اتصال یکپارچه سرمایه در میان زنجیره‌ها با راه‌حل نوآورانه پل زدن دارایی‌های بومی

AURORA
3 min readAug 3, 2022

--

معرفی Swim Protocol

؛ Swim یک AMM چند زنجیره ای برای دارایی های بومی است که برای سهولت هر چه بیشتر پل زدن طراحی شده است.
؛ Swim با اجازه دادن به کاربران برای تعویض از دارایی بومی در یک زنجیره به دارایی بومی در هر زنجیره پشتیبانی شده دیگر، نیاز به دارایی های پیچیده را از بین می برد.
راه حل Swim با ویژگی هایی مانند مرور کلی وضعیت و عملکرد مجدد/ازسرگیری، دردسرهایی را که کاربران هنگام انجام تراکنش های زنجیره ای با آن مواجه می شوند، کاهش می دهد.

؛ Swim در حال حاضر از مبادلات استیبل کوین بومی در سولانا، اتریوم، BNB Chain، Avalanche، Polygon، Fantom و البته Aurora پشتیبانی می کند. با گسترش Swim به Aurora، سه متاپول جدید برای پشتیبانی از $USDC، $USDT و $USN بومی ارائه می‌شود. از طریق این متاپول‌های جدید، شناگران اکنون می‌توانند دارایی‌های خود را در Aurora با هر استیبل کوین بومی موجود در هگزاپول و متاپول‌های موجود، یعنی دلار USDC، دلار USDT در اتریوم، سولانا، بهمن و چند ضلعی، و همچنین دلار USDT و BUSD دلار در BNB مبادله کنند. زنجیر.

اما دقیقا چگونه کار می کند؟

؛ Swim در بالای Wormhole ساخته شده است، پلی که بر امنیت و تمرکززدایی متمرکز شده است و زیرمجموعه ای از گره های Solana را به عنوان نگهبان واگذار می کند. Swim از استخرهای نقدینگی زنجیره‌ای متقاطع برای ایجاد پل ارتباطی برای دارایی‌های بومی در میان هفت بلاک چین، با دارایی‌ها و بلاک‌چین‌های بسیار بیشتر در خط لوله استفاده می‌کند.

هگزاپول امضای اصلی Swim نقدینگی برای شش استیبل کوین در سراسر بلاک چین Solana، BNB و Ethereum فراهم می کند. توکن LP این هگزاپول، $swimUSD، برای تامین نقدینگی بیشتر در متاپول ها با سایر استیبل کوین ها استفاده می شود و امکان مبادله یکپارچه بین دارایی ها در همه متاپول ها و هگزاپول را فراهم می کند. مدل متاپول به این معنی است که دارندگان توکن LP موجود ($swimUSD) در صورتی که نقدینگی به آن اضافه نکنند تحت تأثیر متاپول جدید قرار نخواهند گرفت.

با گرایش به آینده چند زنجیره ای، نقدینگی در زنجیره های مختلف تقسیم می شود. با اضافه کردن پل‌های سنتی که توکن‌های پیچیده‌شده را به مبارزه اضافه می‌کنند، نقدینگی حتی بیشتر از هم می‌پاشد. دارایی‌های بومی از این جهت با ارزش هستند که منبع واقعی نقدینگی هستند و Swim با ارائه یک پل بدون درز برای دارایی‌های بومی، به کاربران اجازه می‌دهد تا از این نقدینگی استفاده کنند.

چرا Aurora

شفق قطبی نقطه عطف بزرگی برای شنا است. به عنوان پلتفرم قرارداد هوشمند EVM که در بالای NEAR کار می کند، یک بلاک چین با تراکنش های سریع، ایمن و بی نهایت مقیاس پذیر (به لطف Nightshade، یک طراحی پروتکل تکه تکه شده منحصر به فرد)، ادغام Aurora به بسیاری از شناگران امکان دسترسی به نقدینگی در یک بلاک چین نوآورانه را می دهد.

با بیش از 150 پروژه ساخته شده در Aurora، Swim بسیار هیجان زده است که از اکوسیستم پر رونق با ارائه یک مسیر دارایی بومی با استفاده آسان که Aurora را به دیگر زنجیره های پیشرو متصل می کند، حمایت کند. همانطور که Aurora به رشد خود ادامه می دهد، Swim به دنبال مشارکت و ادغام با پروژه های پیشرو در اکوسیستم است تا به قابلیت های چند زنجیره ای خود کمک کند.

آینده Swim

؛ Swim فقط بر روی موفقیت های خود استراحت نمی کند. توقف بعدی برای Swim گسترش بیشتر به زنجیره های دیگر، از جمله اکوسیستم Polkadot است، که نقدینگی بیشتری به اکوسیستم Swim اضافه می کند.

رله مخصوص Swim، Propeller، امکان تعویض بدون درز تک کلیکی بین زنجیر را فراهم می کند و تعداد تاییدیه های مورد نیاز کاربر را کاهش می دهد. این همچنین با ادغام Swim در پروتکل های دیگر در کنار مشارکت های رسمی همراه خواهد بود.

تیم Swim همچنین همیشه به پیشرفت های UX ادامه می دهد تا آن را به سطح بعدی برساند!

با تشکر از تیم Swim Protocol

--

--

AURORA

؛ Aurora محصولی است که به کاربران اتریوم و dApp ها کمک می کند تا به راحتی به بلاک چین NEAR حرکت کنند.