公司回購係乜東東

股票回購(stock repurchase)

呢排留意左一個blog講左一隻股票,公司不斷做回購,加上現時估值過低,因此股價近日不斷向上。基於呢個原因,我就上網睇左一陣回購既資料。

股票回購的定義

股票回購是指上市公司利用現金等方式,從股票市場上購回本公司發行在外的一定數額的股票的行為。公司在股票回購完成後可以將所回購的股票註銷。但在絕大多數情況下,公司將回購的股票作為“庫藏股”保留,仍屬於發行在外的股票,但不參與每股收益的計算和分配。庫藏股日後可移作他用,如發行可轉換債券、雇員福利計劃等,或在需要資金時將其出售。

照字面解,毫無難道

相信大家之前都一定有聽過回購呢樣野,因為近幾年匯豐就不斷做回購,屬於重點財經新聞。咁其實回購有咩既呢? 實際操作係點? 股價係咪實升? 對於呢啲問題其實google大把,我就係到幫大家總結一下。

回購作用:

1.防止國內外其他公司的兼併與收購
2. 振興股價

回購對股價有支持作用呢點係肯定既,簡單舉個例子,市場對A公司冇信心,不斷拋售A公司股票,咁股價就當然不斷向下。係呢個時候A公司宣佈進行回購,就等於落左一個大買盤係到,咁當投資者拋售既股票都被消化曬之後,股價都會企穩番。另外,當投資者知道公司有回購動,呁意味著股價會出現支持位,咁有啲想止蝕.準備止蝕既投資者宦會停一停。

3. 維持或提高每股收益水平

有時公司會將回購完既股票註銷,咁變相已發行既股票數目就會減少,係相同盈利下,公司每股盈利會堵加。

其實仲有好多其他作用既,有興趣大家自已search下。下面睇下一啲回購既例子好過。

匯豐

匯豐係2016年8月正式開始進行回購,到今年11月就岩岩完成左第三輪股份回購。雖然以今日股價計$76.95(2017/11/30),比一開始回購既時候升左5成幾,但大家可以見到主要升幅都你來自第一輪既回購2016/08–2016/12。

圖片來源:aastocks

不過匯豐志不在股價。匯豐呢啲大藍籌,有唔少人揸住既原因都係用黎收息同埋當儲錢,佢每次派息既時候有唔少人都會選擇以股代息,咁姐係話匯豐股本基礎會愈黎愈大,咁變相每股權益就會減少,咁盤數睇落就冇咁靚。

另外一個例子就係公司一路回購,股價一路向下跌。

【細股解碼】回購未必是散戶佳音

其中提到作者建議係回購結束後先買入公司股票,原因係公司回購消息並唔係利好消息,公司管理層也對後市冇信心,惟恐股價繼續下跌,所以進行回購股份操作。操作就係不斷接市場既沽盤,而通常都是來自散戶,當散戶無貨可沽時,股價既沽壓會減退,就有止跌效果。

因此於股價下滑時回購既目的係穩定股價,而唔係管理層認為股價物超所值。相反,於公司停止回購時,暗示管理層認為股價唔會再跌,即係「見底」。

回購既規矩

既然回購某程度上可以控制公司既股價,咁當然有相關既規矩限制回購。

  1. 公司回購的股份數目,不得超過公司已發行股本的10%。
  2. 回購價不得較之前五個交易日的平均收市價高出5%或以上。
  3. 在公司發佈任何年度、季度、中期業績前一個月,公司不能進行回購,以防止相關人士因這些內幕消息來剝削小股東權益。
  4. 當公司進行回購後三十天內,不得發行新股,或公佈發行新股的計劃。

--

--