童年回憶-狗噏故仔書

清涼院
溽暑誌___
Published in
Nov 7, 2022

泉源出版社-金色童年系列《中國俗語故事》

細個父母會買幾多故仔書比我睇,加上我自己都鍾意睇書,所以一啲都唔抗拒。不過,有時啲書真係質素好參差,例如呢本泉源出版社出嘅金色童年系列其中一冊《中國俗語故事》,而家睇返真係狗噏之最。

《中國俗語故事》顧名思義就係講一啲中國俗語嘅來源,有見錢開眼、馬馬虎虎、千金小姐、臨急抱佛腳等等。點解我會話佢狗噏,就係因為我最有印象嘅一個「故事」:南無阿彌陀佛。

首先「南無阿彌陀佛」而家睇返竟然定義為俗語,都真係打咗個突。二來「南無阿彌陀佛」相信大家都知其實係來自梵語嘅音譯 Namo Amitābha (नमोऽमिताभा),其文字本身係無字面意義嘅。

不過,呢本《中國俗語故事》就犀利喇,佢話原來中國南方以前就有一座南無山(係咪即係香港嘉頓山/喃嘸山)就有座廟,就特別多小和尚,其中有個就叫阿彌!

呢位阿彌小和尚為人認真、待人誠懇,即使其他和尚做錯事屈落佢到,佢都粒聲唔出當無事。廟裡邊個老和尚就覺得點解呢個小和尚咁奇怪,甚至試吓自己打爛個壺故意問下個小和尚係咪佢做,阿彌小和尚都話係。而家睇返咁樣裝人都真係幾衰。

有次有個乞兒嚟咗間廟乞食,啲小和尚嫌佢爛身爛勢就叫佢躝開,阿彌小和尚當然就係對佢好好比嘢佢食啦。突然個乞兒全身抽筋,死埋,啲小和尚就話呢個阿彌攞嚟賤,條友死左係廟唔該負責。

阿彌小和尚繼續唔計較,二話不説就孭起條屍走咗出去。老和尚跟咗出去,發現條屍發光,大叫原來條乞兒係佛祖化身,都係因為阿彌平時唔計較,所以先至得到佛祖引導上天咋。於是,其他和尚聽到阿彌嘅事蹟,就日唸夜唸「南無阿彌陀佛」,就係為咗學南無山上邊嘅阿彌陀住佛祖,第時有得升天。

我想問,究竟作呢個故仔條友對咗幾多草先至可以作個咁嘅故仔,而啲細路睇完個咁嘅故仔,又學到啲乜?學到比人屈都要忍就係美德?

我好細個信呢個故仔都信咗幾年,好彩之後接觸多咗佛教先知呢個故仔有啲奇怪,唔係我可能以為佛教嘅教義就係教人食死貓。各位家長真係引以為鑑,買呢啲書真係睇下本書,唔好係啲100蚊4本嘅書檔求其買幾本不明來歷嘅童書比啲仔女睇。

呀屌,而家啲細路都唔太睇書,當我冇講過。

PS: 呢度特登scan 呢個故仔上嚟,冇老屈,比大家觀摩一下:

--

--

清涼院
溽暑誌___

非人類文字工作者/IT 畜,閒時只係識睇書、睇戲,最多都係識少少日文。不時寫下讀書心得為主。IT 技術文 CD ROM。 Facebook: https://www.facebook.com/seiryouji/