صادرات زعفران به فرانسه + شرایط ارسال

Shayan Ahadi
2 min readJun 22, 2024

--

صادرات زعفران به فرانسه + شرایط ارسال

صادرات زعفران به فرانسه یکی از چندین تجارت بزرگ و سودآور برای کشور ما است. فرانسه یکی از قدیمی‌ترین کشورهای خریدار این محصول منحصر به فرد است که اصلی‌ترین منبع مصرف داخلی زعفران از ایران تأمین می‌شود.

این گیاه لوکس و ارزشمند در گذشته بیشتر جنبه درمانی داشته است و به تدریج وارد صنعت شده و امروزه با کشف خواص بی‌نظیرش، یکی از گران‌ترین گیاهان جهان محسوب می‌شود. زعفران در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، عطرسازی، داروسازی و غیره استفاده می‌شود.

ایران علاوه بر زعفران، صادرات عسل به فرانسه را نیز در لیست محصولات صادراتی خود دارد.

قبل از هر اقدامی برای صادرات زعفران به فرانسه، باید به دنبال جذب مشتری بود.

بعد از ملاقات و مذاکره با مشتری و رسیدن به یک توافق جامع در تمام زمینه‌های انجام کار، نوبت به اخذ کارت بازرگانی ویژه برای صادرکنندگان زعفران می‌رسد. پس از انجام این مرحله، یک نامه معرفی توسط صادرکننده به گمرک تحویل داده خواهد شد.

پس از تایید نامه معرفی توسط مقامات گمرک، صادرکننده باید به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور مراجعه کند تا گواهی دریافت کند. پس از اتمام این مرحله، فرآیند اخذ گواهی قرنطینه دامی و نباتی باید آغاز شود. در مرحله بعد، تایید و گواهی از اداره بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازم است و برای دریافت آن باید اقدامات مربوطه انجام شود.

از آن جا که این گیاه بسیار خوشبو و گران است، بسته‌بندی آن در جعبه‌های کوچک و زیبا برای صادرات زعفران به فرانسه جذاب‌تر خواهد بود و به راحتی در بازارهای مصرفی این کشور به فروش خواهد رسید. شیشه‌های استوانه‌ای و شیشه‌های دایره‌ای دو گزینه محبوب بسته‌بندی زعفران در فرانسه محسوب می‌شوند.

علاوه بر نوع بسته‌بندی و کیفیت بالای محصول، برچسب و زبان برچسب نیز اهمیت بالایی دارند. برای ارسال این محصول به فرانسه، مناسب است که اطلاعات به زبان فرانسه درج شوند.

--

--