失敗者嘅自白

其實我從來都冇學識過任何語言

阿擇 (Chaaak)
學極都唔識
4 min readJul 24, 2018

--

2000年,正值新舊世界交接之際,大家開始有 ICQ,電腦可以睇到新聞,可以收發電郵,又有得用地產網頁睇地圖,係一個資訊爆炸嘅年代,係 big bang 嘅起點。嗰時我由日日去圖書館揾書睇,逐漸進化,變咗得閒上網睇資訊型文章,連圖書館都懶得再去。當時嘅網絡世界有啲咩呢?Google 仲未係咁盛行,而我主要係用 Yahoo 同 Altavista 揾網頁睇嘅。嗰陣發現原來網上除咗英文之外,仲有好多各種語言嘅資訊,有啲語言係要喺 menu 度轉編碼 (encoding) 先至睇得到嘅。我嗰陣諗,呢度十幾隻語言,如果睇得明晒,應該真係會好型。於是學語言變咗我短期嘅人生目標,而我就開始揾方法,學一啲我冇乜興趣,又冇乜機會用到嘅語言。

“two gift boxes on floating shelf” by freestocks.org on Unsplash

大家都話學語言成功有兩種因素,第一就要勤力,第二就要面皮夠厚。我再望下自己,我面皮就厚過死讀書嗰班人,三唔識七嘅(只要唔係靚女)我都夠膽搭嗲;勤力嚟講我起碼可以一個星期抽兩三個鐘去讀書,自問已經非常上進。事後回想,當然好清楚呢啲通通都係誤判,成日以為自己所有性格特質都係中上水平,而事實上無論係毅力抑或溝通能力,都只屬包艇之列。但係當初嘅誤判,令我定咗一個而家都覺得戇居嘅目標:我要入大學之前學識講七隻語言。七隻語言唔係好多,廣東話、英文、普通話,已經三隻。只要加埋日、法、俄、拉丁,就已經夠七隻。學多四隻,easy job 啦。我唔知道究竟要幾咁不知天高地厚,先至會定得出呢啲咁浮誇嘅目標。

過咗將近 20 年,我依然係未做到。

要知道全香港咁多醒目仔,咁多人學語言,但係流利七國語言嘅人,一百個都唔知有冇一個,可想而知呢件事並唔簡單。你諗下要揾個流利英文嘅都唔易啦,仲要識多額外五隻喎?不過年少氣盛,對於一個未升中三嘅後生仔而言,冇咩係做唔到嘅。於是我真係試盡一切方法,上堂、睇書、聽歌、睇戲、抄寫、背詞表、學文法,基本上你諗到嘅方法我都試過。之後我失敗咗至少10次。即係話至少有十隻語言,我嘗試過學,擺咗好多時間落去,搞咗一大輪,最後係完全學唔識。而只要你不斷同一班熱愛語言嘅朋友傾偈,你就會發現其實有唔少人,都同我一樣,有啲語言學咗好長時間,硬係學唔到應有嘅水平,投入嘅時間同回報唔成比例。曾經去到某個位,我覺得啲 polyglot(學識好多語言嘅人)根本就係天賦異稟,啲方法根本完全唔可以相信。

Photo by Rita Morais on Unsplash

點解要睇呢個系列?

成功嘅方法來來去去都係嗰啲,但係失敗嘅方法非常多。而大家係有需要知道用錯咗失敗嘅方法,到底有咩結果。乜嘢方法會成功呢?點樣做會失敗呢?其實最成功嘅人未必會知道。因為學一兩隻語言而成功嘅人,一定做咗好多唔同嘅嘗試,而試過嘅咁多樣嘢入面,邊樣得邊樣唔得,佢哋未必會知。整理出嚟嘅成功元素,甚至可能係最毒嘅山埃貼士嚟。如果俾我以成功者嘅姿態寫文,我一定會將自己嘅努力擺喺第一位,因為噉樣睇落最型吖嘛。但係要真正推介學習嘅方法,係要搵出乜嘢會導致失敗,然後等大家去避開,所以只有不斷重覆各種方法,不斷失敗嘅人,先至知道乜嘢方法死得最快,乜嘢方法對情況有改善,點樣判別成功人士啲貼士係堅定流。喺學語言呢方面,由我定咗嗰個黐線目標之後,我就不斷嘗試,喺失敗次數方面,我諗都有返咁上下代表性。慶幸咁多次嘅失敗,對我並唔係太大犧牲:神農氏嘗完百草可能會毒死,但係用錯方法學語言,最多都係無效,應該唔會有啲咩永久腦損害,唔會死人嘅。

當然你都會質疑,就係點解我要睇一個失敗者嘅自白呢?我嘅學語言旅程我諗就同一眾毒撚嘅愛情經驗差唔多,成功率好低,可能成世人只係得過一兩次,但係啲一做即衰嘅嘢,可能自己都做緊而不自知。

進入正文之前,俾少少劇透。

點解咁多人學極都唔識?

因為學,係唔會識嘅。

--

--

阿擇 (Chaaak)
學極都唔識

《粵典》創辦人,而家全力推廣粵文書寫。Founder of words.hk and advocate of Written Cantonese