Öğrenme Analitiği: Eğitimdeki Güçlü Yol Haritası

aylinsever
90Pixel
2 min readFeb 15, 2024

--

Bir süredir merakla takip ettiğim “Öğrenme Analitiği” kavramı üzerinde yazmak istedim. Buradaki ilk yazım olacak, umarım faydalı olur ve keyifle okursunuz😊

Teknolojinin gelişimi ve değişimiyle birlikte neredeyse her alanda olduğu gibi eğitimde de büyük değişimler olmuştur. Teknolojideki bu değişimler sonucunda “eğitim teknolojileri” ve “uzaktan eğitim” kavramları da hayatımıza girmiştir.

Eğitim giderek dijitalleşen ve veri odaklı bir yapıya doğru evrilirken öğrenen performansını anlamak, eğitim süreçlerini optimize etmek ve daha etkili öğrenme deneyimleri sunmak için geleneksel yöntemlerin yanında artık öğrenme analitiği gibi yenilikçi araçlara da ihtiyaç duyulmaktadır. Öğrenme analitiği, veri bilimi ve eğitim bilimlerinin kesişimindeki bir alandır ve bu alandaki gelişmeler eğitim sektörünü dönüştürmektedir.

Eğitim teknolojileri araçları da öğrenenlerin daha etkili ve verimli bir şekilde öğrenmeleri için sürekli olarak gelişirken “Öğrenme Yönetim Sistemleri(LMS)” araçları da eğitim teknolojilerindeki gelişmelerin önemli bir parçası olmuşlardır.

LMS’ler, öğrenen etkileşimlerini, performanslarını ve öğrenme süreçlerini izlemek için değerli veriler sağlar. Öğrenme analitiği, bu verileri analiz ederek eğitimde karar almayı ve öğrenme deneyimlerini iyileştirmeyi kolaylaştırır.

Öğrenme Analitiğinin LMS’lerdeki Rolü:

1. Öğrenen İlerlemesinin İzlenmesi: LMS’ler, öğrenenlerin kendilerine atanan eğitimlere katılımını ve eğitim performanslarını izleyebilir. Öğrenme analitiği, bu verileri kullanarak öğrenenlerin öğrenme süreçlerini takip edebilmemize imkan sağlar.

2. Öğrenen Performansının Değerlendirilmesi: LMS’lerdeki öğrenme analitiği araçları, öğrenenlerin sınav performanslarını ve diğer değerlendirme verilerini analiz edebilir. Bu, öğrenenlerin başarılarını veya öğrenenlerin eğitimdeki zayıf noktalarını keşfedip eğitimcilerin öğrenenlerin performanslarında iyileştirmeler yapmasına olanak sağlar.

3. Kişiselleştirilmiş Öğrenme Deneyimleri: Öğrenme analitiği, LMS’ler aracılığıyla öğrenenlerin öğrenme tercihlerini, güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilir. Bu bilgiler, öğrenenlere kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunmak için kullanılabilir.

4. Eğitimcilerin Profesyonel Gelişimi: LMS’lerdeki öğrenme analitiği araçları, eğitimcilerin kullandıkları eğitim kaynaklarınının etkinliğini değerlendirmelerine ve öğrenen performanslarını izlemelerine yardımcı olur. Bu da eğitimcilerin kendi başarılarını artırmalarına olanak tanır.

LMS’lerdeki öğrenme analitiği araçları, eğitimde veri tabanlı karar almayı ve öğrenme deneyimlerini optimize etmeyi kolaylaştırır. Bu araçlar, öğretimi iyileştirmek, öğrenen başarısını artırmak, eğitmenlerin etkisini artırmak ve eğitim süreçlerini sürekli olarak iyileştirmek için güçlü bir araçtır. Eğitim birimleri, bu araçları etkin bir şekilde kullanarak öğrenenlerin başarısını artırabilir ve daha etkili bir öğrenme ortamı oluşturabilirler.

Şimdilik burada sonlandırıp bir sonraki yazımda Öğrenme analitiği araçlarından ve örnek uygulamalarından bahsetmek istiyorum.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.

--

--

aylinsever
90Pixel

Eğitim teknolojileri, öğrenme yönetim sistemleri(LMS), öğrenme analitiği-veri analitiği alanlarıyla ilgileniyorum.