Binance’den Kredi Nasıl Çekilir? Anında Onay!

Alp Işık
alpisik
Published in
4 min readApr 3, 2020

Kripto para piyasalarında işlem yapan kullanıcılar artık ellerinde tuttukları kripto paraları teminat olarak gösterip anında kredi çekebiliyor!

Merkeziyetsiz Finans (DeFi) ile birlikte hayatımıza iyice girmeye başlayan kripto para kredilerine artık en popüler kripto para borsası olan Binance’den ulaşabiliyoruz.

Kredi çekerken ve geri öderken masraflar oldukça önemli olduğu için eğer hala Binance hesabınız yoksa buradan kayıt olmanız ya da promosyon kodu kısmına (W3A09BGZ) yazmanız durumunda ömür boyu komisyonlarda %20 İNDİRİM kazanıyorsunuz.

Binance %20 İndirim Kodu: W3A09BGZ

Kredi Nasıl Çekilir?

Binance üzerinden kredi çekmeden önce sitenin sağ üst bölümünden Türkçe/TRY seçeneğini seçerek sitenin arayüzünü Türkçe yapabilirsiniz.

Binance Türkçe Nasıl Kullanılır?

Siteyi Türkçe yaptıktan sonra üst kısmında bulunan “Kazan” tuşuna basarak “Crypto Loans” bölümüne tıklıyoruz.

Binance’den Kredi Nasıl Çekilir?

Açılan sayfada “Borç almak istiyorum” kısmına ne kadar borç almak istediğimizi yazıyoruz. Şimdilik USDT (1USDT=1$)olarak borç alabiliyoruz. Borç aldığınız USDT’leri isterseniz yerli kripto para borsalarında anında Türk Lirasına çevirebilir ve banka hesabınıza çekebilirsiniz.

Binance üzerinden min 100$ değerinde kredi çekebiliyoruz. Ben örnek olması açısından 100 USDT yazıyorum ve işlemlerime devam ediyorum.

Binance’den 100$ kredi çekebilmek için elimizde bulunan Bitcoin’leri teminat olarak göstermemiz gerekiyor. Resimde görebileceğiniz gibi benden 150$ değerinde Bitcoin’i teminat olarak göstermemi istiyor.

Binance’den kredi çekerken teminat nasıl gösterilir?

Aklınıza gelen ilk soru 100$ kredi çekebilmek için 150$ değerinde Bitcoin’i kitlemem gerekiyorsa bu çok anlamsız değil mi? olabilir. Benim zaten 150$ değerinde Bitcoin’im varsa neden 100$ kredi çekeyim şeklinde soruyor olabilirsiniz.

Elinizde bulunan Bitcoin’lerin ileride değerinin artacağını düşünüyorsunuz ve bu fiyatlardan bozmak istemiyorsunuz, aynı zamanda paraya ihtiyacınız var. İşte bu senaryoda Binance’de bulunan Bitcoin’lerinizi teminat olarak göstererek dolar kredisi çekebilirsiniz.

Çoğu kişi donanım cüzdanı olarak Ledger kullanıyor ve kripto paralarını bu şekilde saklıyor. Cüzdanında tuttuğu Bitcoin’leri ileride değeri artar diye bozmak istemeyenler, Bitcoin’leri bozmadan Binance’e aktararak teminat olarak gösterebilir ve bu şekilde kredi çekerek anlık nakit ihtiyaçlarını karşılayabilir.

Kredi Çekme İşlemleri

Almak istediğim borç miktarını seçtim ve sistem bana ne kadarlık Bitcoin’i teminat olarak göstermem gerektiğini gösterdi. Kredi vadesi olarak 7, 14, 30 ve 90 gün seçenekleri mevcut. Seçtiğiniz vadeye göre elbette faiz oranları değişkenlik gösteriyor.

Ben kredi vadesini 7 gün olarak seçerek işlemlerime devam ediyorum. Yıllık faiz oranı %8.90 olarak gözüküyor, bunun yıllık faiz oranı olduğunu tekrar belirteyim.

Günlük faiz oranı %0.0244 olarak belirtilmiş.

Toplam ödemem gereken faiz 0.1708 USDT olarak belirtilmiş.

Sonuç: 100$ kredi çekip 7 gün sonra 100.17$ olarak ödeyeceğim. (1USDT=1$)

Binance’den kredi çekmenin faizi ne kadar?

Kredi çekme işlemini tamamlamak için “Start borrowing now” butonuna tıklıyorum ve son bir onay penceresi beni karşılıyor. Siteyi Türkçe yaptık fakat bazı terimler hala İngilizce gözükebiliyor.

Binance’den kredi çekme onayı.

Onay penceresinden bilgileri kontrol edip onaylıyorum. Kredim anında onaylanıyor. Cüzdan bakiyeme girdiğim anda 100 USDT’nin hesabıma anında yattığını görebiliyorum.

Bu 100 USDT’yi isterseniz yerel kripto para borsalarına gönderip anında Türk Lirasına çevirebilirsiniz ya da isterseniz başka bir kripto para satın alabilirsiniz, seçim tamamen size kalmış. Şu anda USDT/TRY kuru 6.70 civarında, istersem bu 100 USDT’yi banka hesabıma 670 TL olarak çekebiliyorum.

Sitenin sağ üst bölümünde bulunan “Teklifler” kısmından “Loan History” bölümüne tıklayarak almış olduğunuz borç ile ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

ÖNEMLİ BİLGİLER!!

Binance ya da başka bir platformdan kripto paralarınızı teminat olarak göstererek kredi çekerken bazı dikkat etmeniz gereken durumlar mevcut. Teminat olarak gösterdiğiniz Bitcoin’in fiyatı sabit olmadığı için, özellikle son zamanlarda oldukça volatil olduğu için Bitcoin’in fiyatını dikkatli bir şekilde takip etmeniz gerekiyor.

Bitcoin fiyatında oluşacak ciddi düşüşlerde teminatınız yetersiz kalacağı için ekstra Bitcoin eklemeniz gerekebilir teminat olarak. Böyle bir durumda teminat olarak biraz daha Bitcoin eklemezseniz Binance sizden kesinti yapabilir. Bu oranlar devamlı değişebileceği için kredi çekerken size gösterilen oranlara dikkat etmeniz gerekiyor. Resimde bunları işaretledim.

Binance’den kredi çekerken dikkat edilmesi gerekenler neler?

Çekmiş olduğunuz kredi ile ilgili güncel bilgilere “Loan History” bölmesinden ulaşabilirsiniz.

Tekrar tekrar uyarımı yapmak istiyorum, tam olarak ne yaptığınıza hakim olmadan asla yüksek miktarlarda kredi çekmeyin.

Binance kredi bilgileri

Eğer hala Binance hesabınız yoksa buradan kayıt olmanız ya da promosyon kodu kısmına (W3A09BGZ) yazmanız durumunda ömür boyu komisyonlarda %20 İNDİRİM kazanabilirsiniz.

Alp IŞIK

⚠️ Burada ve sosyal medya hesaplarımda yer alan bilgi, yorum ve tavsiyeler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir.

--

--