見工記 誰大誰惡誰正確

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩
Published in
8 min readJan 16, 2019

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

頭盔,大家都見好多上網出舖聲討人反而畀人圍毆嘅故事,我都見唔少,都有份毆唔少。所以都諗咗好耐講唔講呢個故事。但都係意難平,痰上頸咁唔吐唔快,屙尿咁屙咗開頭邊停得到架。

都係會多口水,三千幾字。但快手講個精華你知:我便服見工,結果畀人小。以下係長版.

話說昨日獵頭女打畀我,跟進返我上星期見嘅一份工。此女我新識冇耐,但都算係OK地靠譜 — 而以往遇過好多好不靠譜的。佢嗰間亦都係大的獵頭公司,唔好開名啦。

客套話半句後,佢就問我:你嗰日係咪casual wear呀?男子漢大丈夫老爺車,做得怕乜認,直認不諱。隔住電話我都感覺到獵頭女擺出一個「希特拉:仆街!呢次我真係吹撚脹」嘅表情。

咁大家知道獵頭係咩一回事,本質同地產經紀一樣,為咗抬你上轎間公司點十九佢地都講到好有機會,甚至減人工去佢都搵到理由說服力(我試過唔止一次聽)。掉轉,對住公司,乜嘢垃圾驚跌地(例如我)佢都可以推上去話係你嘅dream man 。畢竟佢地都係靠 「促成交易」,ie 扯皮條嚟搵食。有刁有飯開,冇刁死撚開,it’s as simple as that。

唔好話我醜化獵頭,我醜化埋自己。咁我嘅情況,粗俗啲講就係個客投訴,喂媽咪你點X搞架?你條女著到鬼五馬六咁,笠件樽領衫,袖口就包過手碗,條裙就長過徐小鳳,仲戴副老虔婆眼鏡,當自己聖女貞德呀?咁你係媽咪,梗係同個客講係嘅我唔識教女,然後拉埋囡囡一二面炳佢啦。

然後劇情係乜呀?梗係啲囡囡教唔聽,「個客咁樣咁樣摸你你點忍?」。其實我感覺到媽咪唔係好想話我,但又真係因為生意is生意,唯有話我知:呀埃汾哥,我諗住你呢啲都出嚟打滾咁多年,唔係小鮮肉啦,係仙尼亞Executive (我以為十球八球人工先係噃),冇理由仲要我次次提你嘛。個客覺得你唔係好尊重場合咯。

好啦,咁講返當日嘅事。當日我當然真係著便服。原因?巴閉咯!英雄主義,爽咯。雖則無數咁多女(是真的)話我知我著西裝比較好睇(相對啫),但我其實好憎著。原因?唔爽咯。

咁但,如果係以前在星展做,咁我係咪都恤衫西褲唔打呔架啦,西裝褸同呔就放公司,見工見客或出嚟講嘢咪著返件披咯,好多”仙尼亞Executive”都係咁。

拿呢啲咪尊重場合咯

但而冇啦嘛。加上我嗰日有其他嘢做,我為咗見佢唔知幾耐,我要全日唔舒服喎,我諗過度過都係唔好啦。對,你可以話我冇誠意,呢啲永遠都係相對啫。係高盛見我唔好話西裝,露西裝我都著(露西亞俄式西裝簡稱啫)。

咁我冇同媽咪姐講嘅,係真的,我真係唔係極之重視。上面已講咗。倒唔止係我白鴿眼或唔在乎。一來嗰間係中資公司。但別誤會,我對中資公司冇乜偏見,我只係認錢,人民幣可以係臭錢(好多菌的說)但我出港紙之嘛。但聽係中資公司我都打折扣,原因唔係我睇唔起佢,係我知佢地唔鍾意我。係我知道中資公司多數都唔請我,咁多年都好似冇乜幾多間屙化過。原因可能係個氣場唔啱,或者我普通話太屎,或者想搵個大陸仔自己友。「咁又叫我去見?」。我後來發現,可能因為我姓Li,有人誤認我係同胞。我一度諗過不如懶型咁改返做Ivan Lee,甚至扮鬼咁叫Ivan Leigh。

二來不得不承認嘅係,頂,咁我唔係等你開飯嘛。咁因為間嘢唔夠勁(其實都勁),斷估唔請我,夜晚有嘢做,我唔等飯開呢啲原因,咪便服咯。

好啦,睇到呢度你都幾有耐性,應該一早問,咁你幾便服呀?有冇著件波衫去(我念念不忘我有位朋友著件Simpson衫去米芝蓮三星),定著件疏乎蛋衫(星展同事會見過我星期五著)?咁我一一話你知。我好歹都著咗件西裝樓,入面係件Steve Jobs式嘅黑色Tee,下身就牛仔褲加波衫(唔係新把撚波鞋啦,係耐克 — 嗰晚我去睇大黃蜂,btw).簡單嚟講我就係一個著西裝樓嘅Steve Jobs — 呀,應該話係一個著西裝褸而吹脹咗嘅Steve Jobs

同我在星展做過同事嘅一定見過我著

咁講到尾,我唔順超啲乜?我X,見我嗰條大陸女人咪又係著運動鞋?你老母你著波鞋就得我著就唔X得?即係你著李寧就愛國我著耐克就洋奴(我作的,我冇留意佢係李連杰定利智)(身材就肯定唔利智,對,我有留意)?即是你咁樣講我唔係好順超。我都有同獵頭女講返,咁但當然佢唔會點理我,爭在未講「咁人地係客嘛」(又,technically份錢係僱主畀,但熟悉資本主義嘅你知道咪又一條數)。但我都係照講,又加句「不過算啦」(即係都係好介意)

利智呢輯相講足咁多年

另外,話我唔尊重場合嘅。唏,好歹我都準時到。呀大陸女就「做緊嘢」。咁一般驚跌地等煙他了華係好正常,三個字至半個鐘都正常,我以前老細(唔係星展,多年前)捉埋舖雅虎圍棋先出去見都試過(幾仆街),好彩我依牙鬚鋼咋(我識捉圍棋又話你知咩)。當年我見青衣等王維基(circa 2000)兩粒幾鐘都見過,等到我部plam捉圍棋(都話我識捉)都冇電我直頭在佢間房出面張梳化訓著咗都係咁。咁但,王維基喎。

但,呀大陸女要我等半個鐘,然後仲係搵個唔關事嘅HR入嚟戥腳,戥到四點七八個字先出現然後HR話佢知五點夠鐘。衰過時鐘酒店爆房。又有幾尊重本人呢可?我知,你Supreme Executive 啲時間就時間,我呢啲仙尼亞Executive 嘅時間就唔係時間嘛,明嘅,我個題都講咗啦。

噢仲有,你可以話都係我唔專業,我樓上講咗原因同我點解不滿佢出聲。但我最大嘅感覺係,成件事太 low了。你絶對可以質疑我嘅蝗語水平點去應付啲國企老總(都話大陸公司咯)。但,你都識講啦,我假假地都仙尼亞Executive,你去質疑我著便服(先唔好講佢自己都著波鞋,理得你李寧定李連杰)?喂,get a life 啦。你不如屌我冇提早十五分鐘到丫(我搭正四點出現),你不如屌我send 封thank you email 畀你丫。事實佢連卡片都冇帶比我,fuck that 我唔尊重場合啦,不過事實亦係我有都唔會send. Nothing Personal,十鳩廿年嚟,我一次都冇 send過,我餓死咗未?正如十鳩廿年我一次散水餅都冇派,我畀人封殺咗未?我寧願你係覺得我唔掂,求其搵個咁嘅理由咯。

講咗咁多,其實唔係想大家評理,每個人都覺得自己啱架啦。我亦唔係玩聲討,當然大家支持我我好開心,但亦唔使講到咩大陸公司就係咁煩,咩呢啲公司唔做都算(講真,間公司好撚大的)。所以我亦唔開名,只係分享畀大家一齊笑下,同埋都話屙尿屙到一半就屙埋佢(都好大篤,大篤過大尾篤)。

結語:其實我都應該get a life,話就咩畀雙方了解下,但大家都知職場從來都冇平等(世界都冇),驚跌地同煙他了牙永遠唔係同一標準。等於我極少見啲煙他了牙會五分鐘內出現(拿,我做現他了牙就搭正坐埋在間房架 — 玩手機一回事丫,上嚟面對過我嘅驚跌地可以做證),等於我好似冇撚見煙他了牙send 個thank you email畀個驚跌地,永遠只有囡囡讚「大帥哥你好勁呀」,唔會有人讚返囡囡「你啲蝗語真係蝗語過蝗語煙呀」

題講左啦,所有咩rule呀norm呀都係死嘅,我以前啲文都寫過,2007年我做驚跌地幾撚咁串form都唔撚填話起身走結果個HR幫我填埋(然後就雷曼爆煲)。幾時都係形勢比人強,

真的,唔好怨乜。我寫文第一日都講啦:唔鍾意,咪撚睇,有幾他媽的難明?唔鍾意,咪做咯。一樣之嘛。你仲有飯開嘅,咪可以寫啲咁嘅文咯。但,如果係仔細老婆嫰等供樓嘅,咪死死地氣,著李寧咪著李寧咯,我著埋柒牌男裝都仲得。最緊要大爺你高興

多謝大家收睇,希望個獵頭唔會睇到呢篇文(會唔會太高估自己嘅reach?),但都冇所謂啫,生意啫,唔柒都柒咗啦我。嫌我煩嘅下次咪搵第個place — 反正個煙他了牙都唔會識睇呢篇文架啦。

Facebook 專頁有更多無聊短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch/

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
職場胃腩

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.