Flutter Tutorial / Widget

SAMET ARABACI
2 min readSep 14, 2022

--

Merhabalar sizlere flutter serimize başlamadan önce flutturdan bahsetmek isterim. Flutter ücretsiz ve açık kaynaklı bir kodludur, Google bizlere daha kullanışlı uygulama geliştirmemize ve bir çok kütüphane kitleri olanak sağlıyor.

Kısaca flutter dan bahsetmiş oldum.

Ben flutter a başladığımda ilk önce ne öğrenmeliyim sorusunun cevabı beli , öncelikle widgetları mantığını anlamalıyız.

Peki widgetlar benim ne gibi işime yaracak

Bir uygulama geliştirmek veya tasarlamayı karar verdiğinizde siz bir uygulama ara yüzündeki gördüğünüz tüm elemanlar birer bir widget dır.

Yukardaki gibi her bir kutucuk birer bir widgettır.

Biz flutterda en çok kullandığımız 3 çeşit widgetlarımız mevcuttur;

  • MaterialApp
  • Scaffold
  • AppBar

Ve dahası da var sadece 3 tane widgetımız yok ki yüzbinlerce widgettımız var hepsini kullandıkça öğreniyor olacağız bende sizler gibi yeni başladım ve İleriki günlerde bütün widgetlar hakkında bilgileri sizlerle paylaşmış olacağım.

Flutter kendi sitesinde widgetların detaylarını nasıl kullanacağını ve nerelerde kullanacağını detaylı bir şekilde Flutter docs sayfasında ulaşabilirsiniz.

Bir sonraki konumuz Appbar hakkında konuşacağız.

Geri dönüşlerinizi bekliyorum.

--

--