Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
瘜肉都市
Published in
7 min readApr 2, 2018

--

自己炒iPhone 然後鬧黃牛不公義係咩玩法?

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

呢篇文講黃子華同黃牛,但如果你預期我會狂鬧黃牛點賤格,Sorry,你入錯地方,網上大把呢啲文,即食又開心,施主請過主。

黃子華黃牛事件,網上一面倒都係鬧黃牛「抬價」,「炒高票價」,「阻住真正粉絲」之類。夠膽/夠癲出嚟唱反調嘅,得獅子山學會,當然畀人鬧到九彩。

但,世事真係咁簡單?黃牛係咪唔合情合理合法?未必。黃牛係咪「炒高票價」?好似唔係。實名制係咪靈丹妙藥?炒黃牛嘅拎去打靶係咪一天光晒?一半半啦。

先講合唔合法。好多人拎外國嚟做例子。我冇乜點在外國生活過,唔敢質疑啲當地港人,但我幾肯定佢哋係選擇性咁舉例。

殺人放火差不多在任何國家都犯法。但黃牛呢?好多地方都灰色地帶。香港都係,唔同場館唔同規定。外國更加複雜,由好嚴到好鬆都有。香港人最鍾意打飛機嘅英國如何?足球波飛黃牛犯法,演唱會演奏會就完全合法,最多係場地規定唔畀你入。況且,犯法還犯法,有冇點執法?唔覺噃。我好容易搵到一百幾十個網友買過黃牛飛睇英超,我都試過,冇一個畀人拉,亦冇見隻黃牛有事。

http://fanfairalliance.org/faqs/

唔止,快樂指數爆燈,人類文明楷模,樣樣嘢都夠平等嘅瑞典仲惡。黃牛係人權,絶對合法 — 仲要係凌駕主辦方限制,即係主辦方無權禁止你轉售。估唔到呢?黃牛十惡不赦人人得以諸之?世界唔止係你個Facebook

https://thelawreviews.co.uk/chapter/1151445/sweden

其他地方,各處鄉村各處例,但罰得好重嘅,好似冇見過。Viagogo算係「合法黃牛」嘅大哥,拎正牌經營,60個網站,客戶嚟自160個國家 — 而冇見佢畀人查封。創辦人有頭有面,哈佛畢業生,唔係縮在投注站嘅古惑仔。

點解咁多地方都係灰色地帶,甚至默許黃牛?正係因為好有爭議性,唔係好似你估咁一面倒。況且,你唔歡迎黃牛啫,其實官方可能好歡迎。Viagogo在好多地方(包括英國)同埋球會合作,實行黃牛企業化制度化。球會唔使煩,政府唔使煩捉人。你捱貴飛?你嘅事。

我試過幫襯街邊黃牛,買到假飛,激死。後來經Viagogo,黃牛制度化,有投訴機制有得回水,保證真飛。我畀一千蚊港紙睇到場歐聯,好開心。相信賣嗰位球迷亦好開心(反正佢自願的)。何樂而不為?邊個最唔高興?係堅持只肯畀兩百蚊但又要睇嘅人。

歸根究底,點解有黃牛?就係因為供不應求,或者叫定錯價。當年睇關淑怡演唱會絶無黃牛(利申:多年歌迷),啲飛多到要在Neway送。我去日本睇足球睇棒球亦從無黃牛,因為根本坐唔滿。

講市場畀人鬧,但你無法逃避嘅係,呢個都係一個講市場嘅世界。點解麥當娜賣到幾千銀而關淑怡唔會?市場咯。唔好咁自欺欺人。既然僧多粥少,就要有個機制決定咩人有份,用咩機制其實好睇背後要分配嘅係乜。

而家講市場難聽過粗口,咁我唔係話咩嘢都要講錢。有時道德上大家覺得唔好,畀夠錢可以免服兵役不能接受,李小龍追思會都拎去炒好多人都會鬧。有時係公眾利益,大學學位應該畀成績好嘅人讀,如果香港主辦奧運或世界盃,我都贊成唔畀炒黃牛,等大家都有機會參予下盛事。

但,黃子華喎,黃子華咋喎。唔係香港主辦奧運,唔係李慧詩祝捷會,咁都要講公眾利益?唔係十號風球我坐地起價唔係起劏房賺到盡喎,睇黃子華都又要講Michael Sandel?老人家好忙。幾時三百蚊睇黃子華係基本人權?推而廣之,點解要畀錢先有得睇世界盃?點解唔係政府貼錢?或者抽獎?正係因為乜嘢應該係「公眾利益」嘅問題。香港主辦世界盃嘅,公帑包底我都贊成。俄羅斯主辦嘅,自己畀錢裝樂視啦仆街。

無數咁多人講實名制,理論上可行。但事實上我見識少,冇乜見外國嚴格執行,可能實在太麻煩,可能影響到某啲人嘅利益。而我幾肯定嘅係,你上Viagogo睇下,外國嘅球賽演唱會等等,一樣全部有黃牛,唔好咁天真以為香港先有人哋就冇。

你話李慧詩選手祝捷會,唔應該係中產專利,我同意。咪抽簽咯,冇問題的,或者鬥早起身咯(益左學生哥同阿婆)。但,睇黃子華,價高者得,有何問題?你話應該留比忠心華粉。咁憑乜你覺得出兩千蚊睇黃子華嘅廢老就唔係忠心,而應該同你鬥早起身或者鬥好彩?

你堅持覺得應該大鑊飯,鬥早排隊,鬥快襟飛,你可以有你嘅想法,好難說服到你。而其實如果你堅持做左膠(好奇怪,人人鬧左膠,到黃子華事件就爭住做左膠),我唔認同,但畢竟只係價值觀。

問題係,我在啲討論區呀咁,見到好多人,平時自己就炒iPhone抽毛記新股,而家就出嚟鬧黃牛不公義,變臉夠晒快夠晒偽善。點解不公義?因為我冇份賺咯。講過好多次,韓寒一句 「很多人恨特權,因為特權沒有在自己手中」,道破晒啲人嘅心態。早兩年寫過篇《我們痛恨的是特權 還是特權不在自己手中?》,正義撚鬧到七彩,但仍然係我最得意之作。

有人認為股票本身係投資(定投機?)物品,唔應該同門票拎埋嚟講。我唔同意。首先,咩係有得炒,又係你最憎嘅市場決定。上文都有講,大把地方完全容許門票轉讓。股票「原意」都唔係畀你有得炒。要有得炒時,招股書有得炒,一套勞蘇公仔有得炒,嘉麟樓月餅都有得炒,唔係由「本質」決定。

就當你話炒黃子華同抽新股唔同,咁炒iPhone呢?大把人自己炒過iPhone然後鬧人炒黃子華。兩者有何不同?喂,至少我炒黃子華冇令到用家遲咗有得睇,但你炒iPhone真係阻住用家喎。

鬧人無本生利嘅,唔見佢抽中毛記新股會原價沽畀人,唔見抽中iPhone會原價賣畀用家 — 更加唔好講叫佢買樓用返當年買嘅價沽畀人。喂,安居樂業人生大事,點都比黃子華更加唔應該拎嚟炒啦?

傳媒梗係做標題黨,話點喪炒。但上Viagogo望下,千幾蚊張飛任你買。好忠心嘅fans,拎千幾蚊出嚟,有幾天價有幾過份?你鍾意話杯葛黃牛寧願唔睇,我阻止唔到。但,負擔唔到?唔係下話。你炒部iPhone都唔止賺千幾蚊啦老細。

https://www.viagogo.com/hk/en/Theater-Tickets/Comedy/Dayo-Wong-Tickets/E-2621416

要解決黃牛,當然有方法啦。實名制又得,抽簽又得,一開始拎出嚟拍賣都得。但點解其他地方一路都唔做?當然有原因。篇幅所限,都未講埋眾多贊助商啲利益,仲有主辦公司呀藝人呀球會呀自己嘅利益。

講到尾,乜都炒一餐嘅香港人,忽然出嚟齊齊聲討黃牛不公義,本身就好笑過黃子華楝篤笑。入唔到場嘅,睇呢幕都明白咩係「搵食啫,犯法呀?」

鄭重聲明:本人從來無接受Viagogo任何金錢或非金錢利益,只係用家一名。

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
瘜肉都市

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.