Mucizeye tanık olmak

Kübra Tekin
500Pub
Published in
2 min readNov 5, 2019

Çocuğuma asla mama vermeyeceğim, sürekli emzireceğim diyen bir anne olmadım. Yazılarımdan da bilirsiniz öyle organikçi, sağlık delisi biri değilim. Hatta emzirmeyi düşündüğümü ya da emzirmenin nasıl bir his olduğunu merak ettiğimi bile hatırlamıyorum. Anne olana kadar anaçlıktan parsel parsel uzaktım. Öyle büyük de konuşmadım, atıp tutmadım da çünkü ilgi alanım değildi. Nasıl bir anne olurum ile ilgili hiç hayal kurmadım, neden bilmiyorum bana çok uzaktı.

Kamusal alanda kullanılmak üzere tasarlanmış Heer Emzirme Kotuğu. Kaynak: DesignMilk

Sonrasında doğum yaptım ve anne olmanın getirdiği bir dünya sorumlulukla yüzleştim. İlk 20–25 gün ve gece bebek ağladığında oflaya oflaya kalkıyordum hatta mümkünse kalkmak istemiyordum. Bazen uyumaya devam ediyordum, eşim beni uyandırıyordu. Emzirmek denilen olay kabustu. Kendimi inek gibi hissediyordum ve çok acı çekiyordum. Emzirmeyi bilmeyenler için söyleyim ilk zamanlar gerçekten acı veren bir eylem. Şaşkınlığın verdiği güdüyle emzirmeye devam ettim. En azından bir kaç ay emzireyim dedim, çünkü bebeğe baktığımda kıyamıyordum. Çok minikti ve beslenmeye ihtiyacı vardı. O zaman şunu düşündüm; kedi 4 ayağıyla doğuyor, kuşlar kanatlarıyla doğuyor fakat insan yavrusu sen beslemezsen, yardımcı olmazsan hiçbir şey yapamıyor. Sana Allah tarafından emanet gönderilmiş bir bebek var.

Velhasıl kelam; emzirdikçe İpek hızla büyümeye, kilo almaya başladı ve benim motivasyonum arttı. Emzirmenin verdiği acı da geçti ve ben emzirmekten zamanla keyif almaya başladım. Emzirmeyi İpekle kendime özel kılmaya başladım. 6 ay emzirmek bile hayal gelirken 18 ay emzirdim ve sonra yeme ve uyku düzensizliklerinden ötürü emzirmeyi bıraktım.

Size şunu söyleyebilirim emzirmek anne olmanın en keyif verici eylemlerinden biri en azından benim için öyleydi ve çok özel zamanlardı. Emzirirken konuşurdum İpekle. Ona masal anlatırdım, kitap okurdum, dua ederdim bir anlamda meditasyondu benim için. Mucizeye canlı canlı tanık oluyordum, vücudun anne olduktan sonra süt üretmesine hayranlık duyuyordum.

Bugün arabada giderken aklıma geldi emzirmenin keyfi ve yazmak istedim çünkü o mucizeyi özlediğimi farkettim. İpekin sağlığına faydası oldu mu onu bilmiyorum ancak bana çok iyi geldi İpek ile bağım güçlendi.

--

--