PANDA tool — veřejná verze

FM Panda
2 min readMar 12, 2024

Dlouho jsem nad tímto váhal, i proto, že v diskuzi o KPI se zapojilo jen velmi málo lidí. Tak proč dávat nějaký nástroj (kterému jsem věnoval desítky hodin) volně k dispozici?

A tak jsem se rozhodl vytvořit základní verzi, kde není zapotřebí přihlášení a má omezenou funkčnost. Tuto verzi jsem vytvořil v kooperaci s FMSeries, kde mi poskytli pro celou aplikaci prostor. V základu dělá co má, tedy podle KPI a jednotlivých percentilů hodnotí konkrétní hráče.

Ale už neřekne nic víc, jen zobrazí konkrétní číslo. Detailní zobrazení k pozici, kde jsou vidět i konkrétní KPI (jako na obrázku níže), k dispozici nedávám. To si nechávám pro soukromou verzi (možná do budoucna pro přihlášené uživatele).

Kompletní návod k aplikaci je k dispozici zde: https://analysis.fmseries.cz/front.help/. Základem je stažení pohledů do hry, jejich import do správného adresáře a export dat do HTML. Pak už jen stačí soubor vložit do aplikace a uvidíte čísla jako na prvním obrázku.

A poslední věcí, kterou jsem se rozhodl zveřejnit, jsou výkonnostní percentily (https://analysis.fmseries.cz/front.analysis/), které tak může každý využít pro vlastní potřeby/nástroje.

Je to tabulka hodnot, kde je uložena každá dostupná metrika ve hře a já jsem ze simulací provedl percentilové hodnocení (úrovně) pro každou pozici a poziční roli. Na obrázku výše tak jsou vyfiltrovány všechny metriky týkající se gólů a křídelních rolí.

Pro svou aplikaci beru v potaz, že 85. percentil (p85) je ideální hodnota, které by měl hráč dosáhnout — tedy jakýchsi 100 %. To eliminuje extrémní výkony některých hráčů. Naopak jsem přesvědčen, že cokoli pod 60. percentil (p60) už je špatně.

--

--

FM Panda

Rád hraju Football Manager a chci se podělit o své znalosti a poznatky.