戰神末路———文鴦之少年時代(十二)

August Chan
故仔、詞作
Published in
4 min readJul 11, 2020

文家三人日夜兼程嚟到壽春城,拜見毋丘儉。

等三人安頓好之後,毋丘儉同文欽商議戰略,文鴦、文虎侍立在旁。

毋、文兩人商議戰略,決定敵軍來襲嘅時候,由毋丘儉守城,文氏三人帶兵出城拒敵。毋丘儉仲寄咗信比鎮南將軍諸葛誕同兗州刺史鄧艾,請求借調士民,以增強准南軍作戰能力。

淨低嘅就係最後關頭嘅「遊說拉票」,盡量爭取多啲官員支持———即使只係口頭上,都有相當嘅幫助。

「仲恭,我準備十五日之內召集好軍隊,同時上書彈劾司馬師。之前叫你拉攏其他將領,有無結果?」

「現任廬江太守同護軍,當我仲係太守嘅時候同佢地交情唔錯。仲有合肥護軍。佢地會聯名上書,必要時都可以發兵支援。」

「好。而家只係睇諸葛誔會點選擇。」

講到諸葛誕———就係諸葛亮嘅堂細佬,後生嘅時候已經甚有名氣,係中原名士「四聰八達」之中嘅「八達」之一,亦係「浮華案」一干人等之中嘅領頭人物。

「諸葛誔……佢真係會舉兵?」

「首先單憑淮南兵力一定無辦法抵禦司馬師大軍。如果可以得到佢轄下嘅豫州士民,一定好有幫助。諸葛誔作為八達之首,又係名門諸葛家之後,相信佢仲知道咩叫忠義,只係一時受制於司馬師,動彈不得啫。」

文、毋丘二人一同陷入沉默之中。生於惡世,空談大義,或者只係自我安慰。

此時一名身披軍服嘅年輕男子走入嚟,先向文欽欠身致意,然後對毋丘儉講:「將軍,防禦工事已經全部檢查過,無任何問題。」

文欽見來者氣宇不凡,忍唔住問:「將軍,呢位係…?」

「晚生姓毋丘,字子邦。而家負責壽春防事。」男子搶先報上姓名。

「犬兒本來係御史,因為起事而逃出洛陽嚟到壽春。佢戰場經驗尚少,要請仲恭多多指點佢。」毋丘儉補充。

「哦……唔怪得,原來係將軍嘅公子。果然同將軍一樣,能文能武。」

「邊係,未成氣候。係喇,既然暫時無事,就等犬兒帶幾位喺附近巡視一轉,熟悉下。」

「鴦、虎,你地去啦,為父仲要寫信尋求盟友,完事之後就嚟。」

文鴦、文虎二人答應,就跟住毋丘甸離開。

壽春城東西兩面都有湖泊,北接淮水,易守難攻。按照地勢嚟睇,朝廷要出兵攻打,必然由淮水北岸逼近。因此三人前往壽春城北門視察。

行到人煙疏落之處,文虎就問:「御史大人,恕我直言,請問你認為今次有幾大勝算?」

毋丘甸不禁失笑。「唔好叫我御史喇,由我逃離洛陽嘅一刻,我就已經失去官位。我地只係平輩,無需拘謹。」

「咁……子邦,你點睇?」

毋丘甸面色一沉。

「恐怕唔高。」

毋丘甸停低腳步,將心裡面嘅分析細細闡述:

「首先係士氣方面。

而家司馬家嘅假面具仍然未被撕破,喺平民之間嘅形象未至於非常惡劣。一旦開戰,基層士兵要背負叛軍嘅罪名,不利士氣,此其一。

淮南士兵嘅家眷,好多都係淮北。萬一司馬師佔據淮北,隔岸對峙,按兵不動,我地耐佢唔何嘅。到時曠日持久,士兵思念家鄉,士氣難免低落。此其二。

其次係兵力。

我大魏長年強幹弱枝,地方軍嘅實力,同中央軍比就差得遠。而據我睇,諸葛誔會一同舉事嘅機會好微。單憑淮南兵力,實在好難同對方硬碰。

再者講人才。

雖然文將軍同家父都係不可多得嘅將才,但係司馬師謀略嘅精妙、手段嘅狠辣,非常難對付;諸葛誕同鄧艾亦非泛泛之輩。萬一佢地真係加入平亂嘅話,咁我方嘅勝機真係唔高。」

三人無語。

毋丘甸同文虎心情不禁變得灰暗,然而文鴦獨自企喺城門樓閣上面,眺望淮河滾滾流水,心裡面燃起一團火。

「大將軍,膿液已經去除,暫時應該會舒服啲。還望大將軍好好休養,否則難以痊癒。」

「嗯。退下啦。」

司馬師揮一揮手,太醫就恭恭敬敬咁離開。

司馬師坐喺床上面,摸住仍然隱隱作痛嘅左眼,煩躁不安———由舊年開始,佢左眼越嚟越腫,仲經常流膿,經太醫診斷先知生咗粒瘤。

(休養......講就容易,坐喺呢個位上面,邊有一刻可以停落嚟。)司馬師嘆咗一口氣,似乎體會到以前司馬懿在生嘅時候壓力有幾大。

話口未完,下人就送嚟一封信,話係諸葛誕有急事通報。

司馬師強忍痛楚,拆開信件仔細閱讀:

「鎮東將軍毋丘儉請調豫州士民,誕以為不妥,且有擁兵謀逆之嫌,故斬來使。特請大將軍察之。」

(呵,好呀,自己叛亂,咁我就唔洗煩搵咩理由剷除你,慳返啲功夫。)

司馬師起身落床,準備集結軍隊,出兵平亂。

--

--

August Chan
故仔、詞作

文字垃圾桶。有社評有ACG評有鳩噏散文有小說,隨便揀隨便睇。