睇清咗招股書先。

其他咩古惑嘢?我道行低又趕住收工,唔多覺。真係要講嘅,舊年公司最大嘅供應商,佔公司探購超過10%嘅,正係大股東本人。又係嗰句,有披露的。合唔合法?我估合法掛,犯法都印在招股書??況且,去到今年已經唔再在榜上,至少招股書咁寫。招股書畀假資料犯法架下。當然用咩人頭之類就另一回事,但冇得講了。

無聊偶拾兩則

第一,呢個「複合年增長率」指「複合年增長率」係咪好白痴?其實唔係。係中文版先有呢啲看似弱智嘅嘢。因為係譯英文版,原文係CAGR,右邊畀返個全寫 Compound annual growth rate。教埋你,扮晒嘢,分析員讀K架,或者卡架,唔好分開四個字母讀。

又,只係我估。因為我根本冇睇過英文版,但估都估到。而同你估嘅唔同,我正常係睇英文招股書嘅。唔係我英文勁,而係好多上市文件啲中譯本都十分惡啃。咁點解我篇篇文都貼中文招股書?就讀者水平咯。都有啲悲。

第二,作為一個白酒愛好者驚見香港真係冇人飲白酒?呢度嘅白酒唔係茅台嗰啲,係真係葡萄酒。你見佔銷售少過3%,唔好話少過紅酒少過威士忌少過其他(甜酒汽酒之類)。就連放紅酒嘅業務都不如。定,只係白酒平啲,所以量唔少但佔收入少?

睇返成個行業(預測就算鳩數啦),又好似唔係咁,可能只係呢間公司唔多賣白酒。成個行業,白酒增長仲快過紅酒(後者飽和啦?),仲快過威士忌?不過當然應該冇計你直接在日本買嗰啲。鳩估,香港人個個一年去幾次日本,使撚經你香港舖頭買畀你賺咩。但就唔係個個一年去幾次法國,或智利,或美國。

亦都同你嘅常識符合,白酒係平過紅酒嘅。而不幸地,本人至愛Riesling,德國係不在白酒三大進口國的。定其實係美國嘢多?冇留意。法國都有Riesling,但正如周恩來話齋,中國嘅妓女在台灣,法國嘅Riesling在阿爾薩斯(Alsace),而亞爾薩斯自古(?)以來就係德意志(??)不可分割的神聖領土一部份。

最後,威士忌。當然日本大獲全勝。英國?係英國。蘇格蘭係英國一部份嘛,暫時仲係。台灣似乎仲未成氣侯,雖則Kavalan 本人鍾意。

講多樣,比較三個圖,發唔發現,哈,威士忌仲平過紅酒?又同你常識違背。但睇下個圖。唔係per serving,係每公升計。你唔會飲幾個紅酒杯嘅威士忌掛?所以可比性唔高,反而你話白酒平過紅酒似乎有可比性。雖則我冇研究,其實係咪白酒飲得多啲(凍飲嘛)。

呢個亦係本人常玩嘅gag:樽裝水貴過石油。唔信?你計下數,一桶原油差不多180公升,五六十蚊美金。你買幾多支水先裝得滿?

所以張五常嗰派話頭(小弟正係港大學生),Water and Diamond Paradox,根本偽命題。水同鑽石比,幾多同幾多比先?都唔同單位,點比?

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
中環鐵塔

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.