Klienti: Eva Bášková (Fleming)

Oliver Meres
2FRESH Ideas
Published in
5 min readDec 2, 2016

V 2FRESH si zakladáme na vzťahu s našimi klientmi a na tom, aby sme s nimi boli skutočne na jednej vlne. Pristupujeme k nim ako k ľuďom a kamarátom, nie iba ako k platiacim zákazníkom.

Rozhodli sme sa preto vyspovedať ich ako ľudí a pýtame sa ich na vášne, problémy a záľuby v ich profesnom, ale aj neprofesnom živote.

Minule sme sa rozprávali s Beátou Nemčok Haringovou z ESETu a ako druhý vám prinášame rozhovor s Evou Báškovou, Marketing Directorkou pre Fleming.

“Najpodstatnejšou časťou mojej motivácie sú ľudia a tímy, s ktorými pracujem. Bez nich by to nešlo.”

Začnime tým najjednoduchším: čomu sa venuje vaša firma a akú úlohu v nej zohrávate vy?

Naša firma prináša Critical Business Connections, čo veľmi nerada prekladám do slovenčiny, pretože preklad nadobúda úplne iný význam.

Jednoduchšie povedané, spájame profesionálov v rôznych oblastiach biznisu na jednom mieste a v jednom čase prostredníctvom konferencií, tréningov alebo online biznis produktov. Naším cieľom je prinášať im nové informácie, vedomosti a schopnosti a otvárať im príležitosti pre rast.

Aká cesta viedla k vašej súčasnej práci? Čím všetkým ste si prešli a čo vás najviac naučilo?

V opise svojich začiatkov musím asi spomenúť moment, kedy som prešla po prvom roku štúdia na univerzite na diaľkovú formu. Bola som asi dosť nedočkavá v naberaní skúseností a mala som dojem, že trávením celých dní na prednáškach v zavretej miestnosti ich veľa nenačerpám.

Počas prvého roku som navyše pracovala ako letuška, čo ma naučilo veľkej trpezlivosti v práci s ľudmi a v správaní sa k zákazníkom. Túto skúsenosť dnes veľmi oceňujem — musela som totiž prekonávať samu seba či už pod fyzickou alebo psychickou záťažou.

Neskôr som pracovala v PR agentúre, čo mi zas prinieslo prvý praktický pohľad do sveta marketingu a PR, prvé skúsenosti s profesionálnym písaním a tiež prvé agentúrne skúsenosti s nočnými „šichtami“ strávenými nad projektami.

Tesne pred štátnicami som zakotvila vo Flemingu, kde som dodnes. Tu by som sa vedela rozpísať so skúsenosťami asi na celú knihu, ale v skratke som začala v malom tíme ako junior, zakrátko dostala ponuku podieľať sa na projekte v Dubaji, čo bolo spojené s mojou relokáciou na niekoľko mesiacov.

Po návrate prišla výzva reštrukturalizovať oddelenie a s ňou aj pozícia Marketing Directora pre EU trh a časom pozícia Global Marketing Director pre celý tím, ktorý má už dnes okolo 35 ľudí.

Čo vás na vašej práci baví najviac a prečo?

Moja práca má 3 časti.

Tou prvou je samotný marketing, čo je podľa mňa najkrajšia profesia, ktorá zahŕňa v sebe niekoľko zaujímavých oblastí: kreativitu, umenie a dizajn, ale takisto psychológiu, štatistiku a analýzu, stratégiu a v neposlednom rade aj žurnalistiku.

Veľkú časť mojej práce tvorí aj možnosť podieľať sa na smerovaní firmy, právo vyjadrovať sa a rozhodovať o dôležitých veciach, priamo sa učiť a inšpirovať sa u mojich skúsenejších kolegov.

Najpodstatnejšou časťou mojej motivácie sú ľudia a tímy, s ktorými pracujem. Bez nich by to nešlo. Personálny manažment je tou najdôležitejšou a najťažšou časťou môjho dňa, no zároveň presne tou, ktorá ma baví, motivuje a posúva najviac.

K práci neoddeliteľne patrí aj prekonávanie prekážok. S akými najväčšími výzvami ste sa vo vašej oblasti ako firma stretli?

Och, to je veľmi tažká otázka, taktiež na niekoľko kapitol. Mojou prvou veľkou prekážkou bol projekt v Dubaji. Nemala som veľa skúseností s projektom tak veľkého formátu. Rovnako tažké bolo dokázať kultúrne odlišnému tímu, že napriek mladému veku a pohlaviu (áno, v moslimskej kultúre je aj toto problém) tam mám svoje miesto a viem, o čom hovorím.

To súvisí aj s výzvou pracovať s rôznymi kultúrami, s tímami na diaľku alebo napríklad s častým cestovaním a skĺbením rôznych prístupov a mentalít v určitom obmedzenom čase, pretože deň má stále len 24 hodín.

Ďalšou výzvou, ktorú mám ešte čerstvo v pamäti, bol projekt zlúčenia niekoľkých značiek do jedného silného brandu. Myšlienka komplikovaná, rovnako ako aj jej realizácia. Museli sme myslieť na veľmi veľa detailov pri správnej externej aj internej komunikácii na globálnom trhu. To všetko pri vyše 600 zamestnancoch a takmer všetko zastrešené interne.

Všetko to bolo navyše spojené aj s veľkým projektom nového webu, ktorého cesta ešte nie je na konci a stále predstavuje veľkú výzvu pre celý tím.

“Je o mne známe, že sa veľmi teším akýmkoľvek novým kreatívnym nápadom a pokiaľ sa ešte navyše ukážu po testovaní ako úspešné, tak radosť je samozrejme o to väčšia.”

A teraz naopak: z akých úspechov ste sa najviac tešili?

Budem sa opakovať, ale naozaj mám dobrý dojem z reakcií klientov a zamestnancov, že nový brand sa naozaj dobre ujal a vydaril. Rovnako aj komunikácia a kampane prebehli plynulo, dokonca môžem povedať, že interne s veľkou slávou a úspechom, čo ma nesmierne teší.

Na druhej strane veľmi ťažko menovať nejaké míľniky, pretože pri počte projektov, ktoré máme, sa teším každému úspešnému z nich. Rovnako sa teším aj úspechom v číslach alebo vydarenej implementácii nových stratégií.

Tiež je o mne známe, že sa veľmi teším akýmkoľvek novým kreatívnym nápadom a pokiaľ sa ešte navyše ukážu po testovaní ako úspešné, tak radosť je samozrejme o to väčšia.

Aký problém riešite práve teraz?

Snažíme sa ešte viac vylepšiť náš web. Keďže web development ide neustále dopredu a doslova sa mi zdá, že čím ďalej tým viac, potrebujeme aj my ísť s trendom a s nákupným správaním zákazníkov. To je momentálne naša najdôležitejšia misia.

Tá je spojená aj so SEO optimalizáciou, pretože sa potrebujeme dostať na lepšie pozície a posilniť našu organickú návštevnosť. Taktiež sa snažíme nastaviť správne merania a metriky, aby sme mohli byť čo najefektívnejší — tu idú technológie tiež čoraz viac dopredu.

Kedy vám napadlo ozvať sa nám do 2FRESH a prečo? Čo vás k tomu viedlo?

Vašu firmu alebo skôr predstaviteľku 2FRESH pre Slovensko Tinu Ličkovú mi odporučilo niekoľko ľudí z marketingovej oblasti ako najväčšiu odborníčku na UX na Slovensku a v Čechách.

Čo pre svojich klientov chystáte na najbližšie obdobie? Na čo sa môžeme tešiť?

Tešiť sa už najbližších týždňoch môžete na vylepšenú tvár webu, ale takisto aj na presunutie časti našich produktov a komunikácie viac do digitálneho prostredia. V neposlednom rade sú to určite nové ročníky našich obľúbených konferencií alebo tréningov, doplnených o inovácie z našej dielne alebo o úspešné novinky overené trhom.

A na záver čosi mimo práce: čo robíte, keď nepracujete? Čo je pre vás najlepší relax?

Viac-menej sú to klasické veci ako knihy a cestovanie. Po ťažkých dňoch v kancelárii sa chodím odreagovať športom, najčastejšie je to thajský box, nedávno som začala s crossfitom.

Tiež rada jazdím na koni alebo najmä v lete si doprajem z času na čas adrenalínovú aktivitu. Vždy začiatkom roka sa snažím vyskúšať niečo nové a pokiaľ ma to baví, tak pri tom aj zostanem. Tento rok to bol napríklad latinskoamerický tanec, takže uvidím, čo si vymyslím opäť v januári.

Za celý tím 2FRESH SK ďakujem Eve za rozhovor a prajem jej veľa pracovných aj osobných úspechov.

--

--

Oliver Meres
2FRESH Ideas

Copywriter & Content Consultant at 2FRESH SK. In love with words, all things analog and a good combination of music and scotch.