Procreate’in başarısı

Mehmet
500Pub
Published in
2 min readOct 16, 2019

Bir bilgisayarda çizim/resim programı önem sırasına göre öcelikli olmayabilir. Paint-brush, Photoshop, Skitch veya Procreate. Adına ne derseniz deyin, ödev yaparken, iş projelerimizi hazırlarken, kişisel işlerimizi yaparken yada hobi olarak bir şekilde çizim/resim programları kullanıyoruz. Kimisi standart şekil ve taslakları kolay olduğu için Powerpoint gibi sunum programları kullanırken, kimisi de daha serbest tasarım yapmak için çizim/resim uygulamaları kullanıyor.

Kaynak: Apple Appstore

Bu tarz uygulamaların amatör bir kullanıcısı olarak 90'lı yıllarda Windows 3.1 ‘deki Paint-Brush uygulamasıyla resim yapmaya başladım. Büyüme sürecimde birçok farklı program kullandım ve sonunda Adobe firmasının kült programı Photoshop kullanmaya başladım. Halen bu programı da amatör olarak kullanıyorum.

Adobe firması Photoshop’un CS5 versiyonunu sunduğunda abim hediye olarak bu versiyonun lisansını almıştı. Basit bir kullanıcı olarak Photoshop CC’nin yeni özellikleri çok ilgimi çekmiyordu ama Adobe’un abonelik sistemine geçmesi ve yeni Mac bilgisayarlara desteği çekmesi üzerine Photoshop’a sahip olabilmek için içerisinde Photoshop CC, Lightroom (fotoğraf arşivleme programı)ve Portfolio (Adobe’nin web sayfası hizmeti) olan Adobe Fotoğraf paketi almak zorunda kaldım. (Lightroom ve Portfolio’ya ihtiyacım olmadığı halde ayda bu programlara 30 küsür TL ödemek zorunda kaldım. Şu anda 53 TL. Çünkü Photoshop’a sahip olabilmek için ödemem gereken minimum bedel bu. Lightroom’la ilgili can sıkıcı tecrübelerimi de başka bir yazı konusu olarak anlatacağım.)

Kaynak: Procreate

2017 yılında Instagram kullanmaya başlayıncaya kadar Procreate diye bir programın varlığından dahi haberim yoktu. Birinci jenerasyon iPad Pro ve çizim kabiliyetleri çok iyi olan Apple Kalemim olduğu halde kullanım kabiliyetleri çok kısıtlı ve yapabildiklerinden pahalıya satılan resim programları kullandım. Instagramda bazı yazı sanatçılarının postlarında koyu arayüzlü bir program gördüm ve araştırdığımda adının Procreate olduğunu öğrendim.

Instagramdaki en iyi öğretmenlerden biri olan Ian Barnard. Procreate uygulamasına dair pek çok kısa video ile faydalı paylaşımlar yapıyor.

Uygulama fiyatını görünce şok oldum, çünkü tüm fonksiyonlarını ek bir ücret ödemeden kullanabileceğim bir program 49TL civarındaydı. Adobe’nin 1 aylık abonelik bedelinden biraz fazla. Dediğim gibi amatör bir kullanıcıyım ama ödenen bedele bakılınca Adobe’nin kült Photoshop’una kıyasla çok daha mantıklı bir program olduğunu gördüm.

Procreate üzerinde çok daha güzel geliştirmeler yapılabilir. Örneğin kopyala-yapıştır fonksiyonunda netlik bozulması gibi.. Ama ortada bir gerçek var ki Procreate geliştirici ekip çok hızlı destek veriyor ve geliştirmeleri gerçekten yerinde yapıyor. Hem de sosyal medyada. Bu da müşterileri mutlu ederek sadakatini artırıyor tabiki.

Bir amatör kullanıcı olarak Procreate’in Photoshop için zorlu bir rakip olduğunu söyleyebilirim. Tabi şu an sadece tablet veya telefonlarda yer alan bir uygulama olması kitleyi sınırlandırıyor gibi görünse de tasarımla uğraşan kişiler genellikle bu tür cihazları da bulunduruyor. Procreate masaüstü uygulama olarak sunulur mu bilinmez ancak Adobe daha iyi bir arayüz ve kullanışlılığı daha makul bir fiyata sunamazsa pazarda işi gittikçe zorlaşacak gibi görünüyor.

--

--