1. 上篇在此,自己睇。我強烈建議你睇。因為我好撚怕啲人唔爬文,唔知情況然後仲嚟鬧。結果上篇寫咗三千字都係前言,同鬧人。今篇真係正題

2. 再講一次(因為真係好多人唔會爬文),只係心路歷程,同經驗分享。本文冇話你聽點解我搞移民台灣(我唔介意講,但係另一課題),亦幫唔到你做決定(條命你嘅)。只能話你知當年我係點做,而其實家陣例都改咗。

3. 移民台灣,其實唔難。最難就只係落決定嗰下。真的,呢個句式你見過好多次,我都未必信,但有時真係咁。對上一次我見呢句嘢係睇Lonely Planet講旅行,其實最難就係決定去。你決定咗,打後嘅嘢就易搞。移民台灣(其實第度都係),最難,其實都係決定。你有咗決定,之後嘅嘢真係好簡單。台灣當然有佢相當老味官僚人治嘅部份,但同你最初決定嘅難度相比,濕碎。

4. 真的,根本唔難,最難係決定嗰下。然後你發現好多人根本口不對心,把口就講聽日陸沉核戰,到叫佢八折放咗層樓就當你撚化佢。喂,聽日陸沉你拎到八折仲想點?又同我講話仲有樓要供喎,喂,核戰仲供樓?我係好怕呢啲inconsistent嘅人

5. 都係快講少少我嘅歷程。我做決定係2014年。係呀,你估中咗,佔中,但冇好直接嘅關係。以前我有李照興所講嘅「香港不能離開症」(《香港酷酷》真係神書最諷刺係李照興本人搬咗去.....北京)。我去歐洲會掛住香港,返到香港我打卡會寫「回家的感覺真好」。唔知邊年(有機會搵返)開始,我外遊係樂不思蜀,返香港我會打卡「back to shit hole」。照計同工作壓力無關,亦同我自己嘅收入呀感情狀況都無關。

6. 總之,就係嗰一年,佔中,又多人開始討論去留。然後又咁啱11月台灣移民公司嚟香港搞講座(證明,真係work的)。我見到,同太太聽完,好似都冇乜討論過,討論嘅時間唔會多過研究生日去邊食飯,就決定咗(定未聽講座已經決定?)。我地嘅共識係,香港人係CLS的。

7. 打後嘅事,十分順利。2014年尾科水畀移民顧問,搞咗間公司,搞公司戶口,匯錢入去。然後我太太2015年7月台灣居留證,留一兩星期可以拎到。但去到2016年3月佢辭工,7月左右搬咗去台灣長住,大約2017年10月拎到中華民國護照。前後你見到,由見顧問到拎到本護照,3年。但肯定可以再快啲,我只係照講我嘅情況。快手嘅,聽聞1年多啲搞掂。但,預鬆啲啦,趕住投胎咩。又核戰?核戰你仲上Facebook?諗住拎舊磨姑雲打卡?不過,怕會落閘倒係事實,結果亦係落咗閘。

8. 移民台灣三大關卡,表面最難係錢,但其實唔係。就算唔諗移民台灣嘅都知,600萬台幣嘛。其實冇耐前只係500萬,甚至唔使搞咩公司,只係放錢在台灣銀行,真係送護照畀你咁滯。亦因為佢收緊,我先的起心肝,怕佢越收越緊(你真係信蔡英文郭台銘會大開中門?信佢地不如靠自己)。(按:結果不幸言中,你係咪開始希望我最初有出呢篇文呢?但正係啲網友嘅仆街,令我出任何文前都有啲顧忌,特別係政治有關嘅文

9. 600萬台幣,話多唔多話少唔少。但最重要係 — 你係可以拎返大部份嘅。呢點就係好多人誤會咗。你只需要一開始拎到舊錢出嚟,最後你應該可以拎返八九成(之後再解點解唔係十成)(即使而家新例:你搞盤生意三年,請台灣人。600萬台幣,至少你都拎返一半)。咁,中產兩公婆,儲到掛?儲唔到,借都借返嚟(反正之後拎得返,又聽講而家台灣都會防人咁樣忽然借錢,所以唔好臨搞先借),按樓又好,問老母拎又好,咩都好如果點都拎唔到600萬台幣,咁,「你不如諗下自己係咪真係中產」。當然唔係中產先走到,青年創業呀,專才呀,超級有錢人一樣得,但唔係我篇文討論嘅問題。

10. 移民台灣第二個關卡,係年紀有歧視?其實好似冇。但,小朋友,聽過服兵役未?個個講就勇武,聽到服兵役嘅,好似全部退堂鼓,我好似冇聽過有任何一個投資移民係去服兵役嘅,雖則而家啲兵役聽聞幾hea。我不做道德判斷,其實最憎人咁做。但by definition,我投資移民嘛,就梗係肥貓資本家手無叫雞之力啦,你叫我去當兵?撈啦。好消息就係,台灣服兵役只係去到36歲。唔肯定幾時計起,我理解係你拎護照時未夠36就得,但我唔肯定,畀人踢去守金門馬祖唔好寫信畀我。所以,過咗36先申請,就最平安。至於後生嘅,就……一係等,可以拎居留證先(記住,係兩樣嘢,拎居留證冇得免簽證去美國,亦冇得投票選蔡英文,或韓國瑜),一係,就使你老豆老母去。下面再解

11. 移民台灣第三個關卡,時間。絶大多數人都係聽到呢度就打消念頭。原則上,任何外人(你呀),要拎台灣護照,你點都要去台灣住一年,冇例外,你識整核彈或者有中南海情報可能例外。我呢刻都冇中華民國護照,就係因為我都冇在嗰邊住一年。所以只係我太太係公民,我唔係。佢有得投票選總統,我當然冇。點先有?第時我所謂依親過去,即係好似啲北姑嚟香港團聚咁。但一樣都要坐一年監,爭在唔使搞多次公司。呢個係十分十分重要的。好多人聽到呢度就縮。

11.5 單身嘅,就梗係要自己去住一年。咁你自己安排停薪留職或返去同老細講 「X你老母我唔撚撈啦」兩公婆嘅,基本上一定要有一個過嗰邊。如果有一個冇返工嘅,就多數係嗰個。兩個都有嘅,就多數係人工低啲,份工受氣啲,冇咁有前途,或者返嚟都好易搵返嗰個。至於點說服你老婆你老公辭工,就不在本文討論之列。亦都聽好多人在呢度搞唔掂。

12. 咁你話,住一年?咪冇得去幾次日本?放心,台灣作為重視人權嘅國家/地區(唔好檢舉),會保障你一年去日本嘅基本人權。你一年可以出境30日,我太太當時照樣一年去幾次日本,過時過節有返香港。至於你咩23:59落機點計之類就唔好問我了。或者你選擇住兩年嘅,每年可以出境60日,但唔好夜場夢多啦我諗,當然,你嘅選擇。

13. 呀仲有,呢個好多人都漏咗。如果閣下係大陸出世身份證冇三粒星嘅,就會複雜好多。唔係我歧視,係台灣政府唔多信你,我就幫唔到你,可以慳返我餐米芝蓮三星。仲有,如果係拎外國護照嘅,即係本身美藉加藉英藉之類嘅,出奇地,都係會相當麻煩的。以上以下我講嘅,只係適用於拎BNO/特區護照香港出世嘅人。外國出世又冇外國護照嘅,唔知,研究下。澳門都跟以上規則,但萄國護照點計,唔知。而你見到,台灣提防大陸出世嘅人好正常,但真係優待港澳同胞,甚至對你好過啲洋腸。當然係有統戰理由,但,真係唔用就笨。

14. 仲仲仲仲有。仲有樣嘢,叫做良民證,要問警察(aka慈母)拎的。所以十分現實地,就唔該唔好有案底了。冇話有案底實唔得,但的確有人有案底被拒,無謂節外生滋,畢竟你真係想做義士都唔係睇呢篇文啦。同埋,要過體檢,檢乜都都唔係太肯定,因為我冇做(按:而家已做),太太有做,但我唔會拎嚟睇。聽聞都係hea hea地,但我強烈建議你去台灣做。反正平,亦都快。你在香港做,揀漏一樣又要做過又要畀針拮過,或者又要譯返做英文,唔好煩啦。我真係發現好多人係慳少少錢搞到自己麻煩的,並唔係我有錢,而係比我有錢嘅人都可以係咁。最後咪因少失大。叫你去台灣做就去台灣做啦。居然有人問我可唔可以在香港政府醫院做,我就畀張禾拉嘅相佢。大佬,你係咪戇鳩架?

15. 上文講過啲問題。國藉係冇得搞嘅,本身係大陸出世冇三粒星或者有英美澳紐護照嘅,另搵方法,可以同你研究但唔係呢度講。良民證都係冇得搞,你有案底嘅,都只能上天保祐,睇下人地受唔受你申請,但唔好問我咩案得咩案唔得了體檢,一樣,愛莫能助,亦同我無關。叫做你唔好生梅毒架啦(係要驗呢樣,但愛滋唔使,恭喜)。

16. 三個關卡,錢,年紀,時間。年紀其實都冇得搞,一係等,一係選老母老豆過去(但其實都係要等)。錢就你自己諗,我幫唔到你討論,頂多教你按層樓或者問人借。

17. 所以講到尾,時間,亦係最多人撞牆嘅地方。就係要留低一年。個個都有唔同情況,真係不能一概而論,其實正係傾咗幾個朋友,幾個都在呢度卡住,先啟發我寫文。

18. 聽日出下一篇,最終回,其實一早寫咗。

19. 另外,最新情況(呢段同上一篇一樣的,睇過唔使再睇,但唔貼又有人問):講咗了,台灣改例,梗係收緊啦,等你班友趙完唱咁過癮。另一方面,又好似話「收容」香港人。隨你信唔信,我就當然唔鍾意蔡英文,但你選擇信嘅,咁你可以唔睇呢篇文。不過我認為,幾時都係自己掌握自己命運好,做乜要等佢發落?而家搞投資移民,就煩咗了。我亦都預移民顧問加價。但我仲識有朋友照樣去。都係嗰句,嫌煩嘅,唔好去咯。真係冇人迫你。而另一方面,亦有可能台灣會取消對香港嘅特別優待。咁如果當你係大陸人咁玩嘅,就煩好多了,我都可能被影響,變成「陸配」(台灣公民的大陸配偶)。唔好問我台灣會唔會,我唔知,你都唔知。所以最好都係主動出擊。

20. 另外,本人情況。結果我去咗拎良民證,成功。去咗台北做體檢,好似三百蚊港紙,又成功,冇梅毒。另外講返,要你有德國麻疹抗體的!如果我年代呢,細個只有女仔打,男仔冇打,所以要去到打多次,好似一舊水港紙。但打埋針你就可能預多一日了。

21. 驗完身後,我仲搞埋居留證。原本係要去台灣留七個工作天(佢會收咗你本護照,出唔到境的)。咁我原本係想復活節過去,但因為肺炎就冇得去了。所以而家都係未有居留證。而留意返,要拎護照,就點都要坐一年。但我個情況係叫做「依親」,因為我老婆已經係台灣公民(拎護照的),咁我個情況好似香港啲阿伯申請件北姑嚟團聚咁咯。所以我唔使又再搞一次投資移民之類。

Facebook 專頁有更多短文: https://www.facebook.com/ivanliresearch

--

--

Ivan Li 李聲揚 - 金融肉骨茶
身痕文學

葉念琛,張小嫻,勞蘇,小企鵝,東歐。主要都係鍾意錢。去過下切爾諾貝爾同瓦努阿圖,教過下書,撈過下投行,最愛始終係寫文。相信香港人好醜陋,相信社會需要不受歡迎的言論。相信人生如現場睇波,買平飛嘅人噓得最大聲。 Facebook page/Patreon/IG : ivanliresearch.