Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
瘜肉都市
Published in
8 min readOct 12, 2019

--

[勇武版肥貓流浪記]《小丑》:演技一流,劇本二流

  1. 冇標題黨啦,what you read is what i mean。我嘅結論就係標題一句。講多幾句就係,好睇,但唔係神級。但都建議你去睇。值得睇嘅。

2. 盡量唔劇透,但信我,其實劇透咗都關係不大。

3. 票房似乎不錯,我睇平日九點半,在巴倫紐坐到呼吼時咁滯 — 你去過巴倫紐就知幾咁小可,美國票房亦都報捷。DC可以笑返下,唔好忘記,DC其實一路都被Marvel左一巴右一巴咁打,同戲中小丑差不多。

4. 我正係反蒙面法生效之前去睇。唔知有幾多人係因為咁去睇。但套戲一早已經幾令人期待,相當有話題,唔多唔少當然係因為《黑夜之神》入面嘅小丑Heath Ledger。又或係見超級英雄片就睇。又或者係畀預告片吸引咗入去睇,睇成魔之路。

5. 套戲令我諗起之前嘅《為副不仁》(Vice),講美國前副總統切尼 Cheney嗰套。一樣係預告好睇,一樣係眾人期待,結果—最好睇係預告片。

6. 真係值得比較嘅,其實係另一神級奸角,《沉默的羔羊》(The Silence of the Lambs,又,英殖年代啲譯名一樣係腦殘)嘅主角,食人博士 Hannibal Lecter。呢個系列,一樣有成魔之路。唔係講原片十年後2001年嘅《沉默的殺機》(Hannibal,呢套還不錯),係講2007年嘅前傳,Hannibal Rising,《沉默的羔羊前傳之揭開序幕》(唔係Netflix嗰套),真係聽片名都知爛。套戲爛撚到仆街,仲有鞏俐扮日本妹(其實一早扮過)。

7. 點解要講《揭開序幕》?除咗同樣係成魔之路,更重要係當年舒琪嘅影評—佢話,睇完呀少年博士,身世坎坷,開場冇耐已手刃第一個仇人後,就知同樣橋段會在套戲不停咁重覆直到尾,佢就忍唔住提早走人

8. 《小丑》在香港,好似冇乜負評。我都唔係畀負評,但認為係過譽。男主角減肥五十磅呢啲固然係奧斯卡friendly,演出亦都無可挑剔。超唔超越到Heath Ledger見仁見智,但拎奧斯卡男主角應該大熱(又,有冇試過兩個人演同一個角色都拎獎)。呢部份唔使點討論。標題話你知,演技一流

9. 但劇本,就真係二流了。不過我在香港真係冇乜見人批評,可能太過代入蒙面法吧。咁為咗訴諸權威,等我可以用萬能嘅「要屌你去屌原作者」,我介紹你睇Economist 嘅影評。我特別鍾意佢地寫文嘅冷峻,有機會探討下。「小丑?冇乜特別啦。不過會贏奧斯卡嘅。但咪又係超級英雄片」。

10. 點解話劇本二流?因為,唔使劇透,你睇預告已經知晒成套戲會點發展。正如Economist講,全無張力亦無懸念可言。如果係真人真事(例如Vice)我可以接受,但,小丑呢個角色登場80年(你唔係以為Heath Ledger係第一個嘛?至少都識積尼高遜啦),其實都冇乜交代過出身,照計有好大發展空間。可惜前傳真係唔易拍。成功嘅就變《無間道2》(固然係抄教父,但都好睇),失敗嘅咪《揭開序幕》

11. 《小丑》劇本當然冇《揭開序幕》咁爛,甚至唔係爛,但真係二流,對唔住一流嘅主角。

12. 劇本失敗在邊?除咗睇預告已知晒劇情發展,無張力無懸念,仲有係個節奏。開場幾分鐘,大把濕鳩觀眾都未撚入場,你已經見到主角大受打擊,同你差不多,錢又冇,老母又煩,返工啲同事又玩鳩你,路人又係仆街—然後套戲個半鐘,你就只係睇佢點一次又一次咁畀人打擊,最後爆炸,收工。信報占飛(集體創作啦)話齋,「恍如電視煽情劇般一而再、再而三受打擊,彷彿不屋漏兼逢夜雨,觀眾便不會信服和同情小丑變惡魔。同一類情節,重複又重複,難免覺得煩厭」。呢啲,咪就係編劇冇信心嘅表現。

13. 另外,角色設定亦都係敗筆。呢套戲唔係完全插返入DC宇宙,雖然你會見到蝙蝠俠同老豆出場。亦都幸而佢係外傳,否則呢,就完全唔連戲

14. 我唔係講啲時間設定之類嘅細節。而係,一個好大嘅角色設定問題

(劇透啦下,唔好睇,真係唔好睇落去)

(劇透啦下,唔好睇,真係唔好睇落去)

(劇透啦下,唔好睇,真係唔好睇落去)

15. 就係,大佬,原來條友先天係有病嘅。仲係細個撞親個腦(唔exactly係,明啦)。仆街,我以為自己睇緊Happy Feet,呀Mumble 隻蛋碌走咗所以撞到唔識唱歌。

16. 結果,好尷尬。到底小丑點樣由痴線佬,變成足智多謀天才罪犯,同蝙蝠俠平分春色(其實明顯勝過)嘅超級反派?成件事即時冇晒說服力。

17. 唔少嘅評論,都忽略咗戲中小丑先天有病呢個問題(用呢啲設定,又係編劇懶兼冇信心)。但仲有一個好大嘅問題:小丑唔係懷才不遇,而係根本無才。

18. 有人認為小丑係咩反建制英雄uprising 嘅故事,媽的,佢睇緊乜?套用我自己Facebook嘅一句:擺明係一個痴線佬 眼高手低 上唔到位 再大受打擊 仲有槍就好危險嘅故事

19. 真的,小丑畀人打畀人笑,老母又呃鳩佢,同事又玩佢,好似幾值得同情。但其實個社會冇欠佢任何嘢。佢嘅夢想,根本就係戇鳩。唔係你努力就唔戇鳩的,你個肥西毒撚朋友四十歲想變C朗踢歐聯你都恥笑佢啦。佢根本冇咁嘅才華去做笑匠,我甚至睇唔出佢有好努力過(寫下筆記就當係努力?)。追夢大撚晒?

20. 佢根本唔係懷才不遇。認為佢懷才不遇嘅—難怪你覺得自己懷才不遇。你睇真啲,佢連去醫院做嘢都要跌支槍出嚟,幾唔專業。難得有機會上電視,你有冇見佢準備一個好嘅笑話?

21. 吾友將套戲比喻為《肥貓流浪記》,真係神來之筆。一樣係放出嚟,最後入返去。爭在肥貓冇槍咯。你話槍管幾咁重要。肥貓有支槍就變咗血洗乜乜島架啦。

22. 講咗咁耐,編導嘅Todd Phillips乜水?呢位仁兄,真係細細個就識,正係《四仔旅行團》(Road Trip)嘅編導,當年十分鍾意呢套戲。仲有?《波叔出城》又係佢編劇。但最出名當然係佢編導《醉爆伴郎團》(The Hangover).對上一套《軍火狗》(War Dogs)我都相當鍾意

23. 明顯見到啦?呢位仁兄明顯係擅長編喜劇。即使《軍火狗》其實都好多黑色幽默,例如呢個What does IBM Stands For

24. 結果成套《小丑》嘅神來之筆,都係嚟自個黑色幽默位,就係呀侏儒去到主角屋企。自己入場睇

25. 最後想講下,套戲呢個時間在香港上,當然令人諗起政治,同埋反蒙面法。但真係唔好太過對號入坐,或過度演繹。理由好簡單,首先,中二病。當年睇《黑夜之神》一樣有人話係講香港(香港人嘅問題就係乜撚嘢都覺得係講自己),都算。但,當年你當自己係蝙蝠俠嘛,屌,而家小丑又係你?真係修夫基也是你,史科沙更像你,改得多麼入戲

26. 當自己係小丑對號入座,《黑夜之神》反而還好。嚟到呢套,喂,痴線佬兼廢柴嚟架喎,你自認?仲有,如果葛咸城係香港,就真係香港人正仆街—你睇真啲,成個葛咸城,有邊個好人?成個城市係冇撚得救的。

27. 外國嘅影評,除咗鋤個劇本,亦都有部份人講套戲嘅意識。唔係道德撚上身,但,即使Economist (要屌你去屌佢)都有提(其實好多外國評論都有提),套戲有啲危險,似乎係美化啲毒撚(incel嘛,我諗唔到有乜更好嘅譚名)濫殺無辜,乜撚都推係社會嘅錯,將啲連環殺手浪漫化,要去「了解佢」。即係佢老母講大話呃佢,就抵死?同事質佢食死貓,就要死?咁你都好唔得閒。

28. 最後,都係,要屌你屌原作者。貼埋Variety嘅影評辯論。其實唔係好好睇,但留意以下一段:

Peter, I have a confession to make. I have just seen a movie that struck me as an outrage. A scandal. An irresponsible exploitation fantasy. A dangerous provocation. A piece of rabble-rousing incel propaganda. A piece of studio product masquerading as a ’70s-style art film. A crime against humanity.

我慎防你以為我理解能力太低,段嘢Owen講完之後話係講笑,佢個人係反對呢啲評語—但其實正好代表咗好多批評者嘅意見。

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
瘜肉都市

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.