Bir Türk uygulaması “galata.io” 14 dilde yapay zeka uygulaması yapılabilecek!

Talha Tarık Küçük
5bayt
Published in
4 min readDec 10, 2019

Çok iddialı bir başlık oldu :) Belki de uygulama tam anlamıyla yayına geçtiğinde böyle bir başlığı hak edeceğiz… Evet geçtiğimiz günlerde Açık Hack 2019'a katıldım. Hatta etkinlikten canlı blog olarak bir yazı yazayım dedim 29 Kasım sabah saat saat giderken 18.00'da Dünya ile bağlantım koptu. Çünkü 24 saat içerisinde bir uygulama geliştirilecekti. :)

24 saat boyunca uyuyamadım ve canlı blog yazısına devam edemedim. Etkinliğin sonunda bir sunum yaptım.

Harika bir tecrübe oldu. Mentörlerde bizlerle beraber sabahladı ve yanımıza gelip yaptığımız çalışmalar hakkında bizleri dinledi/fikirler verdiler.

24 saat içerisinde şöyle herkesin kullanacağı bir uygulama yapayım dedim. Bu noktada galata.io ortaya çıkmış oldu. Programda bir derece alamasam da elimiz boş döndük diyemeyeceğim çünkü ortaya galata.io uygulaması çıktı. :)

Aslında yapay zekanın bir alt dalı olan “Dil İşleme Uygulamaları”nda yapılan işlemleri kolaylaştırıp anahtar teslim bir çalışma ortaya çıkmış oldu. 24 saatte yapıldığı için birçok eksiğiyle beraber. Ana felsefesi “Uygulama oluştur → Veri Kümesi Ekle → Sınıflandır →Projende Kullan” dı.

Sonra “Galata Türkçe Dil İşleme” aracını yayınlamaya karar verdim ve galata.io alan adını aldım.

Çalışma için şuan sitenin ilk versiyonunu yayınladım. Ancak geliştirmeye devam ettiğim için şu aşamada daha fazla ayrıntıya girmeden genel hatlarıyla nasıl çalıştığından bahsedeceğim.

Proje ve Hedefler

  1. Kullanıcılar üye girişi yapabilecekler.

2.Uygulama oluşturabilecekler.(Örnek: Sentiment Analiz Etiketler: Olumlu/Olumsuz)

3.Veri girecekler.(Buraya sınıflandırılmamış veriler girilebilecek örneğin twitter verileri, tweetler)

4.Uygulamaları seçerek girdikleri verilere cümle bölümleme işaretini belirleyecekler ve sistem cümlelere ayıracak bölümleme işareti dışındaki bütün işaretleri silecek.

5.Öğretilmiş verilerden oluşan uygulamalar için model seçecekler. (Gensim ve Scikitlearn içinde sisteme uyarlanmış birçok algoritma seçeneği olacak.)

6.API olarak kullanabilecekler. (Örneğin uygulama oluşturdunuz, veri öğrettiniz ve model oluşturdunuz modellerden API key alarak birçok farklı yazılım dilinde sağlanmış kütüphaneler aracılığıyla keyleri kullanarak sınıflandırma tahminlerini alabileceksiniz. Örneğin: “Bugün hava çok kötüydü” cümlesini verdiğinizde sizin daha önce kendinizin belirleyip öğrettiği sınıflara göre hesaplama sonuçlarını alabileceksiniz.)

7.Modeli ve proje dosyasını indirebileceksiniz(Bir uygulama yaptınız ve bu uygulamayı kullanabilecek proje dosyasını (pyhon,c#,java vb.. dillerde) indirebileceksiniz.)

8.Uygulama içeriğindeki verilerin durumunu, API kullanımınızı vb metrikleri gerçek zamanlı olarak dashboardda görüntüleyebileceksiniz.

9.Sınıflandırma algoritmaları istatiksel olduğu için burada birçok dil desteği de olacak 14 dilde bu uygulamayı kullanma imkanını sağlamak istiyorum.

10.Belki uygulama tutarsa masaüstü ve mobil desteğiyle uygulamalarınızı arkadaşlarınızda her ortamda eğitebilecek duruma gelir. :)

11.Ücretsiz :)

Neler kullanmayı düşünüyorum…

sckitlearn ile ilgili görsel sonucu"

Bunların bir kısmı mevcutta kullanılıyorken diğerleri uygulamanın gelişimine göre gelecek versiyonlarda kullanılacak… :)

Başka bir yazıda görüşmek üzere…

--

--