نحوه توزیع توکن آرورا

Aurora Tajikistan ( فارسی )
6 min readOct 28, 2022

--

تخصیص فعلی شامل موارد زیر است:

20٪ (200 میلیون) — خزانه داری جامعه
16٪ (160 میلیون) — طر های تشویقی بلند مدت آرورا لبس . توکن‌ها در معرض یک طرح اعطایی هستند که توسط Aurora Labs تعیین می‌شود.
9٪ (90 میلیون) — Aurora Labs سرمایه گذاران خصوصی دور. این توکن ها تحت طرح باز کردن قفل قرار می گیرند.
3٪ (30 میلیون) — به نمایندگان اعتبارسنجی Aurora اختصاص داده شده است.
2٪ (20 میلیون) — مشارکت کنندگان اولیه AURORA. تخصیص ها باید توسط بنیاد NEAR ارائه شود. این توکن ها باید تحت طرح باز کردن قفل قرار گیرند. بنیاد NEAR ممکن است یک طرح اختصاصی برای این توکن ها اجرا کند.
1٪ (10 میلیون) — به Aurora Labs اختصاص داده شده است تا به عنوان مشوق برای مشاوران پروژه استفاده شود.
1٪ (10 میلیون) — اختصاص داده شده برای راه اندازی اکوسیستم AURORA.
3٪ (30 میلیون) — برای دور رشد Aurora Labs اختصاص داده شده است
2.6٪ (26 میلیون) — برای برنامه های کمک هزینه جاری تخصیص داده شده است
1.8 درصد (18 میلیون) — برای پروژه های در حال اجرا تخصیص یافته است
40.6٪ (406 میلیون) — در تعادل DAO برای پروژه های آینده نگهداری می شود

با رشد پروتکل و تصویب طرح‌های جدید، تخصیص تغییر می‌کند: ممکن است دسته‌های جدیدی اضافه یا تجمیع شوند. هیچ تغییری در توکن های توزیع شده فعلی نمی تواند ایجاد شود.

برنامه ریزی عرضه در گردش

“تامین در گردش” هر توکنی است که در یک زمان خاص در معرض قفل شدن نیست. اکثریت قریب به اتفاق عرضه AURORA در معرض قفل طولانی مدت است. برنامه ریزی شده است که تمام عرضه تا ماه 132 از رویداد تولید توکن در 18 نوامبر 2021 (TGE) باز شود.

نمودار زیر افزایش عرضه در گردش را هنگام بازگشایی توکن ها نشان می دهد:

برسی ارزه در گردش توکن در بازه های زمانی متفاوت

اجزای عرضه در گردش

نمودار زیر جزئیات بیشتری در مورد اجزای عرضه در گردش با رشد آن در طول زمان ارائه می دهد.

نمودار زیر نگاه دقیق تری به اجزای عرضه در گردش تنها در عرض 36 ماه پس از TGE ارائه می دهد.

باز کردن قفل برنامه ها

سرمایه گذاران دور خصوصی

9٪ از تمام توکن ها به سرمایه گذاران دور خصوصی آزمایشگاه Aurora اختصاص داده شد. طبق آخرین تصمیم DAO از آوریل 2022 با برنامه زیر: 2 باز کردن قفل 3.25M AURORA در ماه می و آگوست 2022، 3.5M AURORA در نوامبر 2022 و 8 بازگشایی متعاقب 10M AURORA در هر ماه سوم از فوریه 2023 شروع می شود. توکن ها در پایان ماه 36 باز می شوند.

طرح های تشویقی بلند مدت Aurora Labs
تمرکز Aurora Labs توسعه فناوری AURORA است که شامل موتور Aurora و پل رنگین کمان است.
علاوه بر این، چهار محصول جدید در حال حاضر در دست توسعه هستند و ممکن است تعداد بیشتری به نقشه راه اضافه شوند.

تخصیص تیم انگیزه و مشارکت حاکمیتی را زمانی که ابزارهای حاکمیتی اجرا می شوند، فراهم می کند.

طرح باز کردن قفل برای این جریان یک نسخه اصلاح شده از استاندارد باز کردن قفل خطی 4 ساله است. طرح صخره 1 ساله به جای باز کردن 25٪ (40 میلیون AURORA) از توکن ها پس از 12 ماه، تنها 10٪ (16 میلیون AURORA) باز می شوند، در حالی که 15٪ باقی مانده (24 میلیون AURORA) به صورت خطی در ماه های 13 تا 24 (علاوه بر 40 میلیون دیگر) توزیع می شوند. AURORA ارائه شده توسط طرح اولیه). توزیع 50٪ باقیمانده (80M AURORA) طی ماه های 25 تا 48 خطی است.

چنین توزیع به روز شده اجازه می دهد تا صخره را صاف کرده و از باز شدن ثابت توکن ها اطمینان حاصل شود.

همه توکن‌های AURORA قبلاً به تیم اختصاص داده نشده‌اند: یک منبع تخصیص‌نخورده برای رشد تیم در آینده نگهداری می‌شود. از این عرضه، بودجه قراردادهای واگذاری برای تازه واردان تامین می شود.

دیگر قفل های رمز مورد انتظار
خزانه جامعه
200 میلیون توکن AURORA به خزانه جامعه اختصاص داده شده است. دارندگان توکن AURORA باید بتوانند در مورد توزیع این توکن ها در طرح ها و پروژه هایی که قصد راه اندازی در Aurora را دارند تصمیم بگیرند.

دور رشد Aurora Labs
Aurora DAO در این پیشنهاد به تخصیص 3٪ از توکن های AURORA (30M) به Aurora Labs در 18 آوریل 2022 رای داده است تا یک دور رشد به پایان برسد. به دلیل شرایط نامناسب بازار، آزمایشگاه Aurora تصمیم گرفت تا دور را به تاخیر بیندازد.

پروژه های DAO (برنامه های کمک مالی، پروژه های در حال انجام و آینده)
طرح‌های فعلی Aurora DAO شامل برنامه‌های کمک مالی ( مشارکت نزدیکی و برنامه کمک‌های بلاعوض )، پروژه‌های در حال انجام ( برنامه پاداش باگ ، و راه‌اندازی +Aurora از طریق استریم AURORA، جریان‌های اکوسیستم و ایردراپ) و پروژه‌های آینده است.

از ژوئن 2022، برنامه‌های کمک مالی و پروژه‌های در حال انجام، سطل‌هایی کاملاً مشخص هستند که توزیع ثابت دارند. سطل پروژه های آینده نامشخص است و کمتر از توزیع فرضی ارائه شده است. برنامه این است که این جزء به تدریج برای تأمین مالی پروژه های خاص DAO تا زمان تخصیص کامل آن ظرف 11 سال پس از TGE مورد استفاده قرار گیرد تا از رشد مداوم اکوسیستم Aurora اطمینان حاصل شود.

نکات روش شناختی
سطل‌های زمانی باید به‌عنوان «پایان ماه» خوانده شوند، مگر اینکه به‌طور دیگری ذکر شده باشد، به این معنی که سطل برای «ماه ۱۲» شامل موجودی اولیه در اولین روز آن ماه به اضافه هرگونه تغییر در آن ماه است. “ماه 0” تنها سطلی است که معمولاً برای نشان دادن پیدایش بدون زمان اضافی استفاده می شود.
جریان های توزیع متفاوت است. برخی از آنها (به عنوان مثال، سرمایه گذاران دور خصوصی) دقیق هستند و برخی دیگر (پروژه های DAO آینده) حاوی مقادیر پیش بینی شده هستند.
در نظر گرفته شده است که مبالغ دقیق باشد، اما ممکن است همچنان حاوی ابهاماتی باشد و ممکن است تغییر کند.
این سند قرار است در طول زمان به روز شود تا تغییرات در جریان های توزیع را منعکس کند و جامعه را در مورد توزیع فعلی AURORA به روز نگه دارد.
تغییرات در توزیع اولیه از ژوئن 2022 اعمال شد
Aurora IDO در 2 نوامبر 2021 توسط DAO تأیید شد. جزئیات IDO را می‌توانید در اینجا بیابید .
به دلیل توسعه اعتبار سنج مزرعه جدید، پارامترهای اعتبارسنجی Aurora در این پست اصلاح شده و توسط DAO در 21 ژانویه 2022 رای داده شده است (پیشنهادهای متعدد) و به روز شده است تا اشکال گرد کردن این پیشنهاد وجود داشته باشد.
برنامه باز کردن قفل برای سرمایه گذاران دور خصوصی در 26 آوریل 2022 به تعویق افتاد. جزئیات طرح جدید باز کردن قفل را می توانید در اینجا بیابید .
برنامه باز کردن قفل برای اعضای تیم Aurora Labs در 24 ژوئن 2022 به تعویق افتاد تا از باز کردن نرم‌تر AURORA در بازار پشتیبانی شود.

--

--