İmaj

Kübra Tekin
500Pub
Published in
3 min readSep 20, 2019

İmaj herşeydir, gerçeklik karın doyurmuyor devrinde yaşıyoruz farkında mısın? İmajın yoksa pejmürde bir sürüngensin.

Haşa! insan yaratır gibi imaj yaratan meslekten bahsediyorum.. Seni baştan aşağı değiştirecek, olduğun kişiden farklı biri olarak algılanmanı sağlayacak imaj maker. Saygıyla önünde eğiliyorum imaj makerların. Havalı imajı yapmak biraz zordur fakat kısa bir uğraşla yapılabilir; moda olan birkaç kesimi, hafif estetik, trend kıyafetler vs. Zengin imajı vermek daha da kolay; pahalı bir saat, tasarımcı elinden çıkma çanta ve popüler bir markanın ayakkabısı, üzerinde de logosu yazan bir ceket olursa al sana zengin işte. Seni gören bankadaki kaç sıfırın olduğunu bilmeden zengin der. Sosyal bir kişilik imajı vermek de dakikalık mesele. 3–5 Instagram postu paylaşırsın kankalarınla süslü, havalı mekanlarda, bir kaç popüler filme gidersin e buna birde sergi, açılış tarzı bir etkinlik ekledin mi al sana sosyal kişilik.

Peki ya ahlaklı, dürüst imaj nasıl sağlanır? Öncelikle bilumum yardım projelerinde, sosyal sorumluluk projelerinde yer alırsın. Dize dize yardım severlik üzerine, ne kadar ahlaklı olduğun, hayattaki en önemli değerinin dürüstlük olduğunu anlatan röportaj verirsin. Ünlü yardım derneklerinin düzenledikleri gala gecelerinde 100 lira vererek davetiye alırsın; 10 bin dolarlık elbiseyle boy gösterirsin, fakir çocuklara acıdığını belli edersin ve çok yardımsever biri olursun. Amacın sosyal olmak, ünlülerle tanışmak, adını gazetelere yardımsever olarak yazdırmak değil tabi ne münasebet!

Peki soruyorum sana kalbini o işe koymadan onurlu bir hayat sürdürmeden dürüst ahlaklı imajı üstüne oturur mu sanıyorsun?

Bayağı küçük gelir oturmaz üstüne yakışmaz o imaj sana. Aklıma hep ünlüler geliyor bu konuda. Seks kasedi çıkan veya aldatma kasedi çıkan ünlüler basın toplantısı düzenler gırtlağına kadar kapalı giyinir, saçlarını hanım hanım toplar, boynuna da Allah yazılı bir kolye takar. Al sana dünyanın en ahlaklı en dürüst imajlı kadını ancak kim inanır ona. İşte bu konuda imaj makerlar kendini geliştirmeli henüz ahlaklı ve dürüst imajı sağlayacak kadar ilerlemediler.

İmaja çok sallıyorum fakat bakmayın bana tabiki de imaj pekala önemlidir.

Çünkü toplum içinde yaşarken daha kaliteli, daha dolu yani hep olduğumuzdan daha daha fazla algılanmak, görünmek karşılanmak isteriz.

Bu yüzden sosyal medya hesaplarımız marka kıyafetler, popüler mekanlar, en güzel dostluklar, en şaşalı fotoğraflarla doldurulmuştur. Ben de öyleyim sen de öylesin. İnsanların göstermek istediği kimlik başka gerçekten olan bambaşka.

Sende olmayanı en çok göze sokmak istiyorsun, öyle algılanmak istiyorsun, öyle bilinmek istiyorsun.

İmajını hayalindeki insanla eşleştiriyorsun, günün sonunda aynaya baktığında gördüğün gözler aynısını söylemesede bazen kendini o role kaptırıyorsun. Sonra bir de farkediyorsunki; gerçeklikten uzaklaşmış bambaşka bir hayal aleminde sahte kimlikle mutsuz bir şekilde yaşıyorsun. Bitanecik kendini, evde yalnız bırakıp hayali senle beraber süslü imajlarla toplum içinde boy gösterirken onun sen olmadığını hatta senin gölgen bile olmadığını farkediyorsun. Bazı insanlar öyle yaşayıp gidiyor farketmeden, hayali bir kimlikle hayali bir bedende yaşıyorlar işte ben bunlara kişiliksiz, karaktersiz diyorum sen ne diyorsun onu bilmiyorum.

İmaj makerlar bana kızmayın siz terzi gibisiniz kumaştan elbise yapar gibi kişiyi bambaşka bir şeye eviriyorsunuz ancak bunu yaparken somut şeylerle yaptığınız için henüz tam gelişmediniz. Ha gayret biraz daha soyut konulara odaklanın..

--

--