忌廉湯都煮好係咪一種罪?

清涼院
溽暑誌___
Published in
Sep 4, 2021

劣食有兩種,一種是即使係唔太好食都好,因為細個嘅時候同阿爸阿媽、中學同學食過,再食唔係因為好味,而係因為果種味道,能夠重新喚起返記憶中嘅感覺;另一種係仲未食過,但因為未知而誘發好奇心,即使難食都好,果種新奇感覺嘅觸碰,係無辦法喺人生之中再一次遇上。

香港有所謂「豉油西餐」,有一部分始源於一班由於俄國十月革命而逃亡到上海嘅貴族,佢哋響上海發展出平價嘅俄式西餐,亦即後來嘅海派西餐。豉油西餐一開波叫嘅紅白湯之一羅宋湯,同埋俄國牛柳絲飯,就係出自佢哋手。1940年代中共建立前後,上海嘅洋人自然走夾唔抖,結果有啲逃難落到嚟香港,就開咗「皇后飯店」、「新寧餐廳」呢一類西餐。至於另一部分,就係真係咸豐年開嘅廣州「太平館」,創辦人本身學過洋行嘅西餐,之後改良煮法,用豉油代替鹽去醃牛扒、乳鴿,岩晒華人合尺。後來日本仔打到嚟,邊度都冇得避,就避咗嚟香港啦。

紅白湯除咗羅宋湯之外,又點少得白湯嘅忌廉湯。平時去啲茶記,啲忌廉湯通常都係水溜溜,好嘅會有幾粒粟米、杰杰地,無咁好嘅都真係平白一碗忌廉水。點為之好呢,波士頓餐廳第三代嘅負責人就咁講:

「好喝的忌廉湯要香口、忌廉味重,才是真材實料,稀的一定是(用湯膏)開」。

餐廳每周會以牛油和麵粉做兩次大型麵撈,作忌廉湯及醬汁的基礎,「由零開始打麵撈要很細心,起粒粒,湯便不滑」。

麵撈加入上湯、忌廉及鮮奶,煮成忌廉湯後,每天會配搭不同湯料登場,如周一是粟米蘑菇,周二放海鮮成為周打魚湯,下周再重複配搭,變化相當多元。

--《豉油西餐﹕白湯真材實料 香口忌廉味重

不過我遇過最L 難飲嘅忌廉湯唔係無料稀勻勻嘅,而係杰L到仆街,而呢一碗忌廉湯記足我十幾年。話說當日夜晚成家人諗唔到食乜,結果走咗去樓下一間從未幫襯過嘅茶餐廳。佢呢就中西餐都好,都可以揀中湯或者西湯嘅,咁我細個就咁係想飲西湯啦。結果個侍擺碗湯上嚟,我就知奶奶地嘢,點解碗忌廉湯係灰色嘅?而且唔係無料,係勁多料,又章魚又瓜,屌你我仲以為你係攞啲中湯啲湯渣嚟煲忌廉湯。一隻羹畢落去,杰到麥皮咁,究竟師傅你有幾善心,先可以加咁多麵撈落去開到咁?

當然我就有試下食嘅,放入口,又鹹,又漿,又有章魚嘅咬口,比到我嘅,係一種混沌嘅感覺,一種黑暗料理嘅感覺。呢碗湯,成功令我之後啲小菜都唔想食,亦成功令我知道平時去茶記啲罐頭湯開水都唔係咁差,要感恩。

而家行過仲係見到間嘢未執,我就唔知係啲街坊咁無要求,定我唔慣食屎。建議大家有幸可以試下,我就唔講邊間,總之就係某某某火車站附近,有興趣都真係唔好搵。我只係建議呀政府立返個「反忌廉湯罪」,快啲再教育下啲忌廉湯都煮唔好嘅廚,好嘛?

--

--

清涼院
溽暑誌___

非人類文字工作者/IT 畜,閒時只係識睇書、睇戲,最多都係識少少日文。不時寫下讀書心得為主。IT 技術文 CD ROM。 Facebook: https://www.facebook.com/seiryouji/