借戲發揮: 《 逆貧大叔 》

唔好俾迪士尼坤,呢個大叔唔逆貧

IF
사랑하다
Jul 24, 2024

--

我決定開多個不定期欄目叫 《 借戲發揮 》 ,方便大家了解我寫劇嘅目的,並唔係為咗寫劇或者劇透,因為我覺得韓劇嘅背景同創作意念,比所謂嘅 「 觀後感 」 更有趣。最起碼,我希望 《 借戲發揮 》 係提供電視劇輔助資料、俾大家更多唔同角度同埋趣味去煲劇,而唔係 「 劇透死全家 」 呢啲阿媽係女人文章。

觀後感 — 老實講,個個睇完都會有,真係唔讚都識屌句;我冇必要浪費自己同大家時間。但背景同創作意念唔同,一來唔係咁易睇得透;二來韓國嘢好多人唔識睇 — 包括 99% 所謂 「 韓國 KOL 」 。

所以,冇比電視台或者串流網站簡報更多嘅劇透;我只係提供 「 偉哥 」 俾大家去煲劇。

講到 「 借戲發揮 」 ,《 逆貧大叔 》 呢套劇又點可以唔提迪士尼?我喺唔同地方都見過呢句 tagline: 「 講述即使在戰爭期間也總是為人們提供一日三餐的三食叔叔,遇見了想要打造人人都吃得飽、住得好的國家的一位精英青年,一起實現夢想的火熱故事。 」

首先, 「 打造 」 兩個字好撚討撚厭!我會打柒你同造鳩你,但唔會打造你。只有最冇文化嘅國度、先會將建造製造創造營造架造釀造等等等等溝埋一個 「 打造 」 。

然後,套劇劇名叫 《 逆貧大叔 》 — 究竟香港而家係咪走咗一班人去英國之後,連稍為似樣少少嘅發行部或者宣傳部員工都冇?自 2013 年、宋康昊嘅《逆權大狀》( 原名:辯護人/변호인 )之後,但凡佢有咩作品推出,差唔多諗都唔使諗就 「 逆權 」、 「 逆貧 」 。我差啲以為佢同卞約漢嘅角色合作喺戰後南韓開 NGO 派飯…… ( 差啲唔記得港產嘅 《 逆流大叔 》…… )

《 逆貧大叔 》 ( 삼식이 삼촌/三食大叔 )並唔係套賣溫情嘅暖心劇;相反,呢套係講述戰後南韓喺個微妙交界點嘅歷史政治創作劇。

之前寫 《 陽光先生 》 時寫過,最難寫嘅劇本,一定係扣入歷史而無縫嘅劇本。因為歷史早有定案,編劇要憑空創造一班人佢扣入歷史而唔犯駁,其實係好困難嘅工作 — 最起碼,佢要熟悉嗰段歷史;唔係一般熟悉,係好熟嗰隻。

而呢件事喺事事講求政治正確嘅迪士尼度做就難上加難。直到呢一刻,我仍然等待迪士尼為韓國創造韓國黑人、或者 LGBTQ+ 歷史人物;例如黑人乙支文德、同性戀申師任堂、或者變性黃真伊之類。再唔係將申潤福變做女人同金弘道玩梁祝囉!反正又唔係冇學者質疑過。

請移玉步往 Patreon 繼續閱讀;感謝!

歡迎大家加入我嘅《IF 文章 PUSH》channel:https://t.me/ifpush、同埋 subscribe 我嘅 stories,咁樣大家就可以以最快嘅速度、獲得我嘅文章更新推送;感謝大家嘅支持。大家亦可以喺 Patreon follow 返我: https://www.patreon.com/herrfung

--

--

IF
사랑하다

德籍港裔創作人,五年( 2018-2023 )累積超過一百零五萬 claps 嘅粵語作者;小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。過氣傳媒人/公關。│ 中文 / English / 한국어 / Deutsch │