阿寶,你呢排係咪都仲係好忙呀?

Ellan Ou
燈塔的散文系列
Feb 3, 2021
呢輪好興一句叫 Strong hold (SH) 既口號。結果係Google 又得出一張無厘頭圖。

[粵] 最近 散彈二號 對於金融市場既二次文革既新聞似乎好感興趣,本來以為佢會寫文,但原來未寫。我對箇中緣起唔係知得太清楚,不過對於近日都有新聞話唔少學生甚至咩都唔識都拎成副身家黎炒,結果輸到一窮二白,都真係有啲感慨。

我地成日都話科技比好多年前先進,資訊依家非常流通,除左要睇甜片依家可能都係within fingertips 唔駛逐格逐格 load 之外,大家都覺得學野易左好多,因為網上面又有影片教學又有討論區,認真去研究總有人會分享到一大堆心得。例如話學瑜伽,或者係砌下模型同教人修理屋企既紕漏等等,好多野都可以Step by step DIY。既然係咁,我以為就算係理財,或者投資,理應都係同一個道理,因為其實套野發展左咁多年,都無咩變過。

之但係到有啲股票炒到天價然後開回塘甚至打回原形既時候,一大班本身贏唔少既突然輸突(當然有一堆係山頂先入,從來無贏過依家就輸身家依家唔知可以點算好),先如夢初醒,發表番一大類「唉其實大戶玩晒」、「應該真係理性啲要放番止賺止蝕」、「唔識玩 Option 真係唔應該學人亂玩」既言論,唔係話佢地既遭遇唔可憐,無啦啦辛苦賺返黎既錢一下子輸左,當然肉痛,但係食得鹹魚抵得渴,受到呢個教訓,我真係唔覺得應該比太多既同情佢地。

十幾廿年前亞洲金融風暴,唔少依家已經係阿爸阿爺級數既香港老散,只係香港金魚缸同樓市炒到飛天,一樣曾經出現日日賺十幾萬,今日又唔知去邊度魚翅撈飯既情景。結果當然一鋪清袋,零三年仲要搞到唔少人燒炭收場。監管機構都俾人鬧無好好教導老散正確既投資態度,於是先又出一大堆廣告(最記得就係果啲羊群廣告,叫人唔好盲目跟風),仲有財演節目推介槓桿產品一定要急口令念出既一大堆風險聲明,都係無非想往後既人唔好重蹈前者既覆轍。

「我啲朋友個個都借爆晒孖展喇!」

但歷史仍然不斷反覆重演(「美國市場原來咁仆街?」君不見零八年金融海嘯邊到源起?梗係唔係Wuhan啦!)。更教我意外既,依家唔少中伏既甚至係可以走在information age 最前線既年青一代,佢地唔係只係用黎上網聽港人港地既廢老,或者處身於果陣寬頻上網都未有得上乜滯既年代。網上對於金融工具既描述同理論亦都俯拾皆是,但係點解仲有咁多人仍然都自投羅網?最後先問咩係 Gamma Beta 咩係 Nake Short 原來我咁玩贏係有限蝕係無限?我自己都唔係好明白點解。只能夠咁樣講,人既貪念有時真係可以無止境,尤其是當身處一處充滿瘋狂氣氛既場所,真係好容易失去理智。

錢太多,市一直會升。呢個講法,已經講左十幾年,好多人賺大錢。但係水尾先入果啲,往往就係最後被犧牲既一群。無人再願意聽 fundamentals,所以公司究竟盈利係點財務狀況係點,亦都無人想知。只係當人人都叫大家要團結果陣,50蚊又睇100,100就睇500,到500就開始睇10000, 30000。3萬美金即係20幾萬港紙,一張股票。大家都想升空既火箭會一直飛到去外太空,但無諗過原來狂歡既派對,始終都會有終結既一日。

聽聞朋友講一兩個月前,網上已經好多恥笑巴菲特既 Post。我都唔知講咩好,我諗巴菲特條底褲,應該仲係非常完好無缺既。我無咩忠告俾大家,不過對於世事,我都成日得呢幾個字:

有得食唔食,罪大惡極。

--

--

Ellan Ou
燈塔的散文系列

生於香港。長於香港。筆名塔巴,人稱「文字生成器」。著有小說、散文若干,散落於網絡世界。開OT同跪玻璃係終身興趣。想用 Medium 開拓粵文寫作空間。