Lisedeyken Start-up

1 Genç 1 Gelecek
1 Genç 1 Gelecek
Published in
3 min readDec 28, 2017

Merhaba, ben Kadir Can. Yazılım öğrenmeye ilkokulda başlamamış olmama rağmen ben bu işi yapamam, çok zor ve sıkıcı gibi ön yargılarımdan dolayı bırakıp başka bilişim alanlarında kendimi geliştirmeye başladım.

Kadir Can Kırkoyun

YouTube partnership sistemleri, sosyal medya yönetimi gibi alanlarda çalıştıktan sonra, lise ikinci sınıfta yazılım öğrenmeye geri dönmemle birlikte bu dünyanın bir parçası oldum. Lise ikideyken yazılım öğrenmeye başladım ve öğrendiklerimi paylaşmak üzere kendi okulumda yazılım kulübü kurdum. Bu kulüp çalışmaları kapsamında 1 yıl boyunca okulumdaki arkadaşlarıma programlama dersleri verdim. Aslında ben de o süreçte öğrendim. Yüz yüze eğitimler verirken, eğitimi nasıl daha etkili bir hale getiririz sorusu üzerine kafa yormaya başladım; hem ilgi çekici hem de kolay erişilebilir bir kodlama eğitimi. Bunun üzerine düşünürken, lise üçteyken Facebook üzerinden bir yarışma gördüm. “Silikon Vadisi ödüllü” bir yarışma. Ancak bir sorun vardı. Yarışma, üniversite öğrencilerine yönelikti ve ben henüz lisedeydim. Yarışmayı düzenleyenlere mesaj attım ve bize şans vermelerini istedim. Onlar da sağ olsunlar ilgi gösterip bizi mülakata çağırdılar. Mülakatın sonrasında mülakatı geçtik ve eğitim programına katıldık. Bu süreçte Scode’un sağlam ilk adımları atıldı diyebiliriz. 15 günlük eğitim programı sonrası ürün de gelişti, biz de geliştik. Yarışmanın final sunumu 3 Mayıs’ta idi. Ürünü, finale 10 gün kala yayına aldık ve planımız 10 günde 1000 indirmeydi. Uygulamayı yayınladık ve 10 günde 15.000 gibi bir indirme rakamına ulaştık. Tabi, bu dışarıdan harika gibi görünse de aslında içeride tamamen panik havası yarattı. Çünkü ürün daha ilk sürümdeydi ve birçok eksiği vardı. Hızlı bir şekilde eksikleri gidermeye çalıştık. Scode içerisinde belki de yaşadığımız en büyük zorluklar bu dönemde yaşandı. Çünkü tecrübesizdik ve hızlı olmamız gerekiyordu. Hızlıca yapılacaklar listesi çıkardık ve biraz olsun topladık.

Kadir Can Kırkoyun

Büyük gün geldi ve yarışmada 1. olarak Silikon Vadisi ödülünü kazandık. 26 Mayıs’ta, FikriMobil yarışmasında da 1. olarak ikinci Silikon Vadisi ödülünü kazandık. Yarışmaların ardından, bir proje nasıl yönetilir gibi konuları olması gerektiği gibi öğrendik ve daha etkili, uzmanlara danışarak çalışmaya devam ettik. Devamında üniversite sınavı derdimiz ortaya çıktı. Lisede girişimciliğin belki de en büyük sorunu bu denebilir. Aileniz de haklı olarak “Oğlum senin sınavın var. Otur ders çalış. Daha sonra yaparsın bu işleri” diyebilir. Sınav stresi vb. ters etki yaratmasına rağmen yine de bizi çok da olumsuz etkilemedi. Mart ayında Google Launchpad hızlandırma programına kabul aldık. Nisan-Haziran arasında Y Combinator Startup School’da yer aldık ve mezun olduk. Temmuz ayında Mercedes’in düzenlediği 50 Start-up yarışmasında 50.000 TL’lik büyük ödülü kazandık ve projemizi bu ödül ile finanse ettik. Öğrenci olarak girişim kurduğunuzda “finans” en büyük problemlerinizden biri oluyor. Sebebi ise daha önceden birikiminizin olması biraz daha düşük bir ihtimal olması. Bu tarz durumlarda yarışmalar fon sağlayabiliyor. Biz de bu şekilde finanse ettik diyebiliriz. Ağustos’ta İş Bankası’nın Workup hızlandırma programına kabul aldık ve hâlen bu programın bir parçasıyız.

Kadir Can Kırkoyun

Son olarak, Aralık ayının başında Google tarafından “Best of Apps 2017” arasında seçildik. En yenilikçi uygulamalar kategorisinde Snapchat ve Pinterest ile birlikte yer aldık. Bundan sonraki süreçte, İngilizce dil seçeneği ile global pazarı hedefliyoruz. Yakın zamanda güzel gelişmelerle sizinle olacağız. Her geçen gün daha çok öğreniyoruz ve çalışıyoruz. Kendimizi geliştirmek için sürekli okuyor, insanlarla tanışıyor ve deniyoruz.

En büyük öğrenme, yolda deneyerek, hata yaparak oluyor. Hatalarınızdan ders çıkarın.

Eğitimin, artık yüz yüze eğitimden online eğitime kayacağına inananlardanız. Bunun üzerine çalışmalarımıza devam edeceğiz. Ülke olarak daha iyiye gitmek için hepimize çok görev düşüyor. Örnek olarak, biz yazılım üretkenliği için “kodlama eğitimi” sağlıyoruz. Siz de “ben mi kurtaracağım memleketi?” demeyi bırakın ve elinizden geleni yapın. Damlaya damlaya göl olur :) Yazıyı sonlandırırken birkaç öneri bırakmak istiyorum:

- Bol bol kitap okuyun. Kendinizi geliştirmek için alanınıza uygun kitaplar okuyun.

- Odaklanın. Odak noktanız girişiminiz olmaz ise maalesef başarılı olmak çok güç.

- Fikrinizin çalınmasından korkmayın. Fikrinizi mükemmel sanmayın.

- Ekip! Bence ekip, bir girişimdeki en önemli şey. Ekibinizi kurarken dikkatli davranın.

Benimle iletişime geçmek için: kadircan@scodeapp.com

--

--