我以為自己趨向無限大點知初戀同班同學只係當我EPSILON

August Chan
故仔、詞作
Published in
13 min readAug 19, 2020

(奉塔巴Ellan Ou旨意寫咗呢篇文負荊請罪)

「Edison,我唔識呢題呀,可唔可以教下我呀~」

問我功課嘅係我嘅同班同學小悅,佢每逢有數學題唔識就會問我。

放學後嘅課室得返零星嘅同學留低溫書,我隔離位吉咗出嚟,佢就經常都坐埋嚟一路問我一路做———其實我根本唔需要留低溫書,我每日留喺課室,只不過係為咗可以同佢坐埋一齊。

我望一望題目,原來係基本嘅limit問題。

「哦,呢題好簡單啫,上面一舊永遠大於1嘅野,除返下面果舊x-3嘅2次,咁x tends to 3果時下低會tends to 0,成個function咪tends to infinity囉。」

「係喎!唔該Edison。吖仲有呢題呀,我點證明呢個function係continuous呀......」

我一路講解,一路偷望佢嘅側面。潔白無瑕嘅面珠墩、因為紮起辮仔而露出嘅耳後同後頸嘅髮際,無不令人心往神馳。更加唔洗講佢身上果陣幽幽體香,簡直令人心跳加速。

就係咁,我幾乎每日都暗地裡享受同佢相處嘅時光。但即使對佢幾咁傾心,我都唔夠膽表露出嚟。

「終於做完喇!好彩有你咋,如果唔係都唔知要做到幾時呀。」

「舉手之勞啫。」

「好啦,咁我返屋企喇,你都唔好溫咁夜喇。」

「我仲差少少,你走先啦,bye bye。」

望住佢企咗起身、拎起書包,我揮一揮手,準備目送佢離開嘅時候,佢忽然彈出一句:

「係喇,聽日星期六你得唔得閒呀?我想去買啲參考書呀,你可唔可以嚟幫下眼呀?」

我幾乎以為聽錯———咁耐以嚟,佢都係第一次約我。唔通呢個就係我去馬嘅機會?

「哦.......好呀。」

「咁今晚我再whatsapp你啦。」

佢笑住咁同我講bye bye,然後就不急不忙咁離開咗課室。

我呆咗咁望住課室門口,腦海裡面仲殘留住佢嘅背影。

正所謂「怎當他臨去秋波那一轉,便是鐵石人也意惹情牽。」,佢果個勾魂奪魄嘅微笑,令我難以忘懷。

星期六。

臨出門口,我望住我個衣櫃,跪咗喺度。

———屌你咩,我平時都唔出街咁滯,個衣櫃唔係運動衫就係悶到爆炸嘅淨黑色衫(懶得襯),撚有見得人嘅靚衫?

我即刻打比我老死———隔離班嘅坤哥。

「喂坤哥,有無一兩件可以見得女女嘅靚衫借嚟頂住先?」

「做咩呀......我未訓醒呀,係咁啦。」

「喂喂喂喂喂!咪住,江湖救急呀!我而家要同小悅出街呀,無衫好著呀!」

「咩話!小悅?你條仆街仔點解會約到佢架?」

「遲啲先同你講啦,有無衫借比我呀?趕住救火.......唔係,救命架。」

「得啦,轉頭我拎上嚟比你。不過size可能唔係好啱架,唔好話我唔提你呀。」

「照殺啦,唔該曬坤哥!!!」

感謝坤哥。好彩坤哥同我住同一棟大廈,如果唔係臨急臨忙都唔知搵邊個幫拖。

無耐,坤哥上到嚟,拎咗件yeah到爆嘅T shirt比我。我二話不說,就當住坤哥面換好件衫。Size真係唔係好啱,直情係大咗成兩個碼,件衫長到落膝頭哥。不過唔緊要,啲韓系衣著都係咁架啫(好似係)。

約好嘅地方係一間書局。我早到咗成粒鐘,唯有自己打住書釘先。我拎起咗一本關於戀愛心理學嘅書,越睇越入迷。

睇得入神之際,忽然有人拍我膊頭。

「喂!等咗好耐咩?」

喺我眼前嘅,係著住輕飄飄嘅純白連身裙嘅小悅。喺佢身上,絲毫感受唔到俗氣,就好似仙女咁。

「你睇緊咩呀?嗯~~~乜原來你都睇呢啲架?」

「係呀,幾得意架。」

「嗯~~~咁你覺得裡面啲野講得啱唔啱呀?」

小悅嘴角帶住笑意咁望住我。佢對耳環閃下閃下,但依然唔及佢本身咁耀眼。

「唔知呢,有機會一定要驗證下。」

小悅嘻嘻嘻咁笑住走開。

「過嚟啦,參考書喺呢面呀!」

我行過去,只見小悅隨手拎起一本練習,就問我呢本啱唔啱。

「呢本M1用就啱,你又唔係讀M1,你都係用返呢本啦。」我揀咗另一本比佢。

「好啦。差啲買錯添。係喎,咁點解你會讀M1嘅?」

「我想入U讀統計呀嘛。」

「哇~我覺得讀統計啲人好型囉,可以喺一堆數字裡面睇到有用嘅資訊,仲好似識用啲model預測啲野添。我就學唔識喇。」

我面上一熱,傻笑住咁答:「係咩哈哈。」

「係呀。係喇,不如呢......陣間嚟我屋企,教我做一陣練習?」小悅擺出一個含羞答答嘅表情。

你叫我點樣拒絕呢?

於是,買咗本練習之後,我就上咗小悅屋企。

「可樂?」

「哦,好呀,唔該。」

小悅走咗入廚房,我就喺廳果度東張西望。明明佢屋企啲裝修無咩特別,但我硬係覺得好靚,搞到我有啲緊張。

「喇。」小悅擺低咗杯可樂喺台面。

「唔該。」

「不如你幫我溫下limit先吖,我最唔明就係limit。」

「好呀。limit好簡單架啫,淨係睇個function會趨向咩value,唔好睇實際個value。就好似你不停將一樣野對半切,佢就會越嚟越細,大細會趨向0。但又唔會真係去到0喎,因為切極都仲有架嘛。」

小悅拎咗啱先買果本練習出嚟,揭去limit果part,就開始一路做一路問我。

過咗一陣,我起身去個廁所,返嚟果陣,因為係企起身望落去,唔小心偷睇到小悅嘅乳溝,搞到我個心噗噗跳。哼,我係正人君子,我先唔想睇呢!

「呢題我諗咗好耐都唔識呀,可唔可以做比我睇呀?」小悅遞咗枝筆過嚟。

我望住小悅白滑嘅手腕,或者係一時衝動,我居然想借啲意摸下佢隻手。

我伸隻手出去,望住同小悅隻手越嚟越近:我同小悅嘅距離趨向0。

就喺即將掂到佢玉手嘅時候,佢郁一郁隻手,直接將枝筆塞入我手裡面,避過咗我嘅詭計。

「limit係0但唔會真係等於0。」小悅紅住面咁同我講,「好接近,但未可以完全等於住。嘻嘻。」

我面上一熱,忍唔住答佢:「其實呢,只要係function喺某一點上面continuous,咁佢喺果點嘅value就會等於個limit架喇。」

小悅將身體微微後仰,「嗯~~~我記得唔係個個function都continuous架喎~~~」

好啦,即係暗示唔比我行咁埋住啦。

「又不過咁,好似呢題咁,只要用啱方法,你可以重新定義個function,令個function變成continuous架。」

重新定義個function?function即係變數之間嘅關係,唔通佢暗示可以重新定義我同佢之間嘅關係?我會努力塞住個窿架喇! (如上圖所示)

可能因為太緊張,我一個錯手整瀉咗杯可樂,倒到我成身都係。

我即刻拎起紙巾係咁抹,但係小悅第一時間居然係衝入廚房。我睇見佢拎咗個地拖出嚟,起勢咁拖,但無一眼都望過我。

我想問佢有無衫可以借比我換,但又唔夠膽,on99咁等緊小悅主動提議叫我除件衫去洗或者比住佢老豆件衫我著之類。

但始終都無。

於是,果日嘅練習就喺一陣可樂味之中完成咗。

......死啦,整污糟咗件衫,返去一定比坤哥屌。

過咗幾日。

小息嘅時候,坤哥拉我埋一邊,神色凝重咁同我講:「一個好消息一個壞消息,你想聽邊個先?」

「咁呀,好消息囉。」我話。

「唔好喇,我講壞消息先啦。」坤哥拎出手機,show咗一張相比我睇,「壞消息就係,小悅有條仔,係X拔高材生,富二代。」

我搶咗坤哥部手機過嚟一睇,畫面上係一男一女攬埋一舊嘅相,雖然有啲矇,但都唔難認得出女主角就係小悅。

但係有乜可能?如果小悅有男朋友,仲有乜理由要比暗示我?

「無事嘅,可能人有相似呢。」

「你死咗條心佢啦,佢肯定係收你做兵呀。一場兄弟我先同你講真話啦,你同佢條仔差太遠喇,算啦。」

「你理得我吖。你都係快啲講個好消息比我聽好過啦。」

坤哥拎返走佢部手機。「好消息就係,我件衫撻積洗得甩。」

「.............」

屌你老母。

我唔信。我唔會信。

果個男人,可能係阿哥,或者堂阿哥,或者表哥......之類架啫。無事嘅。

X拔高材生?可能係坤哥收錯風呢。

我唔願意相信。

呢個星期六,我又去咗小悅屋企。

我一路指導佢做練習,一路喺心入面同自己講「小悅一定唔會呃我」。

忽然間,小悅部電話震咗兩震,佢即刻好緊張咁check下咩事,然後摩打手咁打字。佢一邊打字一邊笑,而且笑得好甜,就好似見到心上人咁甜。

如是者重覆咗幾次,份練習佢都好似無心機做咁。

「不如.....我地休息下先,陣間先再做?」

「下?哦.....好呀好呀。」

小悅拎住佢部手機,頭都唔回就走咗入房。

於是我on99咁坐咗喺廳,等下又十分鐘,等下又十分鐘,成大半個鐘喇,都唔見小悅出嚟。

我輕輕敲一敲小悅房門。

「小悅呀,你想繼續溫定係抖多陣先呀?」

「啊sorry呀,我轉頭再打比你吖。」房門打開。「唔好意思呀~~~我有啲急事,我諗今日差唔多喇,你教咗我咁耐都辛苦喇,不如我地下次再溫過吖。」

「哦......好啦。」

「咁你返去小心啲喇,我唔送你喇,拜拜。」

然後砰一聲,房門閂埋咗。裡面隱約傳嚟笑語聲,唔知佢同邊個講緊電話。

既然小悅都咁講,我唯有自己一個離開。

返到屋企之後,我whatsapp同坤哥講返頭先件事。坤哥話呢單野好大鑊,叫我落樓下講。

一落到樓,見到坤哥,佢就隊咗罐啤酒比我。

「做咩呀,你知我唔算中意飲酒架。」

「飲你就飲啦。醉咗陣間先無咁痛苦呀。」

我半信半疑,但都係開咗罐啤酒,飲咗兩啖。我問坤哥:「點樣大鑊法啫?」

坤哥灌咗大半罐啤酒落肚,然後望一望我塊面,就話:「成罐隊咗落去先啦。」

於是我又半信半疑咁飲落去。過咗無耐,塊面開始有啲熱。坤哥望一望我塊面,點點頭,就開始入正題:

「喇,你聽我講,風水佬呃你十年八年,我就一定唔會呃你。你要即刻同小悅斷絕來往。」

「下?」

「下咩啫,斷絕來往呀。我查清楚曬架啦,條女真係制唔過架,我以前都唔知佢係咁嘅人。」

「到底咩事啫。」

「佢收你做兵———不特止,仲同人唱你呀!人地喺背後笑咗你十鳩幾萬次你都仲未知呀!柒頭!!仲成日掛住小悅小悅,以為自己得米呀?人地個小穴分分鐘比人中出咗幾十次喇小悅!你係一隻連手仔都無得掂嘅二等兵咋!!」

「乜撚野呀?佢點唱我呀?」

「你識我細佬架啦?我細佬條女同佢好fd架原來!佢偷睇咗條女啲whatsapp紀錄,無意中就見到有個叫「悅B」嘅人同佢講話呢排收咗隻兵傻下傻下咁,好洗好用喎,再睇真啲,果隻兵嘅描述居然有啲似你。」

「悅B啫,唔一定係小悅嘅......」

「咁你係咪同過佢去買練習吖?」

「咁普通學生一齊去買練習有咩出奇啫,大把人都係啦。」

「咁你果日係咪好猥瑣咁望住人呀?.......Sorry,唔關事,你日日都咁猥瑣。」

「猥你老母咩,我望多兩眼都怕醜呀!」

「怕醜都可以猥瑣架。咁你果日係咪著住件唔啱身、好大件、仲要懶係型但又同你唔襯嘅衫吖?」

「喂件衫係你借比我架喎......何況好多人都係咁著衫架啦,未必係我掛?」

「同一件衫著喺唔同人身上效果都同,我提咗你架啦。咁你果日係咪拎住本戀愛心理學嚟睇吖?」

「戀......」

我當堂打咗個突。唔通真係小悅?太陽穴上面條青筋噗噗聲咁跳,搞到我頭痛欲裂。

坤哥搖搖頭,繼續問我:

「你係咪上咗佢屋企教佢做練習呀?係咪想掂人手仔呀?」

「係......」

「悅B話:「條傻仔免費幫我補習,仲要連手仔都無得掂,佢個樣望落真係好撚慘。」你係咪吖?」

「我唔係傻仔......」

「你係架喇。聽我講,放手啦。」

「......咁佢做咩要成日坐我隔離問功課?」

「梗係因為你夠叻又解釋得好啦,唔通真係借啲意接近你咩。佢話呀,佢條X拔高材生富二代仔,準備入X大讀醫喎。佢想入同一間大學,咪想追返啲成績囉。人地見你咁好呃,唔搵你笨搵邊個?

今日呀,佢走入房就係同男朋友傾電話呀。知唔知點解佢叫你走先呀?因為佢條仔過緊嚟呀柒頭!你走咗之後佢兩個做咗咩,你自己諗啦!」

為咗逃避羞恥感,我一口氣拎起兩罐啤酒,對住自己個口猛灌落去。唔知係因為醉酒,定係小悅嘅行徑實在太噁心,我urrrrrrrrrrrrrr一聲就嘔咗出嚟,搞到成地都係。

「喂,你唔係呀?咁快到頂?」

「初戀呀!!我要初戀呀!!!」

「初你老味咩,呢度街嚟架嗌生曬。嚟啦,行埋去果邊坐陣先啦。」

坤哥扶住我行埋一邊坐低,我攬住坤哥喊咗一輪,然後問佢:

「咁我可以點做呀坤哥~~~」

「唉,比著第個真係掟你喺路邊由你自生自滅架喇。喇,好簡單架啫,你而家都知要放手架啦?

你只不過係需要一個契機去比自己斬斷呢段感情。下次你再上小穴屋企果時,就兜口兜面問清楚佢當你係咩人。唔好比佢模稜兩可,一定要逼佢講真話。等佢露出真面目果時,你就自然可以面對現實架喇。」

「多謝坤哥!」我又攬住坤哥喊。

「唉,又比你整污糟件衫喇,屌。」

呢一日,我又上咗小悅屋企。

正當小悅若無其事咁拎本練習出嚟果時,我就問佢:「其實你當我係咩?」

小悅打咗個突,然後故作怕醜咁話:「嗯......乜我地唔係好朋友咩?不過……你係對我特別重要嘅人。」

「我唔係要呢啲。我要你清楚咁答我,你對我有意思定係無。」

「你太心急喇Edison……」

「你唔答我今日我唔會走。小悅,我中意你。」

「對唔住呀Edison,我諗我地都係做住朋友先啦......」

長痛不如短痛。

「你老實答我,你係咪一路以嚟都玩緊我?你有男朋友架啦嘛,係咪?」

小悅呆咗。佢眉頭不停抽搐,就好似懷疑緊到底有無走漏風聲、盤算緊點樣回應先可以唔比我退役。佢嘅表情已經扭曲到好似變咗另一個人———應該話真正嘅佢先啱。

「下?.....Edison你係咪攰呀,不如你返屋企休息一下先?」

「你收緊我做兵呀嘛,係咪呀?」

「你、你講緊咩呀?......」

「你為咗你男朋友,想考入同一間大學,所以搵我教你呀嘛,係咪?你又唔想出錢,所以咪收我做兵囉,一分錢都唔洗出啦!」

「下,你咩事呀?哦,原來你想收錢啫。」

「唔係!」我捉實小悅雙臂,「我要嘅係真話!你係咪玩緊我,一句到尾!」

「放手呀!」小悅向後退咗幾步,「你痴線架!唔好掂我!」

「你答我!」

「走呀!你再埋嚟我報警架喇!我男朋友都上緊嚟架喇!救命呀!」

我個心即刻涼咗一截。

雖然佢無正面答我,但答案已經好清楚。

原來我唔係Edison,我只係一粒Epsilon。

———我曾經以為,人生就係一條continuous、甚至differentiable function,只要好好努力,個derivative係正數,就唔會差得去邊。然後我發現,呢個function可以係唔continuous,甚至chok到好似Dirichlet function咁,行錯一步就由1變成0。

無謂沉浸於過去之中。「人總需要勇敢生存」。

或者我需要嘅唔係高不可攀嘅完美對象,而係同我一樣唔完美、但係互相契合嘅delta,去令到個function比較continuous啲。

當晚我搵咗坤哥出嚟劈酒,轟轟烈烈咁(又)喊咗一場。

我同坤哥講,殺唔死我嘅會令我強大,終有一日我會搵到屬於我嘅delta。

坤哥話,佢數學差,都唔知我噏乜鳩。

我哈哈大笑。唔緊要,我自己明就得了。

好多年之後嘅今日,我揭開已經微微發黃嘅數學書,睇見上面果個continuous function嘅定義,諗起呢段往事。

呢個時候,whatsapp傳嚟一個message:

「Hi hi,我係小悅呀,你仲記唔記得我呀?不如出嚟敘下舊呀?」

我望一望佢個icon,係疑似喺沙灘影嘅大頭,「陽光味」十足。再望一望個bio:「今日都要加油,係精神嘅!」,我就知道,佢一定係讀唔成書撈緊傳銷。

為咗唔好重蹈覆轍,於是我淨係覆咗一句:

「補習一粒鐘三百,議價免問。」

--

--

August Chan
故仔、詞作

文字垃圾桶。有社評有ACG評有鳩噏散文有小說,隨便揀隨便睇。