真抽中了 — 美國綠卡

Suky Mei
朝瞳氏の日常
Published in
6 min readMar 24, 2020

自從香港不再香港,好多人都諗移民,林林總總嘅移民講座同討論Whatsapp谷即刻出現…

一直都冇諗過「移民」,但就係2018年抽中美國綠卡,事情就咁發生…

網上好少抽中綠卡嘅分享,大多數資料都係內地或台灣,所以決定用偉大嘅母語 — 廣東話記底,畀大家參考。

首先講下咩係「抽綠卡」?
美國每年都提供以抽籤形式派發綠卡,英文叫Diversity Visa Lottery,亦有大抽獎之稱。 以大抽獎綠卡移民算係多種移民美國方法中最簡單同低成本。(其它係投資移民、依親移民等等)

而且!一對夫妻只要其中一人中,就可以幫對方申請埋,子女都係。所以,建議兩公婆分開報名,就有兩個機會抽。以我為例,我一人中,老公、呀女、呀仔都有份拎卡。

抽籤人數有一個總限額,再分配到不同地區。而亞洲地區中國係不能參加的。 參加抽籤好容易,每年10月至11月份上 https://dvprogram.state.gov/ 遞表,費用全免,只係網上填表同埋要交合符規格嘅證件相。

2019年10月果期見好多人話submit唔到、又話要用不同browser試,但我果時(2017年)交表冇咩特別問題。而公佈結果就係翌年5月份。想知多啲背景,建議大家多爬文多爬文,而當年我就參考:

〈如何申請樂透綠卡抽籤 — 抽中綠卡的秘密〉
https://usalivingguide.com/how-to-apply-dv-lottery/

但老實講,抽綠卡係當年老公無心提起,「你去整下啦!」
當時連抽綠卡具體玩法係咩我都唔知,中左我都仲係懵盛盛:「下,即係點?」

一切就咁開始。

— — — — — — — — — — — — — — — — — —

本人抽綠卡嘅時間線
2017年10至11月遞表
2018年5月網上查看結果: 中咗 (黑人問號)
2018年9月跟指示遞DS-260 Form (填得好慢,因為無諗住會成事)
2018年12月已經遞Form一段時間都冇回應,Email問大概幾時會Interview
2019年2月收到Email要交文件
2019年4月Email回覆交文件(交得文件幾乎去意已決)
2019年6月Email問大概幾時會Interview,即日收到回覆7月頭
2019年7月頭前往香港美國大使館Interview,Verify所有文件
2019年8月15日收到移民簽證

以上係大約嘅流程,但每個case需時都唔一定,大使館無規定幾時填表同交文件,所以我行動比較慢(再加上未決定走唔走呢..)

另外,我亦識得有網友抽中2020嘅Program,話遞Form同交文件同時進行,有啲改變。

一直申請,自己都係摸石過河,Google大神嘅資料都好零碎,不能盡信,所以真心提醒大家給如果有疑問的話,一定要上 https://dvselectee.state.gov/ 多爬文同直接向大使館舉手發問。

— — — — — — — — — — — — — — — — — —

中籤嘅通知信
呢信封最重要當然係通知你中左,仲有一個「Case Number」,其實佢代表左中籤嘅排名,而之後嘅填表、查詢都係用呢個號碼。

收到封信,佢就叫你自己上 https://dvselectee.state.gov/ 睇,跟佢指示一步一步咁做。

填DS-260 Form
呢張網上form 無規定一日填晒,可以中途save再返轉頭填。大概記得裡面都係填個人資料,但包括埋父母基本個人資料,所以未必可以一日填晒。
跟住張Form 指示直到完成,Screen Cap啲重要資料。

填完Form 等佢出信交文件
所有申請人嘅出世紙、身份證、Passport 、無犯罪紀錄
拎無犯罪紀錄要帶住大使館所發嘅信向警署申請,手續不難
但如果你有曾經出國留學/居住超過半年,就要拎當地嘅無犯罪紀錄
個人認為幾麻煩,因為要飛番當地整或預一筆錢畀律師行代辦

交完文件,等schedule interview 通知你去interview
去Interview前會要求你去指定地方做身體檢查,抽血、度高磅重驗視力同照X-ray內容唔複雜。但我當時有咗BB,就變左特殊情況,我地一家係未做身體檢查就去interview。

到大使館Interview
首先去美國大使館係幾麻煩的,有一系列攜帶物品限制,強烈建議大家去前一定要睇清楚instruction!因為我去整working visa時瀨過野,所以今次一家三口去就醒好多。入到去過安檢、報到,畀人沒收電話,上樓等….

我地約見時間係9點左右,但都等左一段時間…
輪到我地,有位Chinese Officer叫我地將正本文件交畀佢Verify …
正常程序係佢verify晒,齊文件交Interview fee,見官,即日就知批唔批
而我因為大肚未做身體檢查(照X-ray需要寫信),所以Interview時就變左特殊情況。

當時佢話,「你而家無做身體檢查,今日點都唔會批到VISA,但你可以選擇照交interview fee今日見左大使先。不過最後批唔批畀係未知之數。」
我地心諗請晒假大老遠走到出嚟,唔爭左交埋錢見埋官..
每人$330美金,交完再坐低等…

叫到我地個名時都有啲緊張,因為唔知個官會唔會查家宅、問到篤
一家三口整齊企係個小窗前面等候發落,不過佢只係問咗我同老公叫咩名、做咩工作就完左,仲叫呀女行埋一邊玩住等。 短到我都有啲驚訝。

最後,再見Officer,佢話見完大使無咩問題,去做身體檢查再補交,就會再process我嘅case。要留意嘅係Interview時係7月份,每年DV program會係9月30號完又或者有可能係9月30號前派完該地區嘅移民quota,所以我要盡安排身體檢查。

最最後,8月頭我地完成左驗身再補交報告,移民VISA就兩三日批出。
過程中,我多次同果位Officer 電話溝通,佢都多次提水話,其實抽中綠卡只要家庭背景唔複雜係好易批。VISA批左後,就要半年內到美國報到。

以上係我嘅經驗分享,好讓大家有個概念。
但利申,每個人嘅Background 都唔一樣,手續/情況都可以唔一樣,我自己上網爬文都有不同說法,所以大家參考參考就好。

Follow FB Page 發問
https://www.facebook.com/Family.ChiuTong/

--

--

Suky Mei
朝瞳氏の日常

工作、帶孩子、做家務,簡單來說就是一位多功能媽媽,而且是說廣東話的!