辭職定轉工,我想講嘅係

適合喺工作中迷茫,係辭職同轉工分岔口徘徊嘅你

Terry Chan
潮童如是說
4 min readMay 21, 2018

--

某日下午,喺傳媒業打滾左幾年嘅朋友A打比我,想問下轉工既意見。

可能因為天生八卦,又可能因為身兼人力資源工作。過去兩三個月,斷斷續續同唔少朋友探討「轉工/辭職」呢個題目。

朋友A:喂,你覺得XYZ公司好唔好?佢地想我過去幫手。

網上圖片 — 魔神英雄傳

咩野令你想轉工— 「推拉」因素

我:(省略一段對XYZ公司嘅意見)點解你想轉工先?新公司有咩吸引你過去?舊公司又有咩地方你唔滿意?

借用「人口遷移」概念,人口流動喺兩地「推拉」因素角力嘅結果:

「推」因素 — 不利因素/缺點,例如:人工低、工時長、同上司或同事不合、缺乏晉升機會、沒有學習/發揮機會等等;

「拉」因素 — 有利因素/優點,例如:公司牌頭、人工較高、工時較短或穩定、完善晉升機制、更多學習/發揮機會等。

舊愛有咩令你反感,自然會推你離開;而呢個時候新候選人出現,條件又比前度優秀,轉投他人懷抱,似乎都係人之常情(單身狗單純理解)。

「轉工」喺一件事,「辭職」喺另一件事

朋友A:你都知傳媒業咩景況,我望著公司三十幾歲果班「前輩」,日日如是,技能思維已經追唔上出面。我好驚,驚自己將來成為佢地嘅一份子,咁就一世。而家有機會,條件又唔差,我想試下。

我:明白嘅。不過,我想指出一點:你辭唔辭工,同去唔去XYZ公司,係無直接關係。

網上圖片 — 回魂夜

我:你同舊愛分手,唔等於即刻有拖拍嫁嘛?同樣道理,你辭職亦唔代表你要去XYZ公司。事實上,仲有好多選擇,仲有好多好男仔等緊你(例如我,唔知醜)。如果列出所有條件,而XYZ公司亦完全符合,或者比其他公司適合,咁咪揀XYZ公司,趁呢個機會轉行囉。

無論你能力幾高,性格幾好,每一次轉工都係「被動」果個,選擇嘅就只有主動獵頭你嘅某某;調返轉,如果知道自己想要咩,市場裡面符合條件嘅你都可以揀。就算可選擇數目差唔多,「主動出擊」,可以省更多時間,搵到啱心水工作。

但係,記著「條路自己揀,仆街唔好喊」。

咩為之「好工」?我認為有三個條件

網上圖片 — The Boy Paradox

Sorry,唔係,呢三個先係:

  1. 待遇:工作基本考慮,包括:人工、職位、年假、福利、公司品牌等(最準確應該用Package呢個字眼);
  2. 發揮:發揮到自己所長/強項,或者有能力發展既工作;
  3. 滿足:工作當中尋找到滿足感,有正面感覺。

如果你現在工作符合以上三個條件,我真係恭喜你呀;
如果符合三分之二,其實係常態;
如果剩係中一個,奉勸你係時候搵一份新工;
如果咁唔好彩一個都唔中,我好好奇,你捱左幾耐?

當然,以上三個條件嘅符合性並非一成不變。隨著時間流逝,個人需要,能力,心態都會改變。今日你認為嘅「筍工」,一年後可能已經睇唔起。

朋友A:好,我諗諗先。從此,朋友A無搵過我了(哭哭)

三年前,我返而家呢份工之前,好驚自己做唔黎(而家都唔係好掂),令請我嘅兩位老細失望。果下,我搵左一句幫自己打打氣:

By Startup Vitamins

朋友A,其他朋友,以及睇到呢到嘅讀者,共勉之。

如果你覺得好睇既,請給我1個掌聲作為鼓勵;
如果你會去食既,請給我2–5個掌聲作為鼓勵;

--

--

Terry Chan
潮童如是說

CDO of Storellet, Communication Manager of GreenTomato, 數碼小薯, 美食愛好者, 攝影師