學習英國文化 — 巳讀不回

我哋成日會覺得返工一定要覆電郵,就算note with thx都要覆。但係喺英國,尤其倫敦,係非常注重生活同工作平衡嘅國家,所以佢哋返工都比我哋香港人更注重時間。好多時你腥個電郵去,佢哋未必覆你。無論你係顧客,定係商業合作夥伴,甚至乎係你租屋嘅業主(或者代理),你嘅待遇係公平嘅😅。

公司唔覆顧客電郵,因為好多時英國都係鍾意用傳統方法 – 打電話。好多時我打電話問報價,尤其係每年嘅驗車,我會要求佢電郵返個報價我。好可惜,好多時都係等唔到回覆,而你又差唔多到年檢時間,最後焗住就範,最多價錢唔同就走人。我哋時時講嘅白紙黑字,喺呢度普遍係人同人之間嘅信任。大家喺好多嘢電話講完就算,佢可能冇錄音,你亦都可能冇錄音,當大家有爭拗去到法律層面,咁就大鑊啦。

如果喺香港喺複雜既公司打工既你,應該同同事收線之後,即刻收到一個電郵 – As per discussion。我自己喺英國嘅做法,通常都會咁腥個電郵,雖然好似個傻仔咁自言自語,甚至自言自語左好幾個月(英國做嘢速度係咁上下,尤其同業主傾野)。當有一日,你個電郵對象需要搵你,佢就會覆你。所以佛系抗疫係有通理既。

雖然好多老華僑會話,英國冇咁多人呃人,但係我本住寧可信其有嘅精神,成功避過左一啲意外。早前我個業主上門維修,我師傅下午6:00就話太夜要走人,第二日我就收到業主電郵話我唔俾師傅做嘢,要收我額外附加費。幾經波折之後,個師傅終於承認係自己決定走。但係業主竟然同我講:我唔會告你,亦都唔會收你錢,唔需要出電郵㗎。喂呀哥,業主之前係出電郵俾我過喎!我當然要求佢覆返我電郵啦,最後業主係喺個電郵裏面叫個師傅覆返我。同一個師傅,之後又嚟第二次屈我,如果信業主口講口倍,要去到法律層面解決都唔知點算。

就算喺香港都會遇到有啲HR,甚至job hunter 拖住你唔覆,喺英國,除非雇主用請人軟件,你可以有一份自動回覆話俾你聽衰咗。其實係正常嘅,英國文化係唔會想講壞消息,所以相對香港人直腸直肚,已讀不回係需要習慣一下。

巳續不回好似唔係咁好,但我好鐘意尼種精神,我都會巳續不回(除左另一半),非常方便;更唔駛下下怕自己出言不遜。唔知其他人有乜睇法?會唔會繼續有讀必回呢?

--

--