(34/100) Větší transparentnost prodejců

Jaroslav Holaň
100-dni-napadu
Published in
1 min readOct 4, 2016

Dnes mi přišel dopis se zamítnutou stížností na neoprávněnou reklamaci bot. Psal jsem o tom nedávno na svém blogu. Prodejce s botami tedy vede 2:0. Mám v tomto smůlu. Zajímalo by mě jak si stojí jiní zákaznici u tohoto obchodníka. Jestli se taky někdo dostal do podobných potíží nebo jestli jsem jen výjimkou co se občas přihodí. Je totiž lepší raději problémům předcházet než pak věnovat úsilí a čas jejich řešením.

Návrh řešení

Zavést větší transparentnost prodejců, zejména u výstupů směřujících k zákazníkům. Může se třeba zařídit webová stránka, která bude udržovat statistiku reklamací daného obchodníka. Jak si na tom stojí s tím kolik reklamací přijal a kolik jich zamítl. Kolik procent zboží se poškodilo z toho co se prodalo. Zákazník pak bude mít lepší přehled o kvalitě prodávaného zboží.

Již teď existuje web Vaše stížnosti, kde jsem svou reklamaci taky uvedl. Je to chvályhodný projekt, nicméně by to chtělo nějaké statistické shrnutí hodnocení obchodníka. Něco jako index nebo známka vypočtená z reálných dat. Ovšem jak ty data získat? Ti kteří to budou myslet se zákazníky upřímně je asi zveřejní dobrovolně. U těch ostatních to bude první známka něčeho nekalého.

Pěkně to uvedl na své poslední přednášce Tomáš Čupr z rohlik.cz: “Zákazník na prvním místě — jako že fakt.”

--

--