MİMARİ YAPILAR

Ece
2 min readDec 25, 2018

--

Bursa’da Yeşil Cami ve Hüdavendigar Cami’sini fotoğraflamak için gittim.Çok güzel fotoğraflar elde ettim bunları sizlerle paylaşmak istiyorum.

Yeşil Cami

Yeşil semtinde bulunan bu cami, 1419 yılında Çelebi Sultan Mehmet tarafından yaptırılmıştır. Yeşil Cami’nin girişindeki taş kapı Türk taş oymacılığının güzel bir ürünüdür.

Cami’nin büyük bir bölümü çini ile kaplıdır. İç duvarlar, tavanlar, mahviller, ve geçiş eyvanlarının tümü çiniyle kaplıdır.

Mihrabın sağ yanında iki tarafı korkulukları bulunan dar bir merdivenle çıkılan, tepesi altıgen külahla örtülü ve özenli bir ahşap işçiliğinin ürünü olan minber yer almaktadır.

Evliya Çelebi bu camiye yeşil adının verilmesine gerekçe olarak yeşil renkli çinilerle örtülmüş olan minarelerin ve kubbeleri göstermektedir.

Adres: Yeşil Mahalle 16360

Yıldırım/Bursa

Hüdavendigar Külliyesi

Mihraplı Cami

Bursa’da 1365-1366 yıllarında inşa edilen bir külliye yapısıdır.

Cami ters T plan şemasına sahiptir. İki katlı olup alt kat ibadethane üst kat ise medrese olarak inşa edilmiştir.

Cami’nin dışında oturmak için yapılan banklar vardır.

Abdest almak için ise çeşmeler vardır.

Adres: Osmangazi 1. Murat Cadde No:8 Osmangazi/Bursa

Ben çok sevdim sizlere de gitmenizi öneririm…

--

--