Bazen 2 bazen 1

Kübra Tekin
500Pub
Published in
2 min readOct 22, 2019

Tebdili mekanda ferahlık vardır sözüne çok katılıyorum. Bazen içinde bulunduğumuz ortamın enerjisi negatife döner, bazı kötü yaşanmışlıkların ağırlığı vardır.

Her ne kadar kötü günleri atlatsan da eşyaya sinen enerji ortamın aurasını etkiliyor.

İnsan zaman zaman depresif olur, sıkılır, bunalır bu gibi durumlarda hareket etmek, dışarı çıkmak, birşeylerle uğraşmak iyi geliyor. Bazen de içinde bulunulan ortamın enerjisinden çıkıp yeni bir ortama girmek gerekiyor. Yeni bir eve taşınmak, yeni bir okul, yeni bir iş hepsi alışması zor olsada iyidir, rahatlatır. Yeniliğe alışmaya çalışırken içinde bulunduğun negatifliği görmezsin ya da umursamazsın. Yenilik kararında olduğu müddetçe sen de yenilenirsin, altını çiziyorum abartmamak kaydıyla.

Esasında her gün yeni bir bilgi edinerek hayatımıza renk katabiliriz. Her zaman gittiğimiz yolda değil de yeni, farklı bir yoldan eve işe gidebiliriz. Hergün yeni bir kelime öğrenerek konuşma ufkumuzu geliştirebiliriz. Yenilikleri hayatımıza ufak ufak sokmaya başlayabiliriz hem bizi yormaz hemde hergün revize olmamızı sağlar. Her hafta yeni bir yemek yapmayı veya tadmayı deneyebiliriz. Hiç gitmediğimiz bir müzeye gidebilir hiç koklamadığımız bir çiçeği koklayabiliriz. Dünyada öğrenecek, gidilecek, deneyimlenecek öyle çok şey varki. Sadece bir adım atarak yeni bir güne başlayabiliriz. Ufak bir yenilik hayatımızda yepyeni sayfalar açılmasını sağlayabilir yeterki sen adım at.

Ben senede bazen 2 bazen 1 defa evdeki eşyaların; çoraplardan tutun da bardaklara kadar birçok şeyin yerini değiştiriyorum. Evi canlandırıyor, revize ediyor, renk geliyor. Beni yormayacak aksine enerji verecek kıvamda yeniliklerin faydasını çok gördüm. Mesela her sezon dolabımdaki eşyaları değiştiriyorum, yenilenen kıyafetlerle bende yenileniyorum.

Yıllarca parfümünü değiştirmeyen insanları anlayamıyorum, imzaymış parfüm! Sıkılıyorum hep aynı kokudan ruh halime göre değiştirmeliyim inan bana iyi geliyor. Değişiklik hep gözü korkutur, zordur alışkanlıkları bırakmak esaret gibidir alışkanlık. İşte bu yüzden değişim insanı özgürleştirir, iyi gelir. Bazen kendimden bile sıkılıyorum o zaman da bi yurt dışına, şehir dışına çıkıyorum o iyi geliyor, yenilenip dönüyorum. İhtiyacımız var değişime. Çok klişe olacak; değişmeyen tek şey değişimdir.

--

--