香港人好富貴—你身家係咩冧把?

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
航海家手記
Published in
10 min readOct 1, 2019

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

今日今日仲講百萬富翁實在太out.所以彭博又有新搞作

首先一個gag,神版友(唔tag佢,雖則佢係medium作者,仲係深烤我介紹佢用。我其實好驚佢的)成廿年前已經講:Millionaire譯百萬富翁,冇問題。但根本中文係譯唔到billionaire 呢個字。億萬富翁?但billion明明係十億(即係一千個million,一後面九個零)

事實係,百萬富翁已成為笑話。一百萬港紙?首期都未夠畀。小弟都一早係百萬富翁(搞移民台灣都要百萬五港紙啦大佬)。一百萬美金?好啲,但其實應該都唔多夠退休。有數得計,好進取當你收五厘息一年,一個月三皮嘢左右,都勉勉強強咋。冇得即時拍枱起身嘅,有乜可能係富翁?真係老夫子咁中頭獎都返去餵猩猩,秦先生咁中頭獎仲返去拖地咩。

(可惜搵唔到黑白版或者大張啲)

百萬富翁呢個詞成為笑話,又畀你見到通脹有幾緊要,所以唔投資真係死路一條。但今日重點唔係講呢個。

彭博話,millionaire 上一級就係billionaire(以下所有都講美金,除非另有注明),實在太闊。入面已經一條歧視鏈。剛好百萬嘅,真係仲要Benz for the mouth為口奔馳,中端打工仔咋,但去到幾億(several hundred million)身家嘅,仲係millionaire,未到billionaire,但肯定已係唔使做嘅富人級。

去到billionaire,一樣都係又分好多種,又係歧視鏈。Billionaire入門嘅,十億美金身家,當然係富豪。但只係普通富豪。Jay-Z,趙薇嗰啲明星入面嘅富豪咪十億美金身家水平(當然呢啲榜多數低估,但講故唔好駁故),係富,但唔係去到流傳千古嘅水平。你去到另一端嘅,標基呀光頭佬呀,過百Billion,千億美金身家,何止富可敵國,直頭more money than god,就唔係Jay-Z,趙薇或者NBA英超球星嗰啲級數

而在低端嘅,我地又唔會叫人做thousandnaire 或者even worse,hunderdnaire.但明明正係我地好多人嘅寫照

(埃汾按:原文咁寫咋,我肯定我啲讀者唔止咁,個個都一年去幾次日本,食米芝蓮,電話又成皮嘢。所以你睇美國佬幾咁窮。舊文都有講,幾千銀都拎唔到出嚟呀)

正如我講,用字係好講究。我到而家都認為講「年薪二十萬」十分滑稽,正如我冇可能講我間屋「佔地四百尺」,埃汾FB Page「坐擁六千粉絲」,恒指亦冇得「勁跌300點」用字咁極端,等同廚師勁落味精,係缺乏自信嘅表現。

彭博就話,好簡單,用scientific notation。你副身家,10 to the power幾多。就係你嘅Wealth Score

由十分忘恩嘅負2,去到湯大狀最愛嘅11(如是我聞,其實我都唔知係乜),應該包晒全人類咁滯。入門嘅百萬富翁,6分。光頭佬同標基,11分,全宇宙就係佢兩個。另一極端嘅,一蚊雞美金身家嘅小朋友,咪1分。一毫子美金身家嘅(我啲勞蘇?),咪-1。去到十分忘恩嘅-2,人類極限了。再少啲?你都唔會得閒睇文。

負資產嗰啲點算?係undefined的10嘅幾多次方都唔會變成負數(你唔知?又證明香港地講STEM真係算鳩數)。log負數計數機只會出error.《那些年》話你知唔識log 都可以好好生活下話,可能。但負資產嘅,唯有計入忘恩嘅-2級,冇計,你突破晒人類底線。

其實,講咁多嘢,好似開心大發現咁。我地華文傳媒一早有講啦,身家幾多位數字嘛。嘻。根本就係運媒去紐卡素,輪子再發明。所以唔好以為鬼文一定好。不過我冇去譯(算係啦),你邊有得笑。仲要畀錢彭博先有得睇架。但你就唔使畀錢。係咪好爽先。記得畀個讚同share。未like我FB Page嘅快去,等我唔好再「坐擁六千粉絲」

不過唔止係呢類士哥嘅。彭博下面個表,有啲意思。除咗睇個士哥,負由十分忘恩嘅負2,去到湯大狀最愛嘅11外,仲有係,有幾多人,例子係乜,同埋你可以負擔到乜。大約講下

忘恩嘅負2去到你個個網友最鍾意嘅正2:少過一百蚊身家。十五億人。大鑊。基本上係一無所有,貧農。或者玩到負資產嘅人。記住,你已經幸福過十五億人。咩話?你負資產?咁只有祝你好運。我知唔啱聽,但咁嘅樓市都可以負資產,其實應該真係抵死的

3,一千蚊身家:十七億人。已經幾好架啦。不過香港啲小朋友一部電話都唔止。代表你唔使借錢都可以應急(有幾急?一千蚊美金做到幾多嘢)。典型嘅美國租樓者就係咁。係呀。

4,一萬蚊身家:十三億人。夠買架新車(唔係法拉利啦下),如果冇讀大學嘅美國中產家庭,就係咁上下。

5,十萬身家:得返四億人。代表你可以供樓了,嘻。典型嘅?就係美國左翼(膠?)民主黨明星(都新咗好耐)AOC,Alexandria Ocasio-Cortez。當然係佢出咗國會糧之後。之前仲係冇錢交租要做侍應的。

6,百萬身家millionaire:四千萬人。典型嘅? Boris Johnson。代表你可以在海邊買多間屋了。又, Boris Johnson都係講緊百萬美金身家咋?你睇香港人幾咁富貴。普通一個公務員退休金都有。做食環都住千幾萬樓

7,千萬身家:百幾萬人咋。基本上鍾意邊度買多層樓都得(但唔係山頂掛)。典型嘅,Ginni Rometty,IBM CEO.大企業CEO頂級打公仔大約就係呢啲級數。好勁嘅可以勉強突破,例如霍建寧

8,億億聲美金:五萬個。可以在大學有楝樓係你個名。典型?Rex Tillerson。美國國務卿,已被炒。ExxonMobil蓬佩奧上手。

9,十億美金,billionaire:幾千個,夠你有間大學用自己命名。但我懷疑,得咁少?例子係意大利政棍,AC米蘭前(?)班主,萬惡嘅貝魯斯科尼 Silvio Berlusconi。或者頭先上面講嘅,Jay-Z,趙薇

10,百億美金身家:百五個,全部係富豪榜上數得出嘅名人。例如真人Iron Man,Tesla 嘅Elon Musk嗰種級數。可以買隊波(唔係西甲愛斯賓奴之類啦大佬)返嚟自己玩。但其實達拉斯小牛班主(?)Mark Cuban都講緊係9分咋下。「不過幾十億美金身家」。

11,千億美金:就係兩條友,光頭佬同標基。可以上太空呀,或者消滅天花呀咁。能人所不能,神奇頂級超卓。

12?冇了。仍需努力。

留意,企業就有four comma club,講過啦,one thousand 一撇,one million 兩撇,one billion三撇,one trillion市值(美金啦)咪四撇,four comma.有幾間企業先後上過去four comma club,一萬億市值。呢刻微軟同蘋果都仲係。但人,暫時冇人接近呢個four comma club。光頭佬同標基都「只係」千億美金,要多九倍十倍先去到,似乎冇乜希望,亦冇乜必要。

睇完,都冇乜得著。不過都係睇你點睇。知足嘅,咪對下睇。香港地,人工點都皮幾兩皮嘢(洗碗都有啦),儲到一萬蚊(美金啦頂)應該唔難。當然有人飯都冇得開執紙皮,但唔係你啲網友啦。咁已經至少好過地球上45億人,一大半。但我話你知你幸福過北韓啲小朋友,唔會令你對個社會少啲不滿架,對不?因為人只會同身邊嘅人比

唔知足嘅,望上去,仲有成百萬人有千萬美金身家。你估你幾時先追到?

咁你估都估到,個分佈梗係一個金字塔啦,窮人最多,底下三層幾十億人,11分嘅得兩個。而每個士哥之間,係爭10倍。對數嘛,叫咗你唔好睇咁多《那些年》。正如早排推特有人講 7.2級同8.1級地震「等級接近」,我就唯有話佢知 振幅爭差不多10倍!強度爭30倍!十年一遇同百年一萬嘅分別。學好數學好重要的說。

最後引返原文最後一句,唔譯,原汁原味,畀你嗒下

It’s a bit appalling that disparities in wealth have gotten so big that we need logarithms to describe them. But that’s the world we live in.

記住聽日準時起身返工啦

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
航海家手記

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.