Küresel finans sektörünün gündemi Dubai’deki Global Financial Forum’da konuşuldu

Soner CANKO
Bankalararası Kart Merkezi
2 min readMar 20, 2019

Geçen hafta Dubai’de “Global Financial Forum” konferansına katıldım. DIFC (Dubai International Finance Center) tarafından organize edilen etkinlik, Financial Times gazetesi tarafından sunuldu. Dünyaca ünlü küresel yatırımcı Marc Mobius’un da konuşmacıları arasında yer aldığı etkinlikte 3 temel konu tüm ayrıntılarıyla ele alındı. Bu konuları şöyle sıralayabiliriz:

1- Küresel Gelişmeler,

2- Bölgesel Riskler,

3 Teknolojik Trendler.

“Küresel Gelişmeler” başlığı altında son dönemde tüm dünyada yaşanan gelişmeler aktarılırken, ticaret savaşlarından Brexit’e kadar birçok uluslararası konu da tartışıldı. Yeni risklerin ve fırsatların belirlenmeye çalışıldığı etkinliğin bu bölümünde, tartışmaların ana çıktısı “kırılganlık” olarak özetlendi.

“Bölgesel Riskler” başlığı altında Dubai’nin de içinde olduğu Körfez bölgesinde yaşanan yeni gelişmeler, riskler ve olası fırsatlar tartışılırken; benim için en önemli başlık olan teknolojik gelişmeler tarafında ise son dönemde sıkça konuştuğumuz yapay zekâ, nesnelerin interneti ve blockchain gibi yeni teknolojiler ayrı ayrı ele alındı ve bu teknolojilerin yeni dönemde finans sektörüne ve özellikle İslami bankacılığa etkileri tartışıldı.

Dünyanın pek çok ülkesinden çok önemli şirketlerin temsilcileri ve yöneticilerinin katıldığı Global Financial Forum’da bu üç ana alan etrafında gerçekleştirilen faydalı tartışmalar, benim de gelecekle ilgili öngörülerimi geliştirmeme çok yardımcı oldu. Etkinlik sayesinde Dubai’de yaşayan ülkemiz finans sektörünün değerli temsilcileriyle de bir araya gelme fırsatı buldum.

Ayrıca Dubai’de önemli bir uluslararası iş birliği anlaşmasına da katkı sunmanın mutluluğunu yaşıyoruz. FinTech İstanbul ile DIFC FinTech Hive arasında imzalanan niyet anlaşması sayesinde iki ülkenin fintek sektörü girişimcilerini, yatırımcılarını ve tüm diğer paydaşları bir araya getirecek önemli iş birlikleri için ilk ve son derece önemli bir adım atılmış oldu. Selim YAZICI’nun bu işbirliğiyle ilgili yazısına buradan ulaşabilirsiniz.

Görsel Kaynak: DIFC:

Etkinlikle ilgili görüşlerimi ve imzalanan niyet anlaşmasının kapsamını paylaşmak üzere davet edildiğim Bloomberg televizyon kanalında da görüşlerimi kısaca paylaşma fırsatı buldum. Aşağıdaki videoda ayrıntılarına ulaşabilirsiniz.

Toplamı iki tam gün süren bu yoğun program sonrasında, oldukça önemli izlenimler edindim ve ülkeme birçok yeni planla döndüm. Bu yoğun ve yorucu temponun en keyifli yanı ise gözlemlerimi sizlerle paylaşmak. :)

İzlenimlerimin sizlere de faydalı olmasını diliyor; küresel finans sektörünün gündemiyle ilgili yorum ve önerilerinizi heyecanla bekliyorum.

--

--

Soner CANKO
Bankalararası Kart Merkezi

StartUp Dostu ® — FinTech Istanbul ® — SC Yönetim Danışmanlık ®