讀書識得highlight,距離「成為一流的人」,不遠矣。

「明明我已經睇好多書,但點解仲係咁廢?」可能好多人都曾經有呢個諗法。

讀撚 - Readaholic
一本 one book
4 min readAug 17, 2018

--

「點我咁多書,都仲係咁廢?」

《一流的人讀書,都在哪裡畫線?‎》或者答到你。

呢本書由土井英司所寫,佢嘅職涯離唔開「書」。2000年幫手創辦日本亞馬遜網上書店,以獨到嘅眼光打造出多本暢銷書,例如全球銷量超過600萬嘅《怦然心動的人生整理魔法》。佢聲稱自己每年讀1000多本書,即是大概每日2至3本書,再每日寫1篇書評,以EDM《商業書馬拉松》介紹1本商業書,EDM而家已經有超過5萬人訂閱。

所有數據指向一個結果︰土井英司有出色嘅「睇書之道」,有料到,可以偷師。

所謂畫線,即係highlight,係要搵出重點。當你成本書都highlight,即係搵唔到重點。土井英司強調睇書係有目的性,特別係睇商業書,係為咗自我增值,屬於投資。如果是是但但睇,只會得個桔。

點樣先叫唔是但?請永遠記住:「你想變得更好」。

係呢個大前提下,會疏理到作者提出嘅睇書貼士,而我認為當中離不開三大點︰

1) 唔好淨係求閱讀量,要重點閱讀

「讀書的重點在於『目的』而不是『數量』,所以應該要立志的是你的『目的』。有時候讀了十本書,不如把一本經典讀十次,因為真正的好書,可以讓你依據十個不同的目的,反覆讀個十遍。」

唔求數量,但要真正消化,呢個觀念絕對唔新。而土井英司再用重視「部分練習」多於「整體練習」嘅講法延伸,因為人生時間有限,所以要重點出擊。只睇心靈雞湯唔係路,要搵出自己嘅優點同缺點,再去深入讀有關類別嘅書,克服你最唔熟悉但又要必備嘅技能。例如身為腦細,但完全管唔掂下屬,就快手去睇出名得民心嘅CEO書,讀夠十次。唔好扮明,真明先好。

2) 唔好只係確認已知,要了解未知

「自我陶醉線只是確認既有信念,毫無意義。」

呢句真係一野打中我,好多時候人都傾向highlight引起共鳴嘅字句,原來自己諗嘅野係正確,出於自我感覺良好就會highlight,例如勵志名言錄等等。

「確認自己的『正確』無助於你的成長,反而會讓人變得偏頗,無法接受新思維與新方法,這對你的事業與職涯來說,是扣分而非加分。」

即係話真正要highlight嘅係當下「你唔明」或者「你唔認同」但又偏偏有「叮」一聲feel嘅句子。讀多兩讀,你先會將未知變成新發現。(題外︰咁講facebook應該加多問號button,畢竟like post只係自我陶醉mode。)

3) 唔好淨係見到結果,要搵出原因

作者提到自己喺Amazon工作時,最大領悟係「電腦可以分析結果,但無法製造出一個原因來達到這個結果」,用感性啲嘅講法係「人類真正的價值,就在於製造原因」。因此,佢不停喺閱讀過程搵唔同人創造嘅原因,去問點解,再諗自己點先可以學到當中嘅關鍵。

實學實用,土井英司「每日發行超過5萬人訂閱的書評電子報《商業書馬拉松》,已超過13年。」呢個只係結果,重點係研究點解?5萬人訂閱唔算多,點解仲會堅持到13年?寫書評點樣搵到食?係單純做引流?個生意模式係點?呢個時候,就會發現你要睇更多資料去搵出答案,無形中愈來愈深入了解。

請highlight出重中之重

讀書係工具,係訓練你不停思考嘅工具。由識得重點出撃,到不斷了解未知數,再而深入分析原因,四個字:「深度閱讀」。

當你真正highlight到重中之重,你先會由三四流變一流。

--

--