英國衛生好嗎?

異星人
英國異星人 — BNO in UK
4 min readFeb 10, 2020
圖文不符 (來源:英國都市日報/SWNS)

尼幾個月都寫左啲野,但係都係比較「負」,所以無放過出來。早前剛剛先返香港幾星期,返到英國個世界完全唔同左,全國好驚武漢肺炎……忽發其想,想講下英國嘅衛生程度同香港有乜分別。

首先係英國人,佢哋雖然注重外表,但係唔係日日沖涼!唔係日日沖涼!唔係日日沖涼!我曾經有一位英國人室友,佢沖涼嘅原因係要返工,佢真係冇講大話,後來我發現,佢星期六日真係唔會沖涼架。唔知呢個會唔會係英國人習慣朝早沖涼嘅原因呢?題外話,我成日出街都好似聞到(尤其人多嘅時候)隱約有浸「英國味」。嗰種又唔係臭,又唔可以話香水味,有少少似木嘅味道,但又唔係咁似。呢種似是而非嘅味道唔單只係一啲人身上聞到,重喺好多英國嘅屋企係好普遍聞到嘅。

氣味未必代表唔衛生,不過原來佢地其他生活習慣都係好隨意。我時常見到歐洲人喺快餐店隨手將自己食緊嘅嘢食,放咗喺枱面(佢哋係將食物直接接觸枱面,但快餐店張枱又唔係成日有人抹)。對於有潔癖嘅我,覺得非常驚訝(真係有潔癖,我試過喺日本跌咗舊嘢食係枱面而唔理佢,個侍應竟然同我講:張枱好乾淨,我抹過,舊嘢食仲食得㗎….最後我都係唔理佢)。我開頭以為佢哋係食飽咗,唔食就放喺枱面啦,但原來佢哋一陣又攞返戲再食過。甚至我見過歐洲人粒糖喺街邊跌咗落地,都可以即刻執返擺落口繼續食。

英國人我又未見過咁誇張。英國嘅全民運動就係飲酒,就算凍到震,佢哋都會喺戶外飲酒。咁啲枱凳坐滿嘅時候,佢哋會點呢?企喺度飲,所以有啲人會放杯酒喺地下,等一陣又攞番來飲。雖然啲嘢有冇污糟到,但係由異星嘅異星人,總會係覺得怪怪地。

返到屋企就會有啲鄰居嘅衛生情況同自己唔同啦。異星人住緊嘅地方係一座大廈,倒垃圾係自己拎落去地下垃圾房嘅。每日見到唔同嘅隔籬鄰舍,佢哋係徒手將個垃圾桶蓋(係公屋垃圾桶嗰隻Size)打開,放低舊垃圾,跟住就走。完全冇洗手! 完全冇洗手!完全冇洗手!我每次倒完垃圾,都定必喺隔離淋花水喉度洗手,或者直接返返屋企洗手先再出去。當然我住嘅地方係乜嘢人都有啦,有亞洲人,又有歐洲人,仲有英國人。

另一樣野我覺得好特別嘅係英國人似乎特別怕人咳,申請過英國簽證嘅人應該會知道,其中一項申請條件係證明自己冇肺癆。肺癆係香港人眼中,根本喺歷史書先見到咁滯,反而爆肺就聽過。可能係咁,佢哋會比較關心人哋咳,打乞嗤就冇乜理,或者只係見你打乞嗤就同你講句bless you咁。

英國人完全冇香港人嗰種潔癖,但係我覺得香港人嘅潔癖都係正常嘅,至少我哋曾經經歷過沙士果種人人有潔癖嘅情況。我喺日本同美國都見過人要攞張紙巾用嚟開閂廁所門,而唔直接掂個門柄。反而英國未見過,甚至可以喺廁所一路食嘢,一路留喺廁所排隊準備做大事,西人真係可以睇得好開下🤣。

對於新型致命疾病,英國人同全球人類一樣咁驚嘅,但係又要保持英國人優雅嘅文化:表現出人與人之間嘅風度。雖然我自己就未遇過,亦都未見過,但係有唔少亞洲人都遭遇過俾人白眼。咁又難怪,病菌由中國輸出,佢哋又唔識分乜嘢人種係邊度黎,所以只能夠得作出好似「愛滋病係有基佬出現,所以要防備基佬」呢種古老嘅諗法來防備亞洲人。不過,大部份英國成年人都係比較注重規則,佢哋會覺得歧視係唔啱嘅,所以就算你係喺武漢來,佢哋最多驚到避免同你講嘢咁啫。

喺歐洲,大部份人對於口罩嘅睇法:係病人嘅專利,你有罩就係有病。引致到今時今日,你係英國同歐洲,戴口罩係奇怪嘅。最近甚至有啲新聞,有亞洲人因為戴口罩而俾人打。並冇好似亞洲咁,有理冇理都會戴口罩,甚至係因為空氣污染而戴口罩。歐洲人同香港人都經歷過瘟疫,好得意嘅係對衛生嘅執着唔同,我開始諗緊其實黑死病係咪真係爆發過嘅呢,定還是亞洲人過分有潔癖🤣。

世事真係奇妙,細個從來未諗過自己會經歷歷史書上面所寫嘅嘢:革命,瘟疫,戰爭等等。世事無常,正如我從來未諗過我會係英國生活一樣。

--

--