Introduserer HandleKrypto: Den raskeste vei til kryptovaluta. Kjøp kryptovaluta med bankkort på sekunder. Konverter kryptovaluta raskt og enkelt på 1–2–3.

Olav Småriset
7 min readFeb 19, 2019

--

Besøk HandleKrypto: https://handlekrypto.no

I dag introduserer jeg HandleKrypto som nå er lansert og veien videre. Handlekrypto skal gjøre det enkelt, raskt, billig og trygt å kjøpe, selge og konvertere kryptovaluta med hovedfokus på Norge og skandinavia for nye tjenester, før ekspansjon til resten av Europa.

Det er ikke noe tvil om at det er vanskelig å kjøpe kryptovaluta i Norge. En undersøkelse av Arcane Research “viser at 11 prosent av befolkningen, som ikke allerede eier kryptovaluta, ville skaffet seg dette hvis det var enklere.” Det ble publisert den 14. februar av Torbjørn Bull Jenssen i kryptografen.

Kjøp kryptovaluta på sekunder og konverter på 1–2–3

Kjøp av kryptovaluta hos https://handlekrypto.no

HandleKrypto er en norsk vekslingstjeneste av kryptovaluta som er rask og enkel. Du vil motta kryptovaluta UMIDDELBART, ved sikker identifisering med digital ID (eID) og betaling med bankkort. eID er bank ID i Norge, Bank ID i Sverige, og nem ID i Danmark. Bokstavlig talt kan du kjøpe kryptovaluta på sekunder. Den raskeste vei til kryptovaluta.

Konvertering av kryptovaluta hos https://handlekrypto.no/konverter-kryptovaluta

Konverter mellom kryptovalutaer LETTERE og RASKERE enn ved bruk av børs. Med et enkelt grensesnitt velger du hvilken kryptovaluta du vil konvertere fra og hvilken du vil konvertere til samt beløpet. Konverteringen gjør vi for deg, så du slipper å bruke kompliserte børser.

Mange Kryptovalutaer, ikke bare en

Mange bedrifter tilbyr kun Bitcoin i sine tjenester. Vi er ikke maksimalister, og mener at konkurranse i kryptovaluta markedet er svært viktig og gjør teknologien bedre. Med flere kryptovalutaer er det større konkurranse og med større konkurranse skjer det mer innovasjon.

Kjøp alternative kryptovalutaer med lokal valuta

Mange i Norge har lenge lett etter metoder å kjøpe alternative kryptovalutaer enn bare Bitcoin. Vi støtter allerede i dag ved lansering kjøp av Bitcoin, Bitcoin Cash og Ethereum med norske kroner (NOK), svenske kroner (SEK) og danske kroner (DKK).

Konverter hundrevis av kryptovalutaer

Ved bruk av vår konverteringstjeneste kan du konvertere hundrevis av kryptovalutaer. Ja, du leste rett, HUNDREVIS. Du kan konvertere fra en kryptovaluta til en annen, om det er Ethereum til Bitcoin eller hva det skulle være. Uten kontoregistrering. Ved sammenligning av flere børser gir vi den beste kursen. Man skal ikke trenge å ha utdannelse i aksjehandel for å konvertere kryptovaluta.

Veien videre

Dette er bare begynnelsen. HandleKrypto skal gjøre konverteringen selv og utvikle en så enkel som mulig platfform for folk flest. Vi vil integrere flere lokale valutaer og kryptovalutaer. Det vil bli lavere gebyrer. Flere betalingsmetoder vil komme og det vil bli større kjøpsgrenser med kontoregistrering. Salg vil bli lagt til slik at du kan selge kryptovaluta til oss, ikke bare kjøpe og konvertere.

Registrer deg for nyhetsbrev så du vil være den første til å få vite når HandleKrypto lanserer nye løsninger og få invitasjon til betatesting.

Registrering i Finanstilsynet som veksler av kryptovaluta

I første fase bruker vi partnere for å tilby kjøp av kryptovaluta, og gjør ikke konverteringen selv. Vi trenger derfor ikke registrering for første versjon, men vi trenger det for å lansere våre egne løsninger.

Faktisk er mesteparten av våre egne løsninger allerede utviklet i HandleKrypto. Men før vi kan lansere beta av disse tjenestene må vi registreres i Finanstilsynet. Enn så lenge er vi nødt til å bruke partnere til å tilby selve konverteringstjenesten og det er begrenset hvilke mål vi kan oppnå.

I likhet med flere andre vekslingstjenester og oppbevaringstjenester av kryptovaluta, jobbes det med å få på plass hvitvaskingsrutiner, virksomhetsinnrettet risikovurdering og beskrivelse av virksomheten, med dokumentasjon etter Finanstilsynets krav.

Vi er optimistisk til at vi kan få på plass dette snart. Men det finnes ingen standardiserte krav, dette er en ny bransje, og Finanstilsynet er kun dømmende, noe som gjøre at dette tar svært lang tid. Ta gjerne kontakt med meg om du kan eller du kjenner noens om kan hjelpe til med å få dette på plass snarest.

Hvem står bak HandleKrypto

Olav Småriset (Gründer) og Balder (Programmeringsassistent, katt). Bildet til venstre er fotografert av Ben Böhmer — https://benbohmer.com

I hovedsak har jeg, Olav Småriset, laget HandleKrypto helt på egenhånd fra oppstart til lansering. Men det er flere andre jeg vil nevne som har hjulpet meg mye å utvikle denne tjenesten, uten dem ville det ikke vært mulig.

Balder er verdens beste, søteste og snilleste katt. Han har støttet meg døgnet rundt og er en enestående sjarmør og jobber aktivt med å redusere stress og holde motivasjonen oppe. Han sitter gjerne i senga si på skrivebordet foran pc skjermen eller ligger i hengekkøya i vinduet I mens jeg jobber. Ikke bare det, han hjelper stadig vekk til med å klikke på datamusa og skrive på tastaturet, så han hjelper til med selve programmeringen også. Dessuten er firmanavnet, Balder Solutions AS, oppkalt etter han.

Det samme kan jeg si om min kjæreste Marie, som er ei utrolig søt, snill, forståelsesfull jente som har støttet meg helt siden jeg startet arbeidet med å utvikle HandleKrypto. Hun tenker alltid positivt og motivierer meg til å fortsette når det er vanskelig. Jeg er svært heldig som har funnet henne.

Familie er det beste jeg har og HandleKrypto hadde ikke vært mulig uten deres støtte. De har hjulpet meg gjennom gode og vanskelige tider og til å bli så sterk som jeg har blitt i dag. Tusen takk til foreldrene mine, besteforeldrene mine og broren min. Dere er enestående. Jeg er svært heldig som har en så god familie og jeg er evig takknemmelig.

Jeg vil også takke min venn og arbeidskollega Mark i Storbritannia som har hjulpet meg med webhotell for oppstartselskapene mine inklusiv HandleKrypto, som også står bak drift, salg og vedlikehold av Go Mach 5 AS, besøk oss gjerne på https://gomach5.com. Vi aksepterer også kryptovaluta.

Takk også til venner og indirekte konkurrenter som har bidratt med tips og ideer til forbedringer og finne bugs og lignende, spesielt min venn og tidligere arbeidskollega Valmir Memeti.

Kryptovaluta miljøet er fantastisk og det er mange kule prosjekter og vi hjelper hverandre siden vi alle har felles mål om større adopsjon av kryptovaluta. Jeg vil spesielt nevne ett team her og det er Bitruption (https://bitruption.com/), som lager en tjeneste for person til person kjøp og salg av kryptovaluta, en direkte konkurrent av LocalBitcoins som blir langt bedre og enklere for nordmenn med mer ordnede former for kjøp og salg med bank ID identifisering.

Bakgrunn

Allerede i slutten av 2013 ble jeg introdusert til kryptovaluta og jeg ble raskt fasinert. Jeg lærte masse om hva det faktisk er, hvordan det fungerer, teknologien bak, og hvordan man kan betale og ta betalt med kryptovaluta.

Jeg var og er lidenskapelig opptatt av kryptovalutaer og blokkjedeteknologi, og hva denne store innovasjonen kan gjøre for framtiden. Jeg ville hjelpe til med adopsjon av kryptovaluta ved å lage tjenester for å hjelpe til med å få kryptovaluta i hendene på folk flest og muliggjøre bruk av kryptovaluta nettopp som en valuta og ikke bare et spekulasjonsobjekt.

Nettbutikken Keys4Coins

Nettbutikken https://Keys4Coins.com

Mitt første prosjekt ble Keys4Coins. En nettbutikk jeg laget som en hobby i 2014 samtidig som jeg studerte programmering. Nettbutikken aksepterte kun kryptovaluta som betalingsmiddel fordi jeg ville fokusere på å gjøre betaling med kryptovaluta så godt som mulig. Det er ingen mellommenn som tar gebyrer og nettbutikken er i full kontroll av betalingsmetodene. Ingen kan stenge Keys4Coins fra å motta betalinger siden betalingstjenesten kjører på nettsiden selv, enda en av de største fordelene med kryptovaluta. Hvis du kjøper pc spill og gavekort til store plattformer som Steam, Origin og uPlay og vil betale med kryptovaluta, besøk Keys4Coins: https://keys4coins.com.

Ideen for HandleKrypto kom til

Som investor i kryptovaluta vet jeg hvor vanskelig det er for de som ønsker å kjøpe eller konvertere kryptovaluta for første gang. For de som kjøper ofte og har erfaring med dette er det likevel så mye arbeid, tid og gebyrer som går med på det at det kan være en skikkelig plage.

Å lage en enkel, rask og billig tjeneste for kjøp, salg og konvertering av kryptovaluta ble en drøm. Jeg har mange ideer, men dette var det neste prosjektet jeg ville få ut i verden. Jeg sluttet i fast jobb som ansatt i begynnelsen av februar i 2018, da jeg hadde mulighet til å satse på å investere all min tid til oppstart av kryptovaluta bedrifter og tjenester i Norge.

Gjør din første handel hos HandleKrypto

Tjenesten er tilgjengelig nå og du kan kjøpe dine første Bitcoin, Bitcoin Cash eller Ethereum. Eller du kan konvertere fra en valuta fra en annen. Prøv det i dag og se hvor enkelt det er.

Kjøp kryptovaluta: https://handlekrypto.no/

Konverter kryptovaluta: https://handlekrypto.no/konverter-kryptovaluta/

Originally published at handlekrypto.no on February 19, 2019.

--

--