[感恩過郭錦恩]2019年的十份好

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
身痕文學
Published in
9 min readJan 6, 2020

--

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

早排講開驛馬星動,講起2012年去咗好多地方。又結婚啦又古巴啦又出trip啦。呢句「驛馬星動」就令我諗起個識咗好耐嘅朋友(女仔嚟的,但放心,冇其他嘢),就係2012年佢同我講咗呢四個字。但我搵極whatsapp 同 Facebook messenger 都冇.是但吧,可能係在MSN或Skype,甚至可能我根本記錯。因為我搵「驛馬星動」,其實係搵咗條佬出嚟(就係同我一齊去古巴,後來一齊去北韓嗰個)。

個女仔朋友就嚟生日,當呢篇文獻畀佢(未死的)。識咗十幾年,當年我唔開心呢,都成日會搵佢傾計(網上多)。咁後來佢又結咗婚我又結咗婚,佢又有埋小朋友,自然少咗傾計。亦都唔多唔少見到,我嘅生活應該係開心咗。

當年佢有建議,我憤怒或失望嘅時侯(即係,每一日),除咗咩深呼吸呀之類。仲叫我試下寫低。就唔係寫低啲令我憤怒嘅嘢(有排都寫唔完),反而係寫低每日遇到嘅「十份好」,即係「感恩」啲friend 。小至朝早趕車坐到最後一個位(但,就成為後面嗰條友嘅每日憤怒,見到個弔詭未?你嘅快樂好多時係人地嘅痛苦),大至結咗婚都可以。

明顯見到,呢啲東西唔係我嘅風格。所似好似勉強硬著頭皮同包皮咁做咗幾日,就冇了,發現根本每日好似冇十件事值得高興,如果只係日日寫「茶餐廳阿嬸卒之記得幫我小甜」好似好公式。就作罷。

不過啦喎,因為佢就生日,又因為「驛馬星動」,就覺得,不如寫下2019,十件值得高興嘅事嘛。其實都有啲難度,但都完成咗,如下。排名分先後

1. 仲未死

都唔好話無聊,唔好低估呢樣嘢。只要不死,就是活著。亦即係有賭未為輸,留得賓周在,哪怕沒春袋。It’s ain’t over until it’s over。一日未抬出場一日仲有機會翻身。但人死咗,就咩都冇了。所以我係怕死的。

2. 仲未離婚

都真係唔好話好簡單。據說離婚率係差不多三成幾,每三對就有一對離婚。又,其實好似冇一個數,話你知 「每十段婚姻入面有幾多段離婚」。我講嘅呢個 「三成幾離婚率」,係計當年有幾多人離婚,除以當年有幾多人結婚,咁明顯係兩班唔同人嚟的。而我目測我身邊啲朋友同學,又好似唔會係十對有三對離婚, 「不過可能未離啫」。事實上我朋友嘅小朋友,目測一般都未讀中學,而我見唔少畸屎啲夫婦其實早想離婚,係因為小朋友先勉強一齊,到啲小朋友大個(讀大學?或者做嘢?)就會離了。我身邊啲朋友未到呢個階段。

咁以我咁麻煩,其實囡囡頂到我七年都未離婚,又真係都幾好的說。當然有人覺得我待薄佢,但講真,兩個人嘅嘢,外人真係點知呢?下次你評點其他情侶夫婦前都記住呢句:係咁差嘅人地走咗啦。

3. 拎咗台灣居留證

嚴格嚟講係「居留證副本」,今年就去台灣拎埋個「居留證」,咁以後就唔使用台證,但我仲未會係中華民國公民,未有護照,亦唔會有得投票,直到我去嗰邊住一年再申請。唔知前因後果嘅,我快手講一次:早幾年搞投資移民,開咗間公司,踢咗囡囡過去住一年,佢成功申請埋護照,返埋嚟香港。但我係冇任何身份嘅。拎呢個「居留證」就再進一步,我就係「台灣人」嘅合法配偶,亦即係囡囡張台灣身份證係有我個名的。拎呢舊嘢都搞一輪,囡囡又飛咗次澳洲(因為我地在澳洲結婚),我又要去差館拎良民證,另外我又要去台灣做咗次體檢,仲要打埋德國麻疹針咁。無論如何,向公民身份又進一步,就又安全啲,慎防台灣忽然改例。而家我嘅位置十拿九穩嘅,合法配遇,有居留證,唔會落閘。

4. 轉咗工

亦係舊文寫過。都十分重要的。錢就固然好重要,另外工作都算順利,同事上司整體都不錯,下屬又還算生性,壓力又唔算大,實在couldn’t ask for more.況且,我發現,我冇工返嘅日子,係唔會寫文多咗或者好咗嘅。

5. 做咗一個誠實嘅人

早兩年,寫過想做個誠實嘅人。真係的,想要自由,真係唔係咁容易。有錢就比較容易有自由,搬離香港就更自由,或者你跟大圍你咪自由。但好似我咁,睇唔過眼好多人嘅,就好難自由講嘢。不過至少,我諗過去一年,我雖然未做到 「唔使睇人面色」 「鍾意講乜就講乜」(可能永世都做唔到)。但至少我好似做到,冇人迫到我講啲我唔想講嘅嘢。所謂誠實,唔係做到 「我想講乜就照講」(後果好嚴重喎),但至少 「我講得出嘅就係我心中諗嘅嘢」。唔順超嘅,咪唔講。

6. Facebook Page有啲成績

Facebook Page突破7000人like喎.當然人地靚女求其拍輯相都幾十萬人,但,永遠只同自己比。但即使同自己比,係咪又真係好滿意?麻麻地。我理解唔多唔少都因為社運,我啲文少咗人睇。亦係好正常,邊有心情或邊有時間睇你啲仙台尋找魯迅呢?Anyway,除咗睇數字外,其他方面我都覺得做得幾好。至少朋友嘅評語好咗(但,唔通兜口兜面話你垃圾咩)。另外亦帶到些少嘅收入畀我。唔係多,但總算係個開始,況且睇住自己嘅嘢有成果,係相當開心嘅。多謝大家支持。

7. 供樓供剩兩百萬

都唔好笑,都真係成就兼且值得高興的。有一個迷思係:供樓做樓奴,幫銀行打工。係錯的,根本你個個月供緊樓,就算樓價唔升,你嘅凈資產係越嚟越多 — 因為你爭銀行嘅錢少咗。甚至就算樓跌些少,你副身家都仲係升緊 — 因為你仲要計埋你慳返租樓嘅錢

當然啦下,世事無絶對。固然租樓就真係個個月減低你凈資產,好似變相幫業主供樓。咁但,或者你拎住首期可以勁過畢菲特呢(我好多網友都講到中國爆煲樓市爆煲港紙又爆煲人民幣又爆煲,咁準冇理由未發達)。另外又唔使驚要負資產燒炭嘛。

不過又話說回頭,我要嘅,聽日就贖返層樓都仲得。當年立誓唔結婚唔買樓唔生仔,已經破咗兩樣,所以never say never。而你睇到,三樣嘢都係long term commitment,負債,綁住你嘅嘢。結果我就等到可以呼丕先買樓,明顯錯失咗唔少機會了。(費事有人問:既然可以呼丕做乜仲會爭銀行錢?答案:可以同要咁做係兩回事)

8. 一年去咗四次日本

舊文寫過,不用再多講。東京都去咗三次,東京太大,又永遠有新嘢,仲要有港人朋友,去極都唔厭。另外在四國愛媛尋找《東京愛的故事》,以及函館青森仙台之旅,都係相當正嘅。反而聖誕嘅新潟就冇乜特別,不過正如囡囡話齋,平過去澳門,而留在香港你咁嘅價錢都係食屎的。另外兩次韓國之旅同埋柬埔寨之旅都不錯,越南就麻麻地,食錯嘢,病足一日。

9. 唔少人幫咗我

舊年寫過以上嘅嘢。當年個 「人情戶口」真係凈流入,自覺幫咗唔少人。結果舊年呢,雖然我唔係好落泊,但就感受到唔少人幫咗我,都係幾好的。當然另一角度睇,可能即係我幫少咗人,又唔係好事。但唔好計到咁清楚啦。正如我亦唔會計,到底幫我嘅人係咪我原本幫過嘅人,一去計,件事就好low.

10. 用多咗錢訂嘢

亦其實未必真係好事, 「但至少比得起」。訂嘅,本地媒體又有,但鬼媒居多。我覺得應該都係好事,我睇嘅嘢多咗,識嘅嘢多咗,就更加睇唔起啲三流廢柴寫嘅嘢。況且我勁咗,亦都代表我嘅讀者都勁咗。佢勁我勁你地,大家一齊勁,係咪好勁先?不過亦真係江湖從此多事,錢事少,但時間事大。亦都代表我每日收到嘅資訊(其實係咪資訊?)多咗好多,時間上好有壓力。當然我在其他地方squeeze出返嚟,例如我已經睇少咗好多波,呢個可能冇乜損失。但我都睇少咗書,呢個就好似係損失。但冇辦法了,社會碎片化。你要我睇本書,我都係會諗,其實我可以用同樣嘅時間寫多好多篇文。

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
身痕文學

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.