Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
航海家手記
Published in
11 min readNov 3, 2019

--

Google買Fitbit,有乜鮮甩治?

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

  1. 其實原本我都會寫Google買Fitbit(正如我原本都會買李斯特城拎英超,你原本都會十蚊買騰訊),結果文友(即係飛機團) Hong Lam 林奕康搶閘寫咗。

2. 咁我地呢啲良性競爭(即係,飛機)嘅,佢寫完我可以再寫,甚至佢寫完更激發我寫。唔係批判或乜,大約都同意佢寫。當然你睇完佢嗰篇睇我又得,唔睇我嗰篇睇佢亦得。實不相瞞呢篇文嘅題都係向佢致敬(即係,抄)

3. 講返,其實冇乜好講,咪就係孤高買咈咇。21億(美金,下同)。對你嚟講好似好多錢,但對孤高嚟講小菜一碟,話晒都係FAAMG寶馬山五嶽之一,9000億市值。

4. 咁你梗係以為,咈咇勁啦,唔勁點有人買。咁睇你點定義勁,即係啲小妹妹覺得校隊隊長都好勁,然後出去學界就畀人數咁。我記得睇足球小將,有集講,早田誠嘅「剃刀射球」,頂,你在日本就好勁,「人地歐洲球員個個都曉,基本功嚟咋」。咁上下回事(搵唔返漫畫)。

5. 有人買就勁?應該係,話晒股價一晚都升15%,但留意仲未去到21億。好可能市場覺得單刁未必成,話晒小股東可以反對,監管機構可以反對,孤高可能到時爆煲,或者聽日解放軍就佔領美國,你點知唔會?之前LVMH話Tiffany,後者股價直頭升突

6. 好簡單,埃汾金句,所有嘢都有個價。再好嘅股價去到某個位都係搵笨實,再垃圾嘅股票去到某個位都有價值。正如一張廁紙、一條底褲,都有佢本身嘅用處。得罪講句,咈咇就係去到條底褲咁。

7. 咈咇,之前都寫過了,手作仔公司,冇乜競爭力可言。

8. 我知啲tech撚又出嚟嘈。但眼光放遠少少,咈咇升15%?哦。之前跌咗幾多你唔講?講緊4年前多啲,當中冇咩雷曼海嘯,隻嘢因為孤高買大升之後先7蚊。4年前?47蚊。蕟發咗八成幾近九成。更加唔好講個市升咗幾多,太古城貴咗幾多,麥樂雞貴咗幾多,北菇雞貴咗幾多。

9. 但當然,its all about timing. 報導話,其實之前係非時卜朱生想買。不過真係一貫朱生縮骨嘅作風,出價只係孤高嘅一半。最後似乎因小失大。但我想講,之前正係今年低位,咈咇其實係3蚊咁上下。市值講緊10億美金都冇(而家都只係18億),難聽啲講句,真係底褲嚟的,大行分析員睇都唔會睇,會畀老細屌嘥時間,有幾多成交咁大把?你3蚊買到你咪叻,但嗰句「再垃圾嘅股票去到某個位都有價值」係適用嘅

10. 咈咇嘅故事,好簡單,令我諗起咩公司?就係Gopro高普。真係差不多餅印一樣.Tech撚即管慢慢數有幾唔同,但對我嚟講啲黑人都係差不多樣。又係做硬件,又係潮嘢,又係你啲網友打晒飛機嘅公司。股價表現都係差不多

11. 高普仲極端啲,90蚊跌到5億都冇,跌九成幾。正式醫返都嘥藥費。

12. 兩間公司有乜共通點?頭先講過,硬件,潮牌,網友打晒飛機。仲有就係,單一產品單一品牌。當然單一產品唔一定死,愛瑪士一樣日之出食堂,名牌中嘅名牌,一個品牌可以頂味將軍LVMH七十菜刀。麥當勞一樣一個品牌,Le Big Mac賣足咁多年(去到法國就唔賣Quarter Pounder咁咯)。蘋果好大程度上都畀人話只係靠iPhone (Yes and no,有機會再講)

13. 問題係你個品牌唔撚得嘛!點唔得?冇錢賺咯。已經講完。

14. 吾友尹思哲講Profit First,唔係最早提出,但講中重點。佢篇文開宗明儀講,冇「無利潤嘅公司 十足無性愛嘅婚姻」。冇嘢扑,結婚嚟把撚?(所以而家嘢人唔結婚)。

15. 重覆講幾廿次,啲喱文,好多時(可以理解地)忽略咗,股票市場,即係現實世界,係好殘酷的。你要追夢?哦,關我撚事。你好有創意你隻產品好勁?咁賺唔賺到錢?賺唔到?咁有幾勁?點解咁勁賺唔到錢?睇人都一樣,你咁撚勁,點解冇人請?你在森林入面做拿度尼有必要先出山打救森巴足球?

16. 以上真係極殘酷又冇品味,但你想問人拎錢,就係面對咁上下嘅問題。之前都仲有好多錢多人傻,冇錢賺都大把人投。但WeWork爆煲(都算係)已標誌一個時代嘅終結。

17. 同一般嘅喱文講,佢地(可以理解地)往往忽略咗,有利潤有幾重要。佢地往往只係知道,嘩,個品牌好勁,周圍都見到。好啲嘅,會發現,喂,好勁喎,好多人都用

18. 但都係一句,賺唔賺到錢?

19. 以前冇咁多呢啲問題。但因為過去十幾年都係低息,錢易拎。你要品牌人人見到?錢之嘛。你要好多人用?錢之嘛。你用一次我畀十蚊你,快啲用。好戇鳩?唔好笑,UBER都係咁上下玩法,一大堆嘅外賣公司亦係咁玩法。

20. 都係一句,賺唔賺到錢?

21. 去到盡少少,美國嘅煮飯仔概念股Blue Apron固然係咁。但其實Wework, UBER, Netflix或多或少都係咁。

22. 你會話,投資者缺乏想像力,喂唔好講盈利咁短視。Fine,Amazon之前都蝕錢一個光頭佬造就幾多神棍,話你知佢係下一個光頭佬。係架,咁你講下你有乜Roadmap可以做到亞馬遜,一統天下,「之後點玩都得」。UBER曾幾何時賣到呢個夢,Netflix大家都半信半疑,畀個benefit of doubt佢。Wework就吹得太大 ,真係信都侮辱自己智慧。以上種種,舊文都寫過。

23. 喱文嘅盲點,就係只睇隻嘢啲產品有幾受歡迎,完全低估咗背後嘅成本。就算有錢賺都好,咁好賺,點解其他人唔入場?只係你先識做?如果人人可以做,你點可能長期維持暴利?冇暴利,做乜要買你隻股票?你點生存?

24. 寫過無數次,等於 Hong Lam 林奕康篇文都有引返我

25. 補多多少少,護城河嘅嘢,不外乎幾味,買股票或做生意前,不妨睇下有冇:政府容許嘅壟斷(眾多公用股,大陸銀行),專利(藥廠),極高嘅技術門檻(Tesla,Google),用戶黏性Network Effect(Facebook),極強嘅品牌(愛馬士,蘋果,你樓卡間茶餐廳),錢多以本傷人(迪士尼,亞馬遜)。

26. 真的,可能係事後孔明,但你見做到霸王嘅,好少唔係以上幾味。最出名嘅FAAMG,Facebook, Amazon, Microsoft, Google, Apple,以上好似提過晒。最初係FANG嘛,N for Netflix,點解唔掂?因為發現其實冇你想像中咁高門檻,你識拍戲人地唔識拍?錢之嘛。你有AI知道邊個受歡迎,人地冇AI?錢之嘛。你用好多錢拍劇?錢之嘛,人地冇?而用戶忠誠,係極低嘅。我睇Friends之嘛,理得佢係Netflix定迪士尼播啦。正如你歐聯睇有線定NOW台定中東佬,其實分別不大歐聯就有競爭力,電視台係冇乜嘅(星級講波佬就可能有,但,錢之嘛,講講下樂視可以去NOW台啫

27. 我見好多人嘅盲點,就係高估咗啲技術有幾高門檻(同時間,忠誠度有時被低估,你樓下間雞煲都可以好高忠誠度的)。講到啲Gadget點勁點勁,點劃時代。特別係我講嗰時,就會屌我「你咁叻你整個」。係,本人係Tech盲,本人考C就拎C。但係咪要好波過美斯先可以講波?當年我話UBER技術門檻低,無數咁多tech撚嚟鬧。結果呢?你識整打車,滴滴唔識?Grab唔識?Fitbit好勁,小米就唔識整?可能冇你咁勁,但我平你一半喎。

28. 講返咈咇單刁,都話垃圾到一個位就自然有人買。但孤高畢竟唔係做善堂(你以為係?),21億美金話多梗係唔係多,但食咗佢唔好?做乜要益你?咁總有原因。買嚟做乜?

29. 最簡單嘅,咪就係睇中啲Data,健康Data.蘋果就簡單,埃瘋埃窩廚(冇人拎個埃劈去跑下話?)一站式。冇用Android機好耐,但,如果非Google自家嘅Android機(例如三星),啲資料係咪直接畀埋Google?好似唔係?就當係都好,Google冇埃窩廚嘛

30. 咁講開硬件,大家知道,Google做硬件,啲往績又其實係麻麻地嘅(HTC,Motorola,Google Glass)。同蘋果又爭好遠啦,特別係啲wearables方面 .

31. 講到蘋果,就真係順手睇埋蘋果嘅最新業績,講兩句

32. 你睇蘋果,的確係埃瘋一命救全家咁滯。但至少帶到個生態系統出嚟(屌蘋果control freak封閉系統嘅又不妨諗下)。

33. 舊文都寫過下,蘋果「服務」收入升得好快,已經可以成為新增長引擎。上季收入已經過100億(一季咋大佬),第二大收入。當然呢啲都係由埃瘋延伸出嚟,唔使講利錢係極高,呢方面Android當然落後。

34. 另外,就對上呢次業績,見到wearables一樣上得好快,聽聞個新AirPod極之好賣,利錢相信係相當高嘅。你見收入已經直迫Mac機,應該下季會成為埃瘋同賣服務之後嘅第三大收入。

35. 偏偏,硬件就係Google較弱嘅一環,特別係wearables,落後成條街,所以想在呢個領域執快塊拼圖,好合理。照計一早應該估到Google 會買添.

36. 節目預告,不日同你講埋另一種好睇唔好食嘅股票,外賣平台。UBER Eat冇獨立上市,但急恰Grub Hub有。跌到仆街的說。

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
航海家手記

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.