Python — Küme

MUSTAFA YILDIZ
Kodcular
2 min readJul 2, 2022

--

Küme veri yapısı verileri topluluk haline getirir. Programcı bu topluluğu istediği özelliklere göre oluşturabilir.

Temsili

Python’ da küme veri yapısının verileri indekslenmez, güncellenmez.

Küme Oluşturma:

Komut:

Özel bir komutu yoktur.

Örnek:

a = {}

Açıklama:

a ismindeki değişken boş bir küme veri yapısı saklıyor.

Photo by Markus Spiske on Unsplash

Küme Verilerini Okuma:

Komut:

Özel bir komutu yoktur.

Örnek:

a = {“elma”, 11}print(a)çıktı: {11, ‘elma’}

Açıklama:

a ismindeki değişkeni print() komutu ile ekrana yazdırdım.

Kümeye Veri Ekleme:

Komut:

add(1 argüman), update(çok argüman)

Örnek:

a = {“elma”, 11}a.add(True)print(a)çıktı: {True, 11, ‘elma’}

Açıklama:

Hangi kümeye veri ekleneceğini kümenin ismini (a) yazarak belirttim. Bunu . ile komuta söyledim. Ardından, kümeye ekleyeceği veriyi parantezleri içine verdim. Nihayetinde komut, belirttiğim kümeye verdiğim veriyi eklemiş oldu.

Eğer update() fonksiyonunu kullansaydım komuta 1 veri vermek yerine çok veri verebilirdim fakat bu yinelenebilir bir durumda olmalıydı.

Kümeden Veri Güncelleme:

Komut:

Küme verileri değiştirilemez.

Örnek:

None

Açıklama:

— — —

Kümeden Veri Silme:

Komut:

discard()remove()

Örnek:

a = {True, 11, ‘elma’}a.discard(11)print(a)çıktı: {True, ‘elma’}

Açıklama:

discard ile remove fonksiyonları işlev olarak aynıdır fakat şu istisna hariç: eğer küme boş olsaydı remove fonksiyonu hata verirdi, discard fonksiyonu ise vermezdi.

--

--