Ik ben 49 en net begonnen — levensles 3

Erno Hannink
50 life lessons
Published in
3 min readJun 26, 2017

Dat is het gevoel dat ik heb op dit moment. Ik ben net begonnen.

De afgelopen 20 jaar heb ik ruimte gemaakt voor mijn kinderen.

Heel bewust koos ik in 2005 er voor om een dag minder te gaan werken. Die dag kon ik ten minste mijn kinderen wegbrengen en ophalen van school.

Die dag kon ik ook gebruiken om meer tijd te besteden aan mijn bedrijf. Maar… 1 dag per week werken aan mijn bedrijf werkte niet voor mij. Het ging te langzaam. In de ochtend voordat ik naar mijn werk ging en ‘s avonds werkte ik ook een paar aan mijn bedrijf. Maar het ging nog te langzaam.

Het duurde dan ook niet lang dat ik er klaar voor was. Ten minste, dat dacht ik. In 2006 zei ik mijn baan op en was volledig op mijzelf aangewezen.

Ik koos er bewust voor om vanuit huis te werken. Het scheelde in de kosten. Ik had vrijheid, ieder moment van de dag kon ik werken in mijn kantoor. Belangrijker nog voor mij, tussen de middag zat ik samen met mijn dochter te eten en spelletjes te doen. Ik was er wanneer ze uit school kwamen.

Nu zijn ze bijna 21 en 18. Ze zijn volwassen en studeren beide. Nog een paar jaar en dan zijn ze het huis uit.

In een podcast hoorde ik de uitspraak van Tim Ferris met Phil Keoghan “Wanneer je kind het huis uit gaat hebben ze 80% van hun tijd met jou besteed. De rest van hun en jouw leven is dit nog maar 20%.”

Ik ben bij met de keuzes die ik gemaakt heb toen. Die 80% heb ik goed besteed met mijn kinderen. Bewust meemaken was wat ik wilde en dat heb ik gedaan.

Nog een paar jaar en ik mag blij zijn dat ze op een zondag een paar uur op bezoek komen.

Door deze verschuivingen is mijn wereld aan het veranderen. Ik maak steeds meer ruimte voor de ontwikkeling van mijzelf en van mijn bedrijf.

Mijn nieuwe leven is begonnen.

  • mijn bedrijf naar een volgend niveau brengen
  • trainingen volgen zoals consultative selling
  • reizen naar landen en plaatsen op mijn bucket list
  • sportief doelstellingen bereiken en aanscherpen
  • mediteren voor meer rust en ruimte
  • de Stoa filosofie volgen — niet laden leiden door emoties

Vanaf nu ga ik de omzetdoelstellingen voor mijn bedrijf overtreffen. De doelstellingen zijn realistisch en tonen groei. De waarde die wij leveren is duidelijk zichtbaar voor de klant.

Al heb ik op dit moment nog geen duidelijk groots doel, maar dat komt het komende jaar vanzelf. Voor nu heb ik een duidelijk doel voor 2017. Doorzetten op de huidige strategie en werkwijze is wat ik te doen heb.

Dank je wel voor het lezen! :) Als je dit een leuk artikel vindt, klik dan op het hartje hieronder ❤ Dat betekent veel voor mij en andere mensen kunnen dit verhaal ontdekken via jou.

Zeg hallo op
Instagram | Twitter | Facebook | LinkedIn| iTunes

50 Levenslessen

Dit is een serie van levenslessen. Tijdens mijn 50e levensjaar schrijf ik 50 levenslessen. De dingen die ik geleerd heb in mijn leven en hoe ik ze nu gebruik.

Abonneer op de 50 levenslessen en ontvang iedere levensles in jouw inbox.

Credit foto (Unsplash): https://unsplash.com/@bradencollum

--

--

Erno Hannink
50 life lessons

Business Coach ➤ I help entrepreneurs to make better decisions ★ https://ernohannink.nl ★ Podcast http://ernohanninkshow.nl ★ referee KNVB ★run ★ Stoic