(35/100) Osobní novinář

Jaroslav Holaň
100-dni-napadu
Published in
1 min readOct 5, 2016

“Stačí když budeš sledovat můj účet na Twitteru, budeš vědět všechno podstatné.”, vysvětluje mi, trochu s nadsázkou, kolega Aleš Roubíček. Tohle nebyla až tak špatná myšlenka. Už dlouhou dobu se říká, že jsme přehlceni informacemi. A stále ten počet roste. Najít jen ty užitečné a skutečně přínosné články je celkem problém.

Návrh řešení

Nechat výběr doporučených článků na osobním novináři. Jestli tím osobním novinářem bude člověk nebo stroj, na tom zas tak nezáleží. Možná v první verzi bude asi vhodnější člověk. Umělá inteligence mi po zkušenosti s různými agregátory článků, nepřijde zatím zas tak dobrá.

Osobní novinář by byl tedy někdo, kdo zná můj vkus a mé zájmy. Zároveň má v dané doméně přehled. Jeho úkolem by bylo sledovat vycházející články a vybírat z nich jen ty které pro mě mají opravdový význam.

Internetoví vydavatelé článků se k něčemu takovému blíží. Pokud někoho třeba zajímají novinky z českého internetu, může navštívit weby jako jsou Živě.cz nebo Lupa.cz. Ale není to zcela ono. I zde občas narážím na věci, které mě ne zcela zajímají. Procházení nerelevantními články zbytečně ubírá čas. Tento čas by tomu mohl věnovat uvedený osobní novinář, jenž by za to mohl dostávat zaplaceno.

--

--