Träffa Personerna Bakom Nordlance

Nordlance
2 min readMay 8, 2018

--

Sebastian Ramsay

Vem är du?

Jag heter Sebastian Ramsay, 24åring som ursprungligen kommer från Finland. Jag älskar problemlösning och har en otrolig hunger för att lära mig nya saker. Jag sysslar rätt mycket med programmering och träning. Det är där jag kan utmana mig själv, och ger mig en möjlighet att utvecklas som person. På fritiden umgås jag helst med min flickvän, familj och vänner. Sedan försöker jag träna så gott det går.

Pluggar du fortfarande? I så fall, vilken termin?

Jag pluggar för tillfället min sista termin, dvs. termin 9, på juristprogrammet vid Stockholms Universitet. Jag håller på och skriva min uppsats som är så gott som klar och skall lämnas in om några veckor.

Vad har du jobbat med tidigare?

Jag har en förhållandevis bred arbetslivserfarenhet, och har jobbat på allt från rekryteringsföretag till juristbyrå. Ofta har mina uppdrag innefattat IT-relaterade frågor, operativ verksamhet och verksamhetsövergripande system.

Varför engagerade du dig i Nordlance?

Jag tror väldigt mycket på att göra juridiken tillgängligare för allmänheten, och på att möjliggöra för jurister att forma sina egna arbetsliv. Jag tror att tidpunkten för en plattform som Nordlance inte kunde vara bättre då efterfrågan på specialkunskap ökar och vi kan sköta största delen av våra angelägenheter på nätet: alltså saknas det bara ett medium för att koppla ihop tillgång och efterfrågan.

Vad gör du på Nordlance?

Hittills har jag haft en väldigt övergripande roll och drivit projektet, samt varit ansvarig för programmeringen. I takt med att vi får in programmeringskompetens i Nordlance är tanken att jag i högre utsträckning ska fokusera på visionsarbetet och att leda projektet framåt.

Vad är dina förhoppningar om Nordlance framtid?

Jag hoppas att Nordlance kommer bli ett allmänt vedertaget go-to medium för juridisk verksamhet. Jag hoppas också att vi om 10 år ser ett större mångfald vad gäller tjänster för frilansande jurister än vad vi gör idag.

--

--