Nie je nás veľa, ale máme sa radi :)

2FRESH SK hľadá UX researchera

Katarina Kazmerova
2FRESH Ideas
Published in
3 min readFeb 8, 2017

--

Milý researcher, môj čas v 2FRESH SK sa blíži ku koncu, a preto sa pokúšam nájsť teba — odborníka, ktorý tu bude viesť UX research miesto mňa. Poďme si o tom povedať viac.

Kto som a aký je UX Research v 2FRESH

2FRESH SK (ďalej 2F) ma prizval k sebe ešte v období, keď som sa ako produktový dizajnér snažila nájsť spôsob, ako robiť produkty a služby vychádzajúce zo skutočných potrieb používateľa. User Experience bol stelesnením tohoto prístupu a keď som sa od Tiny Ličkovej chcela dozvedieť viac, rovno ma vzala do tímu. :)

Stala som sa UX researcherom a na starosť som dostala realizáciu online dotazníkov, interviews, terénneho výskumu, testovania použiteľnosti a ďalších výskumných metód. Je to práca o ľuďoch a s ľuďmi, a preto vyžaduje veľa psychológie, empatie a improvizácie.

Je to práca o ľuďoch a s ľuďmi, a preto vyžaduje veľa psychológie, empatie a improvizácie.

Stane sa ti, že nechceš v teréne prezradiť zámer výskumu zahráš sa na cudzinku, ktorá sa ľudí na ulici pýta, či sa jej oplatí navštíviť podnik klienta. Alebo ti niekto v online dotazníku na otázku o jeho najväčších obavách pri autonehode odpovie, “Že na mňa druhý šofér zošle kliatbu a mne vypadajú všetky zuby.” O zábavu a rôznorodosť je teda viac než postarané. :)

V 2F som mala šancu oveľa lepšie spoznať ľudské potreby a správanie, no zistila som, že ma to ťahá späť k dizajnu. Tu teda moja cesta končí. 2F mi dal obrovský priestor pre sebarealizáciu, vývoj a kreatívne uchopenie výskumu. Tento priestor teraz čaká na teba.

2F mi dal obrovský priestor pre sebarealizáciu, vývoj a kreatívne uchopenie výskumu.

Ako si ťa predstavujeme

Kto si?

  • sociológ alebo antropológ (zvládneme aj psychológa, alebo sociálneho psychológa, ak on nás tiež :) )
  • preskákal/a si si už viacero výskumov (#senior)
  • vieš, čo je UX Research

Aký/aká si?

  • empatický/á a trpezlivý/á (toto ťa robí makačom)
  • s analytickým myslením
  • rád/rada sa rozprávaš s ľuďmi, aby si sa dozvedel/a viac ty o nich, než oni o tebe
  • prelúskať stovku odpovedí v dotazníku ti príde ako román - strašne chceš vedieť, ako to dopadne
  • poznáš dobre rozdiel medzi kvantitou a kvalitou a nebojíš sa použiť ani jednu
  • si majster/ka v prioritizovaní
  • kamošíš sa s intuíciou
  • si výskumník, a preto miluješ experimenty!
Takto nejak to vyzerá v našom podkrovnom kancli :)

Čo ťa čaká v 2FRESH SK

  • Práca na produktoch a službách navrhnutých na základe tvojho výskumu
  • Úplná sloboda v tvorivej práci - sám/sama budeš určovať, ako sa bude výskum realizovať a budeš môcť skúšať nové veci
  • 8 pankáčov z rôznych sfér: dizajnéri, kontenťáci, projekťáci, manžéri a office-dog Amélie
  • Úzka spolupráca s dizajnérmi a kontenťákmi na uplatnení tvojich výstupov z výskumu v konečných návrhoch a riešeniach - nerobíme každý vo svojej bubline, ale spolu
  • Domáci aj zahraniční klienti od IT cez spravodajstvo, telekomunikácie, hotel & gastro až po startupy
  • Prax a vzdelávanie v UX, HCD, Service Design a Design Thinking - chodíme na konferencie, prednášky a workshopy
  • Uvoľnená atmosféra, štýlový podkrovný office v centre a pivká/chaty/divadlá s kolegami

Ak si vždy chcel/a robiť niečo, čo naozaj slúži v prospech trebárs toho šoféra dole na ceste, majiteľa obchodu, office manažérky IT firmy, čitateľa online denníka, či suseda oproti - jednoducho bežného používateľa, tak máš príležitosť.

Našiel/našla si sa v týchto riadkoch? Ak hej, napíš nám niečo o sebe a ako vidíš výskum v 2FRESH SK na tina.lickova@2fresh.sk, so mnou na kópii - katarina.zalanova@2fresh.sk. Tešíme sa na teba. :)

--

--

Katarina Kazmerova
2FRESH Ideas

UX designer and researcher (former Researcher at 2FRESH SK). Let's design more human and accessible digital worlds.